Even jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een kennis, vroeger ging ik met haar om en haar man is een collega van mijn man en hun hebben een kind in dezelfde leeftijd als onze oudste dus zodoende spreken wij wel eens af en komen wij bij elkaar op verjaardagen, hun wonen zo'n 25 km van ons vandaan.
    Aangezien de roosters van haar man en haar man totaal niet matchen en ik doordeweeks werk (zij werkt niet) plannen wij altijd al ruim data vooraf om af te spreken, zo zouden wij de tweede week van juli bij hun op visite gaan (wij doen het een beetje om en om)
    Op 27 mei vierde wij de verjaardag van onze zoon, hun konden echter niet die dag en zouden de volgende dag komen... echter bleek hun kind de waterpokken te hebben en aangezien onze jongste dat nog niet heeft gehad en wij 4 dagen later op vakantie zouden gaan is de afspraak niet door gegaan.
    Nu kwamen wij de derde week van juni terug en ik vroeg of ze nog langs wilde komen voor zijn verjaardag, daarop kreeg ik het antwoord dat wij toch in juli daarheen zouden komen dus dat we dan gelijk zijn cadeau mee konden nemen.
    Nu was ik het daar eigenlijk niet zo mee eens maar oké. Nu kon mijn man toch niet mee naar hun dus ik besloot alleen te gaan, toen ik dezelfde ochtend vroeg of 10:00 uur goed was appte ze me dat ze op de camping was en niet wist hoe laat ze thuis was.
    Nu had ik daar flink de pest over in, aangezien wij hadden afgesproken die dag en nu bleek ze ook op de camping te zijn die 1 kilometer van mijn huis af is.
    Uiteindelijk kreeg ik aan het eind van de middag een app dat ze daar bleef en het niet ging lukken vandaag.
    Ik heb het toen gelaten voor wat het is, maar nu zijn wij wederom met elkaar in gesprek en verwacht zij eigenlijk dat ik doordeweeks langs kom om het cadeautje te halen want in het weekend heeft ze het druk.
    Ben even benieuwd wat jullie hiervan vinden? Ben ik nou zo'n zeikerd en moet ik gewoon langs gaan voor een kopje koffie en het cadeautje op te halen of vinden jullie het van hun kant ook vreemd?
     
  2. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik vind het vreemd. Ze had of thuis moeten blijven omdat jullie een afspraak hadden of ze had zelf langs kunnen komen toen ze op de camping zat zij wist dat ze in de buurt zat bij jullie.
     
  3. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik vind het wel een beetje vreemd ja, maar dit is het nadeel van zo'n vriendschap 'op afstand' vanwege drukke agenda's. Ik zou er gewoon heen gaan.
    Ga je dan naar de camping of dhun huis?
    Camping lijkt me alleen maar leuker, kind mee en een lekker dagje vakantie vieren
     
    Emma86 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zou zeggen: als je het leuk vind om contact met ze te hebben zou ik gaan, anders niet. Geen principe kwestie van gaan maken ofzo. Sommige mensen doen dingen nu eenmaal anders.

    Als je het leuke mensen vind. Gewoon door de weeks langs gaan. Misschien idd vragen wanneer ze op de camping is, ga je daar lekker langs (alhoewel ik dan voor jullie hoop dat het weer nog wat beter wordt komende tijd....).
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Ik vind vreemd dat als jullie maanden van te voren een afspraak maken zij die afzegt op de dag zelf. Ik vind niet vreemd dat ze niet tussendoor nog een keer langs komen om alsnog voor de verjaardag te komen als het al zoveel voeten in de aarde heeft om überhaupt een afspraak te kunnen maken.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik ben niet van het principe om en om. Soms lopen dingen net even iets anders, dan is het ook prima.

    Vind je het leuke en gezellige mensen dan spreek je wat af, of ga je idd langs op de camping en anders niet. Vriendschap moet geen verplichting worden imo.
     
    Noorie, vinorosso en jessy77 vinden dit leuk.
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik bind het wel vreemd dat ze oo de dag jullie afspraak afzegt omdat ze op de camping is die notabene vlak bij jullie huis is...


