Waneer weeen versnellers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden ik had een vraag aan julliej. Vanaf wanneer mag een ziekenhuis weeen versnellers geven. Ik heb al 6 x verschilende weeen gehad en 3 x opgenoen daar voor het ziekenhuis zijn doel is om zo iej zo de 35 weken te halen. Stel dat ik weer weeen zal krijgen en zet weer niet door tot ontsluiting moge ze me dan weeen versnellers geven?
     
  2. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ehm..je bent 27 weken? dus nog HEEL lang niet! :confused:

    Tot 34 weken remmen ze de bevalling af, mocht je dan weer weeen krijgen laten ze het waarschijnlijk komen, maar denk dat je zelfs dan nog geen versterkers krijgt hoor, maar dat weet ik niet zeker..het is nou eenmaal gewoon het beste dat je kleintje tot minstens 37 weken blijft zitten..
     
  3. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Die zal je dan echt niet krijgen hoor.
    Ik heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen met weeen.
    En toen het zo erg werd en ik wilde dat de vliezen gebroken werden omdat het niet meer te houden was.
    Werd er gezegd: sorry mevrouw maar daar beginnen we niet aan want hoe langer u kindje er in zit hoe beter.
    Nou braken ze een paar min later uit zichzelf maar anders hadden ze echt niks gedaan.
    Hoe lang ze zitten hoe meer kans op overleven.
    Bij ons was het zo dat als ik 32 weken was dat ze het dan niet meer zouden tegen houden.
     
  4. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    ja maar hoe ver was je toen als ik vragen mag. Ik ga tog proberen te overleggen als ik met 35 a 36 weken en ik krijg weeen die weer nie door zetten tog weeen versneller te krijgen
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik ben bevallen met 27w6d.

    Maar het best is gewoon om je kindje van zelf te laten komen.
    Waarom wil je dat eigenlijk?
    35/36 weken is ook nog vroeg hoor
     
  6. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    OMdat ik erg zwaren zwangerschap heb en al 6 x ben opgenomen met weeen en nu elke week op controlen moet komen in het ziekenhuis. En duidelijk aangegeven heb dat na 6 opnamens ik het geestelijk en lichaamelijk niet meer trek en dat ik nie nog eens opgenomen wil worden en weer die weeen die niks met me baarmoeder mond doen..

    Hoe is het bij jouw gekomen die vroege bevalling?
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ik snap wel dat je er doorheen zit, maar gaat je kindje niet voor dan? 35 a 36 weken is echt nog te vroeg voor je kindje hoor!
     
  8. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb ook een zware zwangerschap gehad.
    Maar ik had graag gewild dat m'n meisje nog langer gezeten had.

    Voor haar heb ik 2 miskramen gehad, heb hormonen moeten gebruiken om zwanger te worden, ben 2x opgenomen geweest met uitdroging, liep al met 20weken met weeen wat niet geloofd werd.
    Bekkeninstabiliteit dat ik niks meer kon en maanden op bed gelegen heb en toen een vroeg geboorte.

    Wees blij dat het nog in je buik zit en zit het lekker uit want je weet niet wat je vraagt/wenst/wil.
     
  9. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Oh ja en ze halen kindjes alleen maar als er echt een rede toe is.. niet omdat iemand het zwanger zijn zat is
     
  10. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Denk dat je in dit geval moet denken aan wat het beste is voor je kindje. Hoe langer je kleintje in je buik blijft hoe beter. En wees blij dat die weeën niets met je baarmoedermond doen. Het is nog veel te vroeg voor je kleintje om geboren te worden.
     
  11. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik wil je niet ontmoedigen maar:
    Het ziekenhuis zal je geen weeeopwekkers geven.
    hun motto is vaak hoe langer hoe beter.
    pas als het kindje het niet goed meer zou doen bv vruchtwater of hartslag.
    weeopwekkers willen nl niet altijd aanslaan.
    als de baarmoedermond niet rijp is gebeurt er weinig.
    bij mij is de kleine met 41.5 weken opgewekt.
    ik heb er 2.5 dag overgedaan.
    bij mij was de baarmoedermond nog niet rijp.
    ze hebben 2 keer gel gezet.
    pas de laatste dag sloeg het aan.
    maar ik had al wel fikse weeen al die tijd.
    ik kan je vertellen dat is geen pretje.
    voor de ontwikkeling voor je kleintje is het beter ie nog ff blijft zitten. longen enz.
    ookal heb jij het heel zwaar... het is even niet anders.. onthou 1 ding heel goed meid.
    je doet het voor een heeeeel goed doel...
    heel veel succes en probeer het nog ff vol te houden
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He, snap dat je het helemaal zat bent, maar ze zullen echt het kindje zo lang mogelijk laten zitten. Vanaf een bepaald moment gaan ze het niet meer tegenhouden als remmers niet werken, maar opwekken is nog een heel ander verhaal...

