Extra vervoerkosten bso

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door merah, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    wie betaalt er, bovenop de uurprijs, nog extra vervoerkosten om de kinderen van/naar school/bso-lokatie te vervoeren?

    Onze bso overweegt dit in te voeren, maar het komt mij wat vreemd over. Als het een school/bso is buiten de gemeente kan ik me er wat bij voorstellen, maar hier ligt alles gewoon in hetzelfde dorp
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hmm nee dat vind ik ook vreemd. Dat is toch juist het idee van een BSO? Of is je uurprijs echt bizar laag ofzo?
     
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    De school gaat uit om 14:00 en ik betaal vanaf 13:30 voor de BSO ivm de reistijd. Leek me logisch.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    We hebben de hoogste uurprijs van alle bso’s in het dorp!
     
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een half uur??! Maar dan ligt jullie bso dus niet in dezelfde gemeente?
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Jawel, maar op zo'n 4 km afstand (fietsvervoer buitengebied). Ik lig er niet wakker van in ieder geval. De kinderen komen veilig op de opvang aan ;)
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Echt? Dat vind ik echt vreemd dan! Hier halen ze (binnen een dorp) op 5 verschillende scholen op en hebben dus 5 busjes! (3 van henzelf, 2 gehuurd met chauffeur) en dat zit gewoon in de uurprijs en ik betaal vrij normaal.

    Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit gehoord maar dat hoeft niets te zeggen haha. Wat vind jij er zelf van?
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Echt? Wij gewoon van 14-1830 (school is om 14 uit) Nooit over nagedacht zeg..

    Overigens denk ik dat zon constructie wel voordeliger is dan apart vervoerskosten?
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou ja, ik vind dit dus heel ver gaat. Het staat op de agenda van onze oc-vergadering (ik zit in de oudercommissie). Wij proberen al jaren iets aan de uurprijs te doen, maar we hebben elk jaar weer een dikke stijging. Het verschil met andere bso’s is meer dan een euro per uur. En dan moet je het niet wagen om een contract te nemen zonder schoolvakanties. Een 40-weken contract heeft een uurprijs van 2,50 euro per uur duurder dan de concurrenten. Bij ons heeft dus bijna iedereen een contract incl vakanties omdat het ivm beperkte teruggave via belasting dus amper financieel voordeel geeft om een 40-weken contract te doen.
    Ik dacht, ik pols hier eens even. Kan ik mijn positie bepalen voor komende vergadering.
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Bij ons werken ze met pakketten (zonder vakantie opvang en met vakantieopvang en studiedagen (minus 4 weken) of alleen vakantieopvang (dus alleen schoolweken) scheelt uurprijs 0,20 ct

    En ik woon in midden Nederland, randstad dus normaliter kennen ze hier hun prijzen altijd wel hoor!9
     
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.619
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb het weleens zien staan bij een aanvraagformulier voor een BSO.

    Uiteindelijk bleek er geen plaats te zijn, dus hebben we verder gekeken.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Hier bij één BSO in de wijk alleen dat je in de vakantie bij uitstapjes een OV-chipkaart mee moet geven, maar verder zit hier bij alle BSO's (en dat zijn er veel ;)) alles bij de prijs inbegrepen. Bij de BSO van de jongste zelfs studie- en stakingsdagen. :eek:
     
  13. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier wel vervoerskosten. Zeer geliefde bso. Uurprijs is ook fors boven de vergoeding van de belastingdienst.
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Nee, dat hebben wij niet.
    En onze bso moet 10 minuten met de auto rijden voor ze bij onze school zijn.

    En wij kunnen kiezen voor een abonnement van 12, 40 of 52 weken en bij alle drie is het tarief hetzelfde.
     
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Nee, zit erbij in. De juf heeft voor alle kinderen een zakelijke ov chip. Verder lopen of fietsen ze.
     

Deel Deze Pagina