Familie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jenneke88, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dit topic is eigenlijk alleen maar om even te ventileren. We hadden zojuist de verjaardag van de schoonmoeder, en daar waren de zus en broer van de schoonvader dus ook bij. Zij weten dat ik een keizersnede heb gehad, dat ik borstvoeding geef (ook 's nachts) en dat D af en toe last heeft van krampjes en dat D bij mij op de slaapkamer ligt.

    Die borstvoeding van mij was niet goed genoeg, want D wilt gemiddeld overdag elke 3 uur eten. En hij krijgt 1 nachtvoeding. Schandalig! Een kind van 3 maanden (D is nog geen 3 maanden) hoort allang door te slapen. En hoe vaak ik hen ook zei dat dit per kind verschilt, daar wilden ze niks van horen. Want hun kinderen sliepen al meteen door. Fijn voor hun, maar D slaapt nog niet door en als hij honger heeft dan voed ik hem gewoon. Ik moest hem ook maar op zijn eigen kamertje leggen want straks als hij ouder is wilt hij helemaal nooit meer alleen slapen. Ik heb hen maar gezegd dat er slechts weinig jongens zijn die met 18 jaar nog in het bed van nu moeder slapen. Maar goed, dus slapen bij mam op de kamer en nachtelijk voeden is dus gewoon helemaal verkeerd.

    Ik moest ook maar vast gaan proberen voor nummer 2, want wie weet duurde het weer lang en ik ben toch al oud (29). Heb hen proberen uit te leggen dat het advies van de gyn was om zeker 1 jaar te wachten met een volgende zwangerschap omdat er het risico bestaat dat het litteken kan scheuren. Dit was onzin. Zij konden zus zoveel mensen en zo zoveel mensen die daar geen problemen mee hadden. Nogmaals aangegeven dat ik naar de gyn ging luisteren want die heeft daar een lange dure opleiding voor gevolgd en zal dit wel beter weten dan 1 van ons. Hier kreeg ik meteen commentaar op dat dat niet waar was, dat ze maar wat zei. Want hoe ouder ik zou zijn bij een volgende zwangerschap hoe meer geld ze aan me kunnen verdienen.... Volgens mij verdient het ziekenhuis de volgende keer sowieso geld, want ik zal de laatste weken onder controle van een gyn komen. Tja, was kennelijk maar allemaal onzin wat ik vertelde...

    D kreeg op een gegeven moment een beetje last van krampjes, hij was ook scheetjes aan t laten. Hij huilde hier ook bij. Dus ben ik opgestaan en heb rondgelopen terwijl ik hem op en neer wiegde. Dit hielp en uiteindelijk is D in mijn armen in slaap gevallen. Dit was helemaal verkeerd. Ik had hem op zijn buik moeten draaien, en moeten laten huilen. Die krampen gaan van zelf over. Ik "moest dat maar goed doen". Heb ook gezegd dat ik het troosten van mijn zoon niet als iets verkeerds zie. Als hij kramp heeft en hij ervaart op deze manier verlichting dan blijf ik dat zo doen. Was helemaal verkeerd, en daar zou ik nog achter komen.

    Op al dit commentaar heb ik hen op een gegeven moment diverse artikelen laten lezen waarin mijn methode, mening, handelswijze dus ondersteunt wordt maar al die wetenschappers e.d. hebben daar geen verstand van. Zij weten het beter. Hebben wel alleen basisschool genoten en werken beiden al jaren niet meer (bijstand) maar zij wisten dit.... Zijn er nog meiden met dergelijke lastige familieleden die alles beter weten? Wat doen jullie? Ik heb nu al geen zin meer in de volgende feestdag/verjaardag, want ik doe alles verkeerd. Ik ben de slechtste moeder ooit! iig bedankt voor het lezen. ff ventileren lucht op!
     
  2. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Laat los en laat lekker kletsen.

    Ik zou allang opgestaan staan en even een ommetje zijn gaan lopen met kind.

    Niet al te veel op ingaan. Jij en je partner doen het zo, punt.

    Jullie doen het super goed
     
    Nescio en Jenneke88 vinden dit leuk.
  3. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik heb (bijna) al het commentaar dat jij vandaag hebt gehoord ook gekregen en dan vooral ook vanuit mijn eigen familie. Zo kort na de geboorte als jij nu bent maakte het mij vreselijk onzeker, verdrietig en boos. Intussen heb ik geleerd dat je er niets aan doet. Mensen hebben er kennelijk veel behoefte aan om hun mening te geven en ik heb intussen geleerd dat het niet meer is dan dat. Dat is hun visie op het opvoeden en daar hoef jij helemaal niets mee. Volg je eigen weg daarin, als ik dat zo lees doe je het prima.

