Even verdrietig.

Discussie in 'Miskraam' gestart door babywens93, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    #1 babywens93, 6 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2018
    Hoi meiden,

    Ik wil hier even mijn verdriet kwijt. Door eerdere teleurstellingen weet ik dat steun hier van jullie heel fijn kan zijn.

    3 maanden na het stoppen met de pil, had ik mijn eerste positieve zwtest in handen. Dolgelukkig waren man man en ik. Wauw, we krijgen ons eerste kindje, wauw ik ben zwanger!

    2,5 week geleden eerste echo bij de vk. Lege vruchtzak, we zagen helemaal niks. Heel onze droom knalde uit elkaar.
    Kreeg een miskraamfolder mee en werd doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis.

    2 dagen later mocht ik al langskomen.
    Daar was op de echo een duidelijke beginnende zwangerschap te zien. Een mooie ring met een klein garnaaltje. De gyn gaf ons hoop. Verkeerde berekening? Het zag er volgens hem o zo mooi uit.
    Week later terugkomen voor een nieuwe echo.

    Er ging van alles door ons heen. We kregen weer hoop en mochten stiekem weer dromen van een gezinnetje.
    Week later nieuwe echo. Nee hoor, geen hartslag. Wel wat gegroeid maar past niet bij het termijn.
    Opnieuw een knal. Moest direct beslissen, cycotec of curretage.
    Ik had gekozen voor medicatie.

    Dag later hiermee begonnen en na de 2e dosering kwam alles los. Het was heel zwaar, heel erg emotioneel.
    Mijn man en ik waren enorm opgelucht dat het zo snel en mooi was los gekomen.
    Deze week nog wat krampjes en bloedverlies maar mocht niet klagen.
    Zwangerschapsklachten verdwenen en voelde me weer wat beter.

    Vandaag de nacontrole. Nee hoor... baarmoederslijmvlies te dik en duidelijk nog restweefsel. Maandag curretage.
    Ik ben echt zo bang!
    Ik zit maar met de vraag... waarom? Waarom wij?
    Ik weet het. Het komt zo vaak voor. Echt, ik gun mijn grootste vijand dit niet.

    Pfffff dit voelde even goed. Op naar maandag....
     
  2. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Dikke knuffel lieverd.
    Ik ben hier ook door gemoeten
    Bij ons was het hartje gestopt 2 dagen na een perfecte echo (wel pas 1,5 week later ontdekt)
    Ik heb me die vraag ook vaak gesteld : waarom

    Maar geef niet op, ik heb nu 3 maand na verlies van men kindje terug een positieve zwangerschapstest
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  3. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik weet hoe je voelt, vooral als je de eerste x zwanger ben. Er gaat van alles door je hoofd. Ik weet het al te goed. Maar houdt hoop, ooit komt er weer een positieve test aan met een gezonde beeb
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat verdrietig!
    En wat moesten jullie snel beslissingen nemen en maandag ook meteen een curettage. Hier wachten ze meestal nog even af, omdat ook de resten meestal nog wel vanzelf weg gaan.
    Heel veel sterkte!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  5. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte meis.
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Lieve schat, wat vind ik dit vreselijk voor je. :( Ik weet precies hoe je je voelt, je voelt je zo "verraden" door je eigen lichaam. Wat een verschrikkelijke situatie is het. Had het ook zo met je te doen toen je het slechte nieuws vertelde in de groep.. je word ook zo heen en weer geslingerd qua emoties, omdat je toch weer hoop kreeg. Bij mij was het ook in 3 rondes raak bij mijn eerste zwangerschap maar helaas ook een MA.. na 3 rondes weer zwanger en nu gaat het goed. Dus meid, blijf alsjeblieft hoop houden want wie weet is het weer snel raak en krijg je een gezonde plakbaby! Ik weet zeker dat jullie dit gaat lukken, als jullie er weer klaar voor zijn.

    Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies en een dikke knuffel!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  7. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Lieve babywens
    Het is ontzettend oneerlijk dat het zo moet lopen en zeker bij een een eerste kindje.
    Maar je kan het! Zet hem op maandag en na maandag start je een nieuw hoofdstuk..

    Ik hoop dat je na deze ontzettende klote tijd een prachtige zwtest in handen hebt, je volop kan genieten en er na 9 maanden een prachtig kindje word geboren gezond en wel!

    Heel veel succes maandag dikke knuffel!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Wat een naar bericht, helaas weet ik ook hoe een miskraam voelt, maar ik heb bewust gekozen voor curretage, mijn embryo bleek al 2 weken eerder gestopt te zijn :(. Al heb ik twijfels of t allemaal weg is, nog steeds bloedverlies na bijna 3 weken.... maar goed we gaan gewoon door.

