placenta aan voor- en achterzijde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joey26, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    gisteren moest ik naar het ziekenhuis voor een inwendige echo. er was nl bij de 20 weken echo te zien dat ik een laagliggende placenta (aan de voorzijde) had die deels voor de baarmoedermond lag.
    terwijl bij de 12 weken echo lag de placenta aan de achterzijde.

    gisteren bleek dat mijn placenta zowel aan de voor en achterzijde ligt en dat ze niet goed kunnen zien of de baarmoedermond vrij ligt, het vermoeden is van wel.
    per direct sta ik onder toezicht van het ziekenhuis ivm risico's (bloedingen e.d). ook kunnen ze nu nog niet zeggen of ik een natuurlijke bevalling krijg of niet.

    heeft iemand hier ervaring mee?

    maandag moet ik weer naar het ziekenhuis en dan zal ik er ook wel meer over vragen, want ik wil er wel wat meer informatie over. ik vind het zo vaag allemaal.
     
  2. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik snap je helemaal.
    ikheb net mijn eerste echo gehad en ze zei dat mijn placenta aan de voorkant lag.
    dit is voor mij nieuw omdat ik bij mijn beiden kinderen een achterliggende heb gehad.
    ook vroeg ze of ik geen bloedingen ed had gehad.
    jeetje zeg wat moet je daar dan mee aan he
     
  3. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    hoi Lianda,

    nou dat die placenta aan de voorzijde zou liggen vind ik niet zo raar, omdat ze dat al hadden gezegd bij de 20 weken echo.

    maar wat ik zo vreemd vind, is dat die nu dus aan beide zijdes ligt, maar waarschijnlijk niet voor de baarmoedermond.
     

Deel Deze Pagina