    Verder vind ik het ook niet heel vreemd dat ze niet alsnog is langs gekomen voor de verjaardag als je 2/3 weken later toch zelf daarheen gaat
     
  8. Ik zou zeggen, geef haar duidelijk aan hoe jij er over dacht.
    Misschien is het wel gewoon wat verkeerd begrepen.

    Wie weet dacht zei wel, ik app dat ik bij de camping ben en dat jij zou zeggen, oo fijn dat jullie in de buurt zijn. De koffie staat klaar.

    Maar goed dit vul ik in.
    Alleen duidelijkheid krijg je door het hart zelf te vragen en vertellen hoe het bij jou is aangekomen.

    Blijft altijd lastig als jullie mannen collega's zijn. Maak er niet een te groot ding van.
     
  9. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik zie het probleem totaal niet.
    Ik zou daarom gewoon langsgaan om het cadeautje voor je zoontje op te halen en een bakkie koffie te doen. Kan je meteen vragen hoe het nou zat met die camping :thumup:
     
    Nescio, meiklokje, Noorie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    :thumup: Mee eens ;)
    Ik vind het afzeggen zonder aanwijsbare reden wel wat vreemd, maar dat heb je met bovenstaande ook zo opgehelderd.
     
    owly vindt dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.909
    1.188
    113
    Nederland
    Dit inderdaad.
     
  12. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mee eens!
     
  13. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik zou ook lekker gaan. Soms loopt het nu eenmaal anders dan gepland vooral wanneer je verschillende roosters hebt en een druk gezinsleven.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    Voor het grootste deel zie ik niks bijzonders. Maar ik zou het zelf niet prettig vinden als ik een dag vrij heb gehouden omdat er afgesproken is en de ander daar dan zo laks mee om zou gaan. Diegene ook nog om de hoek is en dan niet even een bakkie koffie komt doen. Maar doodleuk aan het einde van de middag appt dat het niet door gaat terwijl jij ondertussen je gereed houd om te kunnen gaan en allemaal andere leuke dingen had kunnen doen....
     
  15. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je vrienden ben, moet je niet te ingewikkeld doen vind ik. Dus ik zou het gewoon weer oppakken en niet teveel achter zoeken.
     
  16. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Dat vind ik dus ook afspraak is afspraak en app/bel op tijd.
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Maar als ik met iemand afspreek, en daar hoor ik niets van, dan ga ik iets anders doen.
    Ik ga toch niet een hele dag op iemand zitten wachten. En als ze dan bellen als ik al iets anders aan het doen ben hebben ze pech.
     
  18. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Haar manier van handelen is absoluut niet netjes wat betreft het afspreken/afzeggen. Van het brengen van een cadeautje vind ik het overdreven om te verwachten dat iemand daarvoor langskomt als je al een andere afspraak hebt staan.

    Wat me verder opvalt is dat je niet erg assertief overkomt. Je appt of je om 10 uur kunt komen en krijgt als reactie dat ze het nog wel laat weten. Dan geef je toch al meteen aan dat je nog andere dingen te doen hebt dus een concrete tijd wil afspreken? Ik kan me er niks bij voorstellen dat je heel de dag wacht op een berichtje.
     
  19. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Blijkbaar heeft TS wel de hele dag gewacht, ik zou ook iets anders gaan doen.
    Maar als ik een afspraak met iemand heb vind ik dat ik die na moet komen en anders even afmelden.
     
  20. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Vervelend dat de afspraak niet door ging. Zeker als je dat al lang van te voren afgesproken had en je de dag hebt zitten wachten.
    Maar zoals hiervoor al gezegd. Soms loopt het allemaal anders, zeker met drukke agenda's.
    Als je contact met ze wil houden, dan zou je het gewoon van je af moeten zetten en opnieuw afspreken en er verder niet meer moeilijk om doen.
    Als je echt strikt gaat houden aan principes (heb ik zelf ook een handje van soms) dan werkt dat met een vriendschap vaak averechts. Tis een beetje geven en nemen. En ja, soms lijkt het dat je wat meer geeft. Maar voor een goede vriendschap moet dat geen probleem zijn
     

Deel Deze Pagina