Even snel eten: Wat geef je je kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeckyB, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Leuk onderwerp om te volgen. Pizza eet mijn jongste ook nog niet, maar hij accepteert wel potjes als hij 'moet'. Eet het liefste zelf.

    Wat ook makkelijk is:
    - Soep, brood/bolletjes/turks brood en knakworstjes
    - Opwarmmaaltijd uit de koeling
    - Diepvriesmaaltijd
    - Poffertjes/pannenkoeken
    - Patat (wij hebben een airfryer), diepvries/pot groente, voor zoonlief een stukje kip (ik heb standaard vlees in porties voor hem in de vriezer liggen)

    2 keer volledige broodmaaltijd doen wij eigenlijk nooit.
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Tsja ik doe dat dus eigenlijk nooit... althans nu eet hij wel gewoon patat mee...
    Maar pizza heb ik al heeeeeel lang niet op, soms maken we er wel eens zelf 1

    Maar ik kook dus niks apart alleen voor zoontje( nu inmiddels wel 2 maar goed) als ik dan toch iets voor hem moet koken kan ik net zo goed voor ons allen wat koken...

    Ik eet juist pizza oid zodat ik niet hoef te koken, dan ga ik het niet alsnog staan doen voor zoontje:roflmao:
     
    Meca, BeckyB en Grietjenb vinden dit leuk.
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier ook frietjes uit de airfryer, altijd zonder zout (ik kook altijd zonder zout) Die kunnen prima. Pizza krijgt de jongste (21 maanden) nog niet, veel te zout.
    Als het snel moet gooi ik dus wat frietjes in de airfryer, maak een paar groentemuffins met ei (kan ook in de AF) of bak ik een paar pannenkoeken.
    Potjes heb ik nog nooit in huis gehad voor hem.
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  4. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Vanaf 1 jaar gewoon met de pot mee, dus ook bij een snelle hap. Eventueel met een extra stuk fruit erbij.

    Groentes houden ze hier niet van, dus extra groente erbij doen heeft toch geen zin. Ze eten het toch niet.
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is toch nog anders? Voor mijn eenjarige volstaat het om een beetje groentemengeling uit de diepvries in de babycook te gooien als maaltijd, daar heb ik verder geen werk aan. Voor mijn dochter en ons komt daar toch nog aardappels bij, vlees bakken, saus maken eventueel .. Toch een pák meer werk dan pizza bestellen ;)
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat een babycook is?:oops:

    Hier moet ik een pan kokend water aanzetten en dan dus groente koken en dan duurt net zolang voor 1 pers. als voor 3/4

    En inmiddels volstaat alleen groente voor mijn 2 jarige al een tijd niey meer :p
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Stomer voor baby's. Makkelijk joh:)

    Maar dan nog: enkel die pot voor groente volstaat toch niet voor volwassenen? Dus ben je toch alweer langer bezig?
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wij vriezen gekookte aardappelen, sperziebonen, broccoli e.d. wat over is gewoon in, zodat ons zoontje dat kan eten als wij pizza oid. eten ;)
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    ooh brrr.... ik vind dat echt vies haha dus geef dat eigenlijk ook nooit aan zoontje
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vies als in je vindt het überhaupt niet lekker of als in je houdt er niet van als eten uit de vriezer weer opgewarmd wordt?

    Als je het zelf al niet lekker vindt snap ik het wel, maar in het tweede geval snij je jezelf een beetje in de vingers denk ik ;)
     
  11. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Wow @hummeltje5: Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker iets uit proberen. Soep is onze zoon helaas niet zo van.
    @Koningsgezin : Bij die diepvriesmaaltijden en kant en klaar maaltijden ben ik altijd bang dat ze te zout zijn. Of valt dit best mee?
    @MirW : Groentemuffins? Klinkt lekker! Kun je iets meer vertellen ;)?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    uit de vriezer vind ik t niet lekker...het smaakt gewoon... anders haha
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  13. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ben ik wel met je eens Biny. Pastasaus ofzo gaat prima. Andere dingen vind ik moeilijk om lekker (niet papperig) te houden.
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    oh ja pasta eet ik wel uit de vriezer.
    maar 'een prakkie' niet
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  15. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Idd. Boontjes worden zulke vieze sponzen in de vriezer. Dat doe ik dus echt niet.

    Macaroni enzo vind ik wel prima gaan. Dat doe ik dus wel.

    Ik koop nooit zakken voorgesneden groenten. Ik snijd alles zelf, dus ff snel is dat niet.

    Als ik snel wil doen pak ik een pot doperwt/wortel of een pak diepvriesspinazie. Aardappels erbij schillen en een stukje vlees.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    wij eten idd ook wel eens uit pot, maar goed, aardappels, vlees en groenten is niet mijn idee van 'ff' snel... incl die aardappels schillen en koken ben je al met al toch een half uur bezig... en ik ga niet voor een peuter van 2 een half uur in de keuken staan zodat ik daarna een pizza kan eten... dan schil ik 2 aardappels meer en eet ik gewoon mee :D
     
  17. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Nee dat doe ik ook niet. Dat is alleen maar met het hele gezin. Maar onze dreumes eet ook gewoon pizza mee. Of ik geef hem een boterham.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Wij hebben (bijna) altijd iets gezonds voor onze dochter. Of in de vriezer of een restje van de dag ervoor in de koelkast.
     
  19. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier eet de jongste gewoon alles mee. Van sushi tot chinees, van indisch tot patat.
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aan verschillende leden gericht ;) :

    Als je als eerst de waterkoker aanzet, dan aardappels met een dunschiller van de schil ontdoet (dus niet met een mesje, dat gaat superlangzaam) en in kleine stukken snijdt, dat dan op zet en dan dun vlees (of dik vlees door de midden (evt. in vieren) snijdt én plat maakt met een spatel) in de pan gooit, maak je ondertussen de groenten klaar (bijv. rauwe witlof met appel en krentjes of bloemkool, broccoli) en je bent écht binnen het kwartier klaar!

    Enige groenten die nooit zo snel op tafel kan komen zijn spruitjes, rode/witte kool etc. en sperziebonen, maar als je dit wilt eten kun je dat nog altijd de avond tevoren of in de middag klaarmaken en in een pan onder water zetten.
    En als je dat dan als 1e aan zet, nog vóór je de waterkoker aan zet, redt je het qua tijd alsnog.
    Kool wel raspen dan. In repen redt je het anders niet qua tijd.

    En een kooktip met kool: ipv. koken in water, koken in (sinaas)appelsap of dubbeldrank en inbinden met maïzena :)
     

Deel Deze Pagina