stroomstoot-gevoel in onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sassie1980, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het is misschien moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat er toch iets van herkenning is?

    Ik ben nu 15 weken zwanger (van een tweeling) en ik heb een zoontje van 10 maanden. Nu voel ik de laatste dagen wel eens een soort van stroomstoot in mijn onderbuik, net onder mijn navel, vooral als ik mijn zoontje in mijn handen heb.
    Die stroomstoot, dat is zo'n gevoel wat je ook hebt als iemand zijn handen tegenover je onderarm trekt, dat 'schrikkeldraad' wat je vroeger wel eens deed.
    Die stroomstoot duurt misschien 1 a 2 seconden, maar daarna voelt die plek nog een tijdje raar aan.

    Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? :rolleyes:
     
  2. Niet meer actief

    Ik weet precies wat je bedoeld, dat heb ik af en toe ook!
    Ik heb alleen geen idee wat het zijn kan...

    Iemand anders nog ideeen?
     
  3. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Een beknelde zenuw?
     
  4. Veke3107

    Veke3107 Lid

    20 okt 2006
    72
    0
    0
    Mechelen
    Hoi sassie,

    Ik heb dit ook al paar keer gehad vooral ´s avonds.
    Volgens mij is die "leven". Men omschrijft het ook wel eens als vlindertjes maar idd je kan het ook zien als stroomstootje.
    Zijn de eerste gewaarwordingen van beweging.

    Ik heb het idd ook in de liesstreek.

    Groetjes,
    Veerle
     
  5. Niet meer actief

    Ik heb het sinds een week ongeveer ook af en toe op mijn buik... bij mij is het dus in ieder geval geen leven maar wat het wel is?
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb het nu ook wel eens aan de bovenkant van mijn navel gehad. Ik weet nog steeds niet wat het is, maar het gebeurt vaak als ik een buikbuiging maak (bijvoorbeeld bukken of voorover buigen als ik zit) of als ik mijn zoontje til.

    Het is absoluut niet beweging van de kids, want die voel ik echt in mijn onderbuik en dan binnenin.

    Hetgeen ik bedoel voelt echt meer aan de buitenkant, een soort van zweepslag ofzo, daarna voelt de plek ook wat beurs.
     
  7. Niet meer actief

    Juist! Zo ken ik het ook.. telkens schrik ik omdat ik denk dat er een stuk huid scheurt ofzo (striae)
     
  8. Esma79

    Esma79 Lid

    26 jul 2008
    87
    0
    0
    Ik heb dit een paar dagen gehad. onprettig gevoel.
     
  9. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien je buikspieren?
    ik heb het namelijk ook wel eens , vooral als k mijn zoontje op de arm heb en ik leun iets naar achter zeg maar.
    nou hopen dat het niet pijnlijk wordt voor ons ;)
    grtz Ramona
     
  10. Niet meer actief

    nee bij mij voelt t ook niet echt zo diep als spieren.. ik weet niet wat het is :(
     
  11. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb dat ook wel eens gehad...heel vervelend...en geen idee wat het is...zal het volgende keer eens vragen aan de verloskundige...
     

Deel Deze Pagina