Extreem moe zijn, tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Me988, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    hoi meiden,
    Wie heeft er tips? Ik ben extreem moe alsof ik nachten heb doorgehaald. Ik heb nog twee kinderen thuis rond lopen. Ik probeer tussen de middag als ik vrij ben ook even mijn rust te pakken zo mogelijk(oudste 4jaar)
    Maar wie heeft er verder tips om het dragelijker te maken of ermee om te gaan?
     
  2. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Ik denk niet dat er heel veel aan te doen is, buiten zoveel mogelijk je rust te pakken. Vermoeidheid hoort er een beetje bij. Idd tussendoor even slapen en 's avonds vroeg naar bed. Misschien kunnen opa/oma of een ander familielid soms even een dagje of nacht op de kinderen passen? Zo kan je zelf even bijtanken. Dat is misschien een idee?
     
  3. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.610
    788
    113
    Ik lees even mee. Heb er ook enorm last van.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Klinkt herkenbaar.
    Mijn kids slapen niet smiddags, maar zet soms even een uur een filmpje voor ze aan en ga zelf bank hangen.
    Ook ga ik optijd naar bed en plan mijn dagen niet te vol.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Floradix wil wel eens wat ondersteuning geven
     
  6. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Oeff zo herkenbaar!
    Ik heb er nog steeds van die dagen tussen Tijdens deze zwangerschap is het niet echt afgezakt naar 12 weken bijv. Het blijft hangen.
    Hier gaat de oudste sinds kort naar school m. Daardoor kan ik hem ‘s middags ook even op de bank parkeren en zelf rusten. Jongste is 16 maand dus die slaapt nog lekker 2-3 uurtjes. Tijdens dat soort momenten probeer ik mee te rusten zeg maar.
    Floradix helpt hier ook goed!
    Maar buiten dat om, vind ik in het algemeen deze 3e zwangerschap wat pittiger qua vermoeidheid.
     
  7. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Hier was het tussen de 5-8 weken echt extreem. Ik kon mn ogen gewoonweg niet open houden. Mn kinderen zitten allebei op school en heb weleens gedacht, hoe zou je dit moeten doen als je nog 2 kleintjes hebt rondlopen. Evenals fulltime-werkende. Ik heb geen tips. Ik heb echt dagen op de bank gehangen. Na 8 weken werd het iets beter. Nog wel moe en vroeg slapen en af en toe een dutje overdag maar ik functioneer weer een beetje.

    Gewoon aan toe geven is het enige wat je kan doen. En smiddags jongste naar bed en oudste voor tv en lekker liggen. Al slaap je geeneens. Gewoon even rusten.
     
  8. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Je wordt wakker gehouden door hun haha. Maar het is verre van ideaal Verder kreeg ik niks gedaan qua huishouden etc.
    Je erbij neerleggen is het enige wat je kan doen inderdaad!
    Ik denk wel dat je door kleintjes ook langer moe blijft want bij mij is het nooit echt overgegaan.
    Maar dat komt allemaal wel weet goed!
     
  9. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ja mijn rust pak ik zoveel mogelijk; tussen de middag minimaal 1 uur, en lig rond 20.30 al te slapen. Floradix ga ik proberen!
    Ik heb ook nergens zin meer in nu ik zo moe ben, niet leuk voor de kinderen! Moet mijzelf echt shop onder m’n kont geven en daar baal ik van
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja herkenbaar hoor! Hoe oud is je 2e kindje?
    Ik merk dat mijn jongste het allemaal niet zo erg vind, of er weinig van mee krijgt. Gezellig samen op de bank een boekje lezen is tot nu toe nog prima! Zolang ze mijn aandacht maar heeft. Af en toe een boodschapje doen, waarbij ze mee kan is voor haar al een uitje!
    De oudste heeft het wel degelijk in de gaten maar kan ik het redelijk uitleggen. En doordat hij school heeft ziet hij gelukkig, mij niet altijd moe. Gelukkig word hij weleens door opa en oma meegenomen ergens naar toe ;) Ach waarschijnlijk zit het meer in onze beleving dat we iets met hun moeten doen!? Hij klaagt er echt nooit over.

    Maar ik baal er zelf ook af en toe behoorlijk van!
     
  11. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    ook heel herkenbaar hier .. nu 18 weken zwanger en sinds een week of 2/3 is de vermoeidheid echt veel minder! dus ja .. gewoon eraan toegeven. Wanneer het kan rusten/liggen. Misschien bloedprikken op je ijzergehalte? die was bij mij ook veel te laag. heb er medicatie voor gekregen. Denk dat dat ook een stuk geholpen heeft!
     
  12. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier pas 4 weken zwanger en al een dag of 5 enorm moe. Normaal slapen ze smiddags maar net vandaag dus ff niet.. ze blijft tegen me praten en mijn irritatie grens loopt op.. (en ik weet dat ze er niks aan kan doen
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Sorry. Ik klaag in jouw topic:oops:
     
  14. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Haha niet erg ik snap je helemaal!

    Bloedprikken op ijzergehalte kan geen kwaad, moet dat via de huisarts of hoe gaat dat het makkelijkste?

    Mijn tweede is 21 maanden en vind t allemaal prima. Maar nu in de vakantie klaagt mijn dochter van 4 toch wel dat we niets leuks doen en is af en toe uit het niets verdrietig waardoor ik mij schuldig voel. Doe echt mijn best maar het lukt soms gewoon niet.....
     
  15. K00

    K00 Niet meer actief


    Dat komt straks wel weer!
     
  16. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Bij mij heeft de verloskundige me een labformulier gegeven waarmee ik kon laten prikken . Maar kan ook via je huisarts!
     
    Me988 vindt dit leuk.
  17. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Voel mij momenteel gewoon zo moe en lusteloos.... nergens zin in wil alleen maar slapen of zitten alles is teveel. Zo extreem herken ik t niet van vorige keren. Voel we mede daardoor ook down en daar baal ik van. Kan daar momenteel wel van janken...
     
  18. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.610
    788
    113
    Dames, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn zoon van 13 maanden zit lekker te spelen op de grond en ik moet zoveel moeite soms doen om me ogen open te houden. Poetsen er komt niks uit me vingers.. en voorheen was ik dol op poetsen..
     

Deel Deze Pagina