    Verder herken ik t beeld dat je toekomst gelijk weer veranderd, erg zwaar is dat. Maar bij mij viel de curretage zelf erg mee, emotioneel vond ik t zwaarder. Heel veel sterkte met alles verwerken en hoop dat de curretage je erg zal meevallen.
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte!
    Ik ben op 14 mei bruut van mijn roze wolk afschopt, toen de baby bij de termijn echo niet meer leefde.
    Heb het toen nog een weekje aangekeken en uiteindelijk begonnen met cytotec. Helaas na 3x nog steeds restweefsel dus een curretage gehad.
    Wat was ik boos en intens verdrietig, vooral omdat mijn man eigenlijk geen kinderen meer wilde en dit dus mijn laatste kans zou zijn.
    Het verdriet wordt gelukkig wat dragelijker, maar wat is het toch oneerlijk... iedereen lijkt wel zwanger.
    Waar ik wel veel kracht uit haal is om erover te praten en te weten dat het helaas regelmatig voorkomt en ik niet de enige ben.

    Veel sterkte en succes maandag!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  10. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Wat naar en wat rot voor je! Ff lekker je hart luchten is het beste wat er is! Sterkte met je curettage! Hierna kun je misschien eindelijk je verdriet een plaatsje geven.

    Wij hebben een miskraam gekregen om en nabij de 12 weken. Had met 10 weken een NIPT test laten doen en hij was gezond! Het hartje klopte alleen niet meer bij de 12 weken echo. Curettage gehad en 2 maanden later was ik weer zwanger en bleef ik zwanger.

    Nogmaals heel veel sterkte!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  11. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook meegemaakt. En het is afschuwelijk. Ik heb er 3 weken over gedaan om het vruchtje los te krijgen. Pillen, wachten, toch wat groei ineens te zien, nog langer wachten, toch niet meer gegroeid, nog een keer pillen, en toen was alles weg. Ik hoefde geen curretage. Maar die 3 weken hebben me wel gebroken. Ik vind het heel naar voor je. Ik weet hoe je je moet voelen.
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Goed dat je het van je afschrijft meis. Heel veel sterkte maandag en de aankomende tijd. Miskramen zijn heel zwaar en intens verdrietig.

    Dikke knuffel
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  13. Mimi91

    Mimi91 Actief lid

    24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
  14. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    @Mimi91 Lief dat je het vraagt.
    De curretage is me 100% meegevallen. Het is meer de nasleep die er behoorlijk inhakt. Viel steeds in slaap en eenmaal thuis gaat het emotioneel wat minder.
    Heeft even tijd nodig, maar met het idee dat we het over een tijd weer mogen proberen, maakt me blij.

    @Zoef en @YellowEyes Bedankt lieverds, dit doet me goed ❤️

    Alle andere meiden, bedankt voor jullie lieve woorden! Het geeft kracht.
    Tot snel weer allemaal. X
     
  15. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jullie!!

    Hier vandaag de echo of ik schoon ben.. bleeh…
     
  16. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Dankjewel lieverd @lidu1

    Hoop het zo voor je. Ik ga duimen!
    Laat je het nog even weten?
    ❤️
     
  17. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja doe ik, ik ben niet meer in het clubje omdat het me eerlijk toch wel steekt dat het ons niet gelukt is.
    Niet dat ik hun het gun hoor helemaal niet!

    Maar neem ook de tijd om te herstellen! Ook emotioneel.
     
  18. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Nee snap ik, ik ook niet meer hoor. Precies om dezelfde reden als jij.
    Zit wel in een NOD groepje, maar weet niet eens hoelang het gaat duren allemaal, dus weet ook niet of ik wel goed zit.

    Ja emotioneel is het heel zwaar!
    Rustig aan! X
     
  19. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Hier ook iemand uit het clubje, helaas. Eergisteren op de 10 weken echo bleek het hartje te zijn gestopt, terwijl het op de echo met 7 weken er perfect uit zag. Ik heb nog wel eens terug gedacht aan wat je allemaal schreef en had zo met je te doen en nu heb ik helaas hetzelfde. Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis en dan ga ik denk ik kiezen voor medicatie.
    Ik vind het fijn om te lezen dat er zoveel verhalen zijn van mensen die na een miskraam/ma snel (blijvend) zwanger raken. Hopelijk lees ik hier snel van jou ook zo'n zelfde verhaal en mag ik me daarna zelf ook weer met blij nieuws aanmelden.
     
  20. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Jeetje @Ila wat heftig!
    Wat erg, eerst een mooie echo en dan nu dit vreselijke nieuws.
    Wat je ook kiest, neem je tijd. Het is enorm zwaar, maar als dit achter de rug is, kan je/jullie het een plekje geven en het emotioneel verwerken.

    Ik vind het ook fijn om te lezen hoe snel er meerdere meiden weer zwanger zijn geworden. Het geeft wat hoop, maar neem je tijd (geldt ook voor mij). Hier gaat het met de dag wat beter. Alleen als ik zwangere vrouwen zie, krijg ik toch een behoorlijk pijnlijke steek door me heen.
    Hopelijk zie ik je snel weer terug met een mooie test meis! X
     

Deel Deze Pagina