    Hou vol, je kindje gaat toch voor? En echt, je wilt niet dat je kindje vroeger komt, want dat geeft op langere termijn veel problemen die je anders niet hebt.
    Ik werk in de hulpverlening en heb op een school voor speciaal onderwijs gewerkt: ik denk dat op die school 90% van de kindjes te vroeg geboren was en allerlei problemen hadden, (ADHD, PDD-NOS (is vorm van autisme), leerachterstanden, enz. Daarmee is niet gezegd dat als je kindje te vroeg geboren is, dat ie dan DUS problemen krijgt, maar wel dat kindjes die problemen hebben, erg vaak ook te vroeg geboren zijn.... Hou dus vol: je doet het voor een goed doel! En vraag anders of je een gesprek mag met de maatschappelijk werker van het ziekenhuis: die heeft vast wel ervaring met vrouwen die hetzelfde of vergelijkbaar door hebben gemaakt als jij!

    Enneh, petje af hoor, dat je dit allemaal door moet maken en nog steeds op je benen staat, :)
     
  13. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    dankje meis voor je goede worden. Ik heb geestelijk idd erg zwaar en moet maandag 1 x praten met zo iemand van ziekenhuis. Veder moet ik me er idd door heen slaan vandaag al weer 28 weke dus gaat hard. bedantk
     
  14. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Sterkte, :) Ik vind het al zwaar dat ik me de hele zwangerschap al kotsmisselijk voel, laat staan als je dit soort gedonder erbij krijgt....
    Maar, ik kan me niet voorstellen dat die kleine van jou dan langer dan de 40 weken gaat blijven zitten, dus misschien is dat ook een beetje troost? :)
    je zult wel niet meer aan het werk zijn hierdoor? Heb je wel een beetje afleiding dan?
     
  15. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meis ja ben al vanaf 19 weken nie meer aan werk dus al 10 weken zo wat Vanaf toen al rust mag nu wat meer maar me ijzer is laag me bloedruk is laag en heb dus geen conditie meer van thuis zijn mag nu weer wat gaan opbouwen. Ik moet nu even naar gemeente huis toe voor me kindje aan mijn vriend te herkenen. ik ben zo weer terug
     
  16. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Huh...ging jij 22 augustus (vandaag) niet trouwen? :(
     
  17. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    ja klopt meis ging idd trouwen vandaag:( maaja ik mocht heleaas niet van het ziekenhuis. DUs moet het uitstellen tot na mijn bevalling. Was ook raar dat zij die man van de gemeente net ook. Maar helaas. Ene kant wel leuk al ukkiej er straks bij is. Dus dan moest het nog maar even zo. hihi
     
  18. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vind het echt een heel vaag verhaal... als je goed genoeg bent om je kind te erkennen bij het gemeentehuis dan lukt trouwen toch ook... neemt net zoveel tijd in beslag, anyway

    uit je bericht lijkt het wel alsof je juist ontsluiting wil krijgen, kom op je bent 28 weken...ookal vind je de ziekenhuisbezoekjes en opnames zwaar een kind is met 28 weken echt het beste af IN de baarmoeder en dat eigenlijk voor nog eens een kleine 10 weken. Het is niet voor niks dat je eigenlijk vanaf 37 weken mag bevallen... ik zou in mn handen knijpen dat je kindje nog zit waar die zit. Eerlijk gezegt lijkt het mij nog slopeneder om te bevallen met 28 weken en dan in de rats te zitten hoe het gaat met je kind, of het goedkomt, of die er niks aan over houdt enz.
     
  19. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Kan het me wel voorstellen dat je het moe bent steeds maar weeen....maar ben blij dat er nog ontsluiting is!
    Je bent pas 27/28 weken zwanger :)
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook 2x in het zh gelegen met weeen. de eerste keer met 35 weken en de 2de keer met 37 weken..beide keren hebben ze niks gedaan. (de ontsluiting ging niet verder dan 2 cm)
    Ik heb uiteindelijk doorgelopen tot 39,3 weken met iedere dag weer weeen.
    Zwaar?....JA! maar ik had er niet aan moeten denken dat hij met 35 weken was geboren (en dan was ik nog eens 7 weken verder dan jij nu bent).
    Als je 35 weken zwanger bent doen ze niks om het tegen te houden, maar ze zullen je ook helpen als er geen medische reden voor is.

    Suc6 met de weeen..ik weet hoe zwaar het is...maar houd wel in gedachten...je weet waar je het voor doet!
     
  20. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Wat jammer zeg! :eek: Snap het wel dat het zkh heeft gezegd dat het misschien beter zou zijn om het uit te stellen, misschien zou je daardoor meer stress krijgen dan goed voor jou en je kindje is aangezien je zwangerschap al zo zwaar is!
    Hopelijk blijft het nu zo'n beetje rustig en blijft je kleintje nog tot minstens 37 weken zitten! Succes ;)
     

Deel Deze Pagina