    Je aanpak is afhankelijk van wat jij wil. Ik denk dat je ervaring van vandaag je wel heeft geleerd dat discussiëren en verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek niet helpt. Misschien kun je gewoon zeggen "bedankt voor de tip". Een andere optie is op een rustig moment een gesprek aangaan (misschien samen met je partner/ alleen je partner).

    Succes, je doet het zo te lezen prima!!
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  4. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Poeh ... dat je er nog op in gaat. Ik zou daar echt niet op reageren of mezelf gaan verdedigen. Zoveel mensen, zoveel meningen maar meer dan meningen zijn het niet. Lekker laten gaan en er boven staan.
     
    autumn86 en Jenneke88 vinden dit leuk.
  5. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Enige reactie die ik dan geef is: prima en wij doen het op onze manier. Doorgaan? Negeren en van onderwerp wisselen. In discussie gaan kost alleen maar energie en tijd en dat zonde.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Een van de erge dingen vond ik voor die dochter vd tante. Die is twee jaar ouder dan ik en wilt in de herfst van dit voor een kind gaan proberen. Die meid is voormalig anorexia patiënt en heeft er een vreselijk onregelmatige cyclus van over gehouden. Die zat daar heel stil bij toen ik oud genoemd werd... die tante zal wel denken dat ik ouder ben.

    Ik erger me er gewoon dood aan. Vooral toen ze me wijs probeerde te maken dat toen haar kinderen 3 maanden oud waren ze al boterhammen zelfstandig konden eten. Hoe onderontwikkeld moet mijn zoon dan wel niet zijn als hij alleen maar melk als voeding krijgt en verder dan vingers, dekentje, haren en kleding houd hij niet veel vast in zijn handjes. En hoe vaker ik zei dat Dante dat niet kon hoe meer ik te horen kreeg dat hij waarschijnlijk een mongooltje is. Ben gewoon blij dat ik met Pasen moet werken, is het perfecte excuus om niet naar een dergelijke bijeenkomst te gaan.

    En als die familieleden weg zijn, dan pas krijg ik bijval van schoonmoeder and ML... lekker optijd
     
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mensen hebben altijd wel iets te zeuren. Toen mijn dochter (prematuur, heftige eerste dagen op de neonatologie) net een weekje thuis was, moest perse één of andere tante van mijn man op visite komen. Met alle respect, ik heb dat mens twee keer gezien op een bruiloft en verjaardag in die 6 jaar dat mijn partner en ik samen zijn. Maar nee ze moest en zou langskomen want dat vond schoonmoeder leuk.

    De borstvoeding liep niet zo geweldig dus daar was ik erg druk mee en ik zat gewoon niet zo lekker in mijn vel. Van een kindje constant aan de monitor naar ineens alleen thuis was gewoon best eng. Al met al was het best gezellig die middag. Ze had het voornamelijk over zichzelf en haar eigen dochter die niet voor haar eigen kind kan zorgen.
    Achteraf heeft ze de halve familie opgebeld en gezegd dat ik veeeeeel te veel met onze dochter bezig was en dat ze zich ernstige zorgen maakte blablabla.

    Ene oor in andere oor uit.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  8. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Zulke mensen zal je nog vaker tegenkomen. Vooral niet op in gaan, zij nemen dit toch niet op en vinden hun manier perfect. Jij hebt er last van nu.
    En voor wat het waard is, je doet het perfect! Mama’s hebben daar een instinct voor. :)
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  9. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Pff ik had die mensen allang op standje negeer gezet. Ik snap dat je je onzeker en boos voelt, maar zij lullen maar wat. Echt. Laat je niet uit het veld slaan door zulke debiele opmerkingen.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.609
    113
    Vrouw
    gewoon zeggen, prima dat je er zo over denkt, ik denk er anders over en doe het dus ook anders.
    Het is echt verspilde moeite helemaal in discussie te gaan en zelfs artikelen te laten lezen, het interesseert die mensen toch niets;)

    Oh en ze niet op laten passen :p
     
    Pechvogol en Jenneke88 vinden dit leuk.
  11. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dit was de verjaardag vd schoonmoeder. Ben eigenlijk geneigd de volgende verjaardag gewoon niet te gaan. Dan zit je daar 4 uren en de andere gasten hebben alleen maar kritiek op hoe ik t doe. De nacht voorafgaand geen oog dichtgedaan omdat ik me niet lekker voelde. Dus daar zat ik, moe met een baby die krampjes had en ik kreeg een berg kritiek te verwerken. Ik heb eigenlijk geen zin meer in de familie van mijn man. En hij wilt er niks over horen, terwijl ik had verwacht dat hij wel partij voor me zou trekken. Maar hij geeft me pas gelijk als iedereen al naar huis is. Dat geldt ook voor zijn moeder. Zij zaten er gewoon bij toen D voor mongooltje uitgemaakt werd. D ontwikkeld zich op een normaal tempo. Ik denk dat dat me nog het meeste kwaad maakt. Zij plakken een label op mijn kind zonder dat ze weten waar ze het over hebben. En daar kreeg ik dan meteen de schuld van, want ik ben al oud.

    Oppassen laat ik mensen met middeleeuwse opvoedmethodes al helemaal niet. Bedankt voor de bemoedigende woorden, het doet me goed. En een volgende keer sta ik op en vertrek. Ga niet meer tussen dat volk inzitten.
     
    ciprilla en bozoe vinden dit leuk.
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Goed zo!
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mongooltje? Die mensen had ik nooit meer van mijn leven bij mijn kind gelaten.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  14. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Jee, laat ze lekker kletsen. Dat jij je nog zo verdedigt! Ik heb ook zo’n tante. Lief mens hoor, maar alles wat wij doen is raar en overbodig. Babyfoons zijn niet nodig want als er iets met je kind is ben je toch altijd te laat (maar misschien is het wel handig als je hem in een goed geïsoleerd huis wel hoort huilen?), lang borstvoeding is stom want onze generatie is ook groot geworden met de fles (ja, en?), letten op e-nummers is belachelijk (tja, daar zijn de meningen over verdeeld), als je wilt werken kun je beter geen moeder worden (daar gaat mijn dure studie enne... betaal jij mijn hypotheek?). Maar ik heb allang geleerd om te zeggen: ja, maar wij doen het zo. En dan begin ik ergens anders over of ik ga helemaal met iemand anders praten. Mensen (en vooral oudere mensen) weten het altijd beter. Als je precies het omgekeerde zou doen van wat je nu doet zou het ook niet goed zijn. Dan zeggen ze weer wat anders.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  15. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
     
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Volgende keer lekker op standje negeer. Duidelijk van lotje getikt deze mensen!
    Volgende keer gewoon zeggen: fijn dat jullie het zo zouden doen, wij doen het zo. En dan ergens anders gaan zitten/rondje lopen met kind.

    Je doet het hartstikke goed!!:thumup:
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  17. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Oh en de eerste de beste die mijn kind een mongooltje noemt, vraag ik meteen of ze wel helemaal lekker zijn! Ik zou echt weg gelopen zijn, laat je man het maar regelen!

    En je hoeft echt geen 4 uur op verjaardag te zitten hoor, volgende keer een uurtje. Koffie, taart en o de baby moet drinken: doeiiiii!
     
    1981Mama en Marbloempje vinden dit leuk.
  18. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Nu weet je dus waarom mijn man niet wil dat ik rij als we ergens heen gaan. Want slechte sfeer en dit vogeltje is gevlogen. Heb mijn man ook gezegd dat ik desnoods te voet de 15km naar huis loop.

    Ben ook boos geworden toen ze D van mongooltje uitmaakte. Heb toen ook gevraagd of ze wel wist waar ze t over had. Heb haar er toen ook op gewezen dat geen enkel kind met 3 maanden al zelfstandig een boterham kan eten. Dan hebben ze niet eens tanden! Maar haar kinderen konden dat wel. En toen heb ik iets gezegd waar ik niet trots op ben. Heb haar gezegd dat apen dat dan wel al kunnen en dat ze waarschijnlijk in de war was, kan gebeuren dat je het verschil tussen een aapje en je eigen kinderen niet ziet.
     
    gitaartje, MamaLe, Roty en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Whahahaha :roflmao::roflmao: hilarisch!! Ik was toen nog mega hormonaal dus ik had waarschijnlijk nog iets veeeeel ergers gezegd :thumup::roflmao:

    Maar de volgende keer brengt man jou en kind even naar huis, gaat hij zelf nog even terug. Prima toch? Het is maar 15 km, dus geen probleem lijkt mij
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  20. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    En om deze reden ging ik nooit naar dat soort verjaardagen! Reden... mijn kind raakt geprikkeld ( en ik ook) vervolgens wel gezeur dat we nooit kwamen maar goed... boeiend! Ga ik nu weer doen
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina