Extreme kiespijn 36 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baby2onderweg, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik ben zo’n 2,5 jaar niet naar de tandarts geweest omdat ik er steeds meer tegen op zag. Ik had nooit iets en toch ontwikkelde ik een enorme drempel om te gaan. Toen ik zwanger werd merkte ik wel dat mijn gebit veel gevoeliger was dan voorheen.

    Een aantal maanden geleden brak er een stukje van mijn kies af. Na heel erg lang uitstellen kon ik niet meer tegen de pijn en ben ik begin februari weer naar mijn tandarts geweest. Hij heeft me met tegen zin geholpen maar heeft geen foto’s gemaakt of verdoving gebruikt. Hij zei eigenlijk behoorlijk bot dat hij liever helemaal geen zwangeren behandelde. Maar hij constateerde wel dat ik nog zeker 2 gaatjes had die hij na mijn zwangerschap pas wou behandelen.

    Van deze gaatjes had ik in vlagen last (had al het vermoeden dat ze er zaten) maar de pijn was nooit extreem. Ik heb een afspraak gepland staan over 7 weken, mocht ik namelijk tot 42 weken zwanger rondlopen kon ik na mijn kraamweek heen. Maaarrrr... De pijn aan de gaatjes word steeds heftiger en ik kan er eigenlijk helemaal niet meer tegen. Het idee dat ik hier misschien nog 7 weken mee rond moet lopen maakt me echt gek.

    Nu zit ik er aan te denken om toch morgen de tandarts weer te bellen om er voor te zorgen dat hij me misschien nog een keer zwanger wil behandelen. Ben best bang voor zijn reactie gezien hij de vorige keer echt heel chagrijnig en bot deed :oops:

    Stel ik kan pas volgende week of later terecht hebben jullie misschien tips die de kiespijn (tijdelijk) verminderen? Ik slik al af en toe paracetamol.
     
  2. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik weet van verdoving dat ze dat inderdaad liever absoluut niet gebruiken tijdens je zwangerschap. Maar een gaatje vullen zonder verdoving mogen ze zeker wel hoor! En als het kleinere gaatjes zijn dan zijn die qua pijn ook zeker te doen zonder verdoving. Dus ik zou zeker nog een keer bellen! Of desnoods een andere tandarts om raad vragen.

    Ikzelf laat gaatjes altijd vullen zonder verdoving. Vind de verdoving gewoon zo ruk altijd. Mijn tandarts boort dan in “fases”. Telt ze tijdens het boren tot vijf, stopt even en dan weer opnieuw tot vijf. En zo is het meer dan prima te doen.

    Overigens doet een “normaal” gaatje over het algemeen niet pijn. Dus misschien moet ie het uitstellen omdat een wortelkanaalbehandeling nodig is? Die kunnen absoluut niet zonder verdoving.

    Verder gaat de pijn denk ik pas over als de gaatjes gevuld zijn. :( Klinkt als een zenuw die een stukje bloot ligt.
     
  3. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik denk inderdaad zelf ook dat er een stukje zenuw bloot ligt. Als ik met open mond inadem is het al gevoelig namelijk. En mocht er een wortelkanaal behandeling nodig zijn dan hoop ik maar dat hij nu iets tijdelijks kan doen :( grappig trouwens, zie aan je banner dat we precies even ver zwanger zijn :D
     
  4. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Er zijn verdovingen die wél tijdens een zwangerschap mogen, dus als ik jou was zou ik deze botte boer vaarwel zeggen en een andere tandarts zoeken.tijdens een zwangerschap is gebitsverzorging juist heel belangrijk. Hier heb ik zelfs tijdens de 2e zwangerschap een wortelkanaalbehandeling gehad. En ook gewoon met verdoving tijdens 2 van de zwangerschappen een gaatje laten maken.(een andere verdoving dan normaal dus) En voor die wortelkanaalbehandeling moest er een foto gemaakt worden en kreeg ik dus een loodschort aan. Natuurlijk niet iets wat je graag doet tijdens een zwangerschap maar niet iets wat je onbehandeld moet laten.
     
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat klinkt inderdaad als een zenuw! Heb paar jaar terug hetzelfde gehad! En dat werd inderdaad een wortelkanaalbehandeling. Kan mij niet voorstellen dat er niet iets tijdelijks gedaan kan worden. Gewoon bellen en anders andere tandarts bellen hoor!!

    En de banner! Ik zie het nu ook! Is het je eerste? Voor mij wel! Gisteren controle gehad, maar nog niet echt ingedaald. Bij jou wel? Ben echt benieuwd welke datum het wordt haha!
     
  6. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Hier ons tweede kindje! Na een jongen verwachten we nu een meisje :) Ze ligt hier al ingedaald en vast maar de jouwe heeft ook nog even. Ze gaan mij strippen vanaf 38 weken als dat lukt. Ben ook heel benieuwd! Succes nog even :thumup:
     
  7. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat had ik natuurlijk ook aan je naam kunnen aflezen. :roflmao::$

    Voor jou is het in verband met het strippen ook een groot voordeel denk ik dat ze al ingedaald ligt? Ben in dat soort dingen (strippen) en het waarom helemaal niet thuis. :oops:

    Ik hoop op een thuisbevalling. Tot nu toe ook geen enkele reden gelukkig om aan te nemen dat dat niet zou kunnen.

    Jij ook nog veel succes met de laatste loodjes! En hopelijk kan er echt wat aan je pijn worden gedaan, lijkt mij verre van fijn om die pijn ook nog tijdens een bevalling te hebben. :(
     
  8. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ja, en je moet minstens een centimeter ontsluiting hebben. Maar vaak is het pas effectief vanaf een week of 40 dus ben benieuwd :p

    Hopelijk kan je thuis bevalling doorgaan! Vast wel.

    Ik mag straks om 11 uur langs de tandarts ‘zodat ze even konden kijken of ze wat voor me konden doen’ dus ik hoop het van harte! Nu op dit moment valt de pijn mee dus ik zat te twijfelen of ik zou bellen. Maar die pijn verdwijnt natuurlijk niet op magische wijze dus toch maar gebeld voor het weer terug komt..
     
  9. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wat is de reden dat je bij 38 weken al wordt gestript als ik vragen mag?:oops:

    Kan aankomende dinsdag hopelijk al één van de doemscenario’s voor een thuisbevalling afstrepen, bevallen voor 37 weken. :cool:

    En hoop echt dat ze om 11.00 iets voor je gaan doen. Kan mij echt niet voorstellen dat er niets gedaan kan worden. Want volgens mij maak je het dan alleen maar erger. En mijn ervaring is inderdaad ook dat de pijn niet magisch verdwijnt. :roflmao:
     
  10. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    De reden is dat ze 8 pond word geschat met 40 weken. Ons zoontje was 3685 gram bij de geboorte (ingeleid met 38 weken wegens te weinig vruchtwater) en die bevalling was heel zwaar. Een flinke knip en hij heeft zijn sleutelbeen gebroken tijdens de bevalling. Nu hebben ze liever niet dat zij er qua gewicht heel veel overheen gaat dus vandaar dat ze d.m.v. strippen proberen haar eerder te laten komen. Mijn bekken is wat smal maar een inleiding wil ik zelf liever niet nog een keer :rolleyes:
     
  11. HvO

    HvO Niet meer actief

    Hoe is het bij de tandarts gegaan? Hebben ze je verlost?
     
  12. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ja! Ze hebben de gaatjes gevuld zonder verdoving en hij zei dat mijn tandvlees rechts onderin wat ontstoken was. Dat geeft natuurlijk ook pijn, hij zei dat dit waarschijnlijk door de zwangerschap komt. Na mijn zwangerschap ga ik nu langs voor foto’s en verdere behandeling waar nodig maar ik ga er vanuit dat ik zo de komende weken nog wel even door kan :)
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    Helemaal gemist! Maar wat fijn zeg! Je bent nu pijnvrij?
     
  14. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ja, heel fijn :)
     
  15. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Fijn dat je er van af bent!

    Ik heb deze zwangerschap meerdere behandelingen gehad bij de tandarts (2 wortel kanaal behandelingen) hij was erg voorzichtig met mij en gaf aan wel foto's te mogen maken maar dat liever niet deed. Dus dat is ook niet gebeurd.
    Ben wel al die keren flink verdoofd geweest. Hij gebruikte daarvoor verdoving die niet schadelijk is in de zwangerschap. Ik heb dit ook na gevraagd bij de verloskundige en zij gaf ook aan dat dat inderdaad gewoon kon.
     
  16. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Mijn tandarts zou wel niet zo zwangerschap proof zijn gok ik :p Ik gaf de eerste keer namelijk aan dat ik had gelezen dat ik wel verdoofd kon worden en hoe dat dan zat. Maar hij wou zich er echt niet aan wagen.
     

Deel Deze Pagina