Even snel eten: Wat geef je je kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeckyB, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb voor mijn dochter standaard een paar maaltijden in de vriezer (rijst met bonen, mais, paprika en tomatensaus) die ik ontdooi als wij geen zin hebben om te koken en iets makkelijks eten, of iets eten wat zij niet graag eet. 1x in de paar weken maak ik weer een nieuwe lading voor in de vriezer. Ze lust namelijk geen patat (??) en pizza eet ze ook matig. Gewoon een ouderwets bord met rijst of pasta gaat er nog altijd het beste in :)
     
    BeckyB vindt dit leuk.
  2. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Met Q lette ik ook altijd erg goed op wat ze te eten kreeg. Zij kreeg een potje wanneer wij iets afhaalden. Bij M zijn we veel makkelijker (met alles eigenlijk wel). Zij wil ook echt geen potjes. Van Ella's kitchen krijg ik er wel wat in, maar ook niet van harte. De keren dat we iets bestellen eet ze dan ook vaak gewoon mee. Chinees vindt ze lekker en laatst heeft ze een paar stukjes shoarma met sla op. Soms kook ik wat pasta voor haar of krijgt ze een boterham. Friet eten we echt bijna nooit, als we dat nu zouden halen zou ik het voor die ene keer gewoon geven.

    Voor degene die zeggen dat iets koken net zo snel is als afhalen vraag ik me toch af hoe jullie dat dan doen. Als wij afhalen bestellen we vaak online of bellen we en kun je een tijd om af te halen opgeven. We halen het dan meteen uit het werk op en kunnen bij thuiskomst meteen gaan eten. Om een baby / dreumes dan een kwartier te laten wachten lijkt me niet echt iets (lees zou hier een groot drama geven omdat zij nog niks krijgt) én mijn eigen eten zou koud zijn.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.548
    13.126
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zal idd. wellicht schelen als je belt dat je het om een bepaalde tijd wilt halen en het dan direct uit je werk mee naar huis neemt.

    Hier ben ik vrijwel altijd al thuis rond etenstijd.
    Als ik dan de deur uit moet (naar snackbar of pizzeria bijv.), dan kost het me 5 minuten om daar te komen, dan moet ik nog de mazzel hebben dat ik direct aan de beurt ben, dan moet het nog gemaakt worden en dan weer 5 minuten terug..
    In die tijd (zit je zo op 20 minuten, zo niet nog langer) heb ik al lang en breed een gezonde maaltijd in elkaar geflanst.
    Om nog maar niet te spreken over dat ik niet eens de deur uit kán om "ff snel wat te halen" met een dreumes ;) :p

    Paar keer dat we wel hebben gebeld dat het om een bepaalde tijd klaar moet zijn was het of al klaar (en dus koud) of ze waren nog volop bezig (dus weer wachten).. Ook geen succes dus..

    Vwb. je laatste zin: over het algemeen leren kindjes uiteindelijk wel eten op de tijd dat de rest van het gezin eet. Anders gezegd: als jij altijd nog moet koken na het werk, dan leert je kind vanzelf wachten én eten jullie alsnog gezamenlijk aan tafel.
    Of begrijp ik je nu niet goed?
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik flans dan ff wat snel in elkaar. Die ene aardappel en wat groenten erbij. En ik heb porties vlees voor hem in de vriezer.

    Als ik het van te voren al weet dat hou ik wat van de dag ervoor apart.

    Hij eet geen afhaal, geen patat en pizza. De rest eet hij met ons mee (zonder zout en zakjes en sausjes dan)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina