Familie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jenneke88, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Zucht.

    Ik kreeg bij de eerste ook kritiek/advies/ervaringsverhalen. Van die opmerkingen als "ja maar jij bent er ook groot mee geworden" en "vroeger was dat normaal". Ik zou gewoon een keer een kattige opmerking terug maken en mb spullen pakken en gaan.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  2. rums

    rums Niet meer actief

    Wat vervelend.

    Ik was er geen eens op ingegaan en vriendelijk ja geknikt.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Adem in... adem uit... Knik en glimlach. Zeg ze dat je het in gedachten houdt. En begin dan resoluut over het nieuwe bankstel van tante Truus. Geen energie in steken, deze mensen overtuig je toch niet.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  4. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Zo dan.... BenBje mooi klaar metmzulke familie...

    1 je doet het super goed!
    2 hun kinderen zullen wel echt tot in perfectie zijn opgevoed? Nooit gehuild of boos zijn geweest? Neem aan dat de kinderen nu al roepen dat ze de opvoeding echt wel gaan kopiëren want blijkbaar bestaat er niks beters.
    3 hebben ze al een boek en cursus uitgebracht? Die kunnen grof geld verdienen met hun super opvoeding. Denk dat elke moeder en vader daar aan deel wil nemen.

    Niet dus... Serieus wat kansloos en respectloos... Ik had ze echt heel erg de wind van voren gegeven en vertrokken. Ik was in het begin ook erg onzeker en dan wil je dit soort dingen echt niet horen.

    Laat je niet kisten door zulke debielen! Je doet het super! Zou het zelf niet anders doen
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  5. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik ken het gevoel maar niet in deze mate. Dit is wel heeeel vervelend.

    Wij hebben het ook meegemaakt en Ik weet wat goed is voor mijn kind. Ik leef bijna 24 uur met hem. Als ik hun mening wil, dan vraag ik het wel.
    Mijn man heeft er toen iets van gezegd en nu zeggen ze niet veel meer. Ze moeten wel, anders komen ze er gewoon niet meer in. (Er zijn natuurlijk nog wel meer dingen gebeurd).

    Artikelen en weet ik veel laten lezen, doe ik echt niet. Ik ga me niet verantwoorden tegenover anderen.

    Ik snap heel goed dat je geïrriteerd bent. Ik heb er weleens slaaploze nachten door gehad en verdriet omdat sommige familieleden je echt het gevoel kunnen geven dat je een ‘slechte’ moeder bent. Nou ik heb een heel super lief knap nieuwsgierig mannetje.

    Ik lees dat Jij een TOP mama bent en je geeft super veel liefde aan je kleine. Gewoon lekker zo doorgaan.
    Laat ze kletsen. Ze zijn gewoon jarloers!
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    De jongste dochter zei geen woord meer, en werd angstvallig stil toen die tante haar zo prijsde als het geweldige kind dat zij was. Over huilen ed zei ze niks. En zij heeft geen dag borstvoeding gegeven, heeft meteen de fles gegeven dus ik vraag me af waar ze de kennis over borstvoeding vandaan haalt.

    Haar oudste dochter, met twee kinderen, heeft geen contact meer met haar. Haar zoon heeft nog nooit een vriendin gehad, en is dus kinderloos en woont nog bij haar in (is 42 trouwens en ook bijstand) en haar jongste dochter is onlangs gaan samenwonen, nadat ze 3 weken een koppel waren en in september gaan ze trouwen en daarna wil ze voor een kind gaan proberen. Maar in de tijd dat het maar niet lukte bij ML en ik heeft die jongste dochter alle fijne commentaren die wij van die tante kregen ook gehoord. ML had een "waterpistool" en of we "het wel goed deden" en bij haar was het "in 1x raak"... Dat klopt want ze moest met 17 verplicht trouwen zodat het schandaal van seks voor het huwelijk niet naar buiten kwam.

    Juist doordat die oudste dochter geen contact meer wilt, en de jongste dochter er niks over zegt spreekt voor mij boekdelen. Die hebben helemaal niet zo'n geweldige jeugd gehad. Ik denk ook heel eerlijk dat die jongste dochter niks durft te zeggen omdat mama toch niet luistert. En het is nog maar de vraag of de anorexia niet haar vruchtbaarheid heeft aangetast. Ik weet niet de fijne kneepjes van vruchtbaarheid af, maar als je jaren niet ongesteld bent geweest kan geen goed teken zijn, lijkt me.
     
  7. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wauw. . Ja dan zijn zij idd echt de aangewezen personen om andere te vertellen hoe ze het moeten doen.
    Met die kennis had ik het kei hard terug gegooid zoals je het hier schrijft.
    Oh dus jij weet alles van een goede opvoeding en wat het allerbeste is? Daarom wil je oudste zekerzgeen contact meer? En anorexia van andere dochter? Toevallig oorzaak gevonden lieve tante? Misschien onverwerkte traumas? En zoonlief alleen? Bindingsproblemen toevallig?

    Benieuwd hoe ze dan zou reageren. Heb echt met haar kinderen te doen.
    Hopelijk heeft ze als oma geen intensieve rol mocht haar dochter zwanger worden
     
  8. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wauw wat een gekkies sorry hoor. Meid doen waar jij je goed bij voelt. Jouw kind dus jouw manier en regels.
    Zou een keer zeggen: thnx voor jullie tips maar ik kan t zelf goed af. En daarna dikke vinger en aju paraplu.

    Helemaal met dat mongooltje. Dat zeg je toch gewoon niet.

    Onze jongste heeft een huidafwijking nou krijg je ook van alles te horen; joh komt wel goed! Nee dat komt het niet. Misschien moet je straks haar voeding aan passen?

    Ene oor in en andere oor.... juist :D
     
  9. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    #29 LolaBloem, 23 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2018
    Ik vind het echt naar voor je. Ik zou me mateloos aan dat soort beter weters irriteren en ook niet om me heen willen hoor. Alhoewel ik me dan ook heel goed kan voorstellen dat andere naasten zullen zeggen van joh stel je niet aan vat het niet verkeerd op, blablabla. Gewoon zelf doen waar je goed bij voelt. Wil je ze niet zien, niet gaan. Verschrikkelijk. Ken er ook genoeg die echt ALLES beter denken te weten. Ik geef ze gewoon gelijk zonder discussie te voeren en dan merken ze zelf dat ze fout zijn maar als het op opvoeden neerkomt zou ik het niet pikken!

    Overigens: advies is goed, maar iemand als slecht of foute moeder afschilderen is hartstikke fout!
     
  10. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dit! Het is zoveel vermoeiender om jezelf te gaan verdedigen dan gewoon lekker te laten kletsen!

    Valt me op dat oudere mensen ook gewoon niet meer zo goed weten welke ontwikkeling bij welke leeftijd hoort (zoals met de boterham met 3 mnd). Ik vraag wel eens mijn moeder met welke leeftijd ik bijv. kon zitten oid, maar weet ze echt niet meer hoor.
     
  11. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Die tante is jonger dan mijn eigen moeder, maar mijn moeder zei dat dit eerder rond de 7-8 maanden is. Ik denk dat het opscheppen is. Ze heeft nooit wat bereikt en deze sterke verhalen zijn niet meer na te gaan. Ben pas tegen haar uitgevallen. Ze was weer bezig over mijn keizersnede. D zat klem tussen rechter ribben en rechter bekken. De gyn wat de KS gedaan heeft zei dat hij nooit vaginaal geboren had kunnen worden. Dit was volgens die tante onzin. Ik wilde het niet erg genoeg. Heb toen boos gereageerd dat zij haar mond moest houden want ze wist niet waar ze het over had. Het enige onderwijs dat zij gehad heeft was huishoudschool. En zelfs dat heeft gefaald want de godsdienstlessen die ze daar kreeg hebben haar niet behoed voor seks voor het huwelijk. Ze heeft daarna geen woord meer gezegd. Ik heb haar rechtuit ongeschoold en dom genoemd... en het luchte zo enorm op.
     
    Caithy, pietje1987, Oceanna en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kolere.. ik was echt allang klaar geweest met zo iemand.
    En ik was wss allang volledig uit mijn stekker gevlogen.
    Je doet het hartstikke goed:thumup: lekker niks van zulke mensen aantrekken.. zeker niet als je weet dat het zo een persoon is.

    Enne die opmerking dat je zoontje een mongooltje is daar had ik toch echt op gereageerd dat de enige mongool in de kamer zijzelf was.

    Ik word gewoon boos hiervan:oops:
    Hoe durven mensen zulk dingen te zeggen?! Echt hoor..
     
  13. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    @Lotion Voor mijn werk in de zorg moet ik ook de huid van een olifant hebben, dus ik kan veel slikken. Zelf denk ik dat ze jaloers is. Jaren geleden viel ze erover dat ML en ik een huis kochten, want dat was dom. "als wat stuk gaat moet je het zelf repareren". Dat soort onzin. Daarna kocht haar dochter een flatje, en toen was t opeens niet meer dom. Hier wat van gezegd, maar toen lachte ze alleen maar dom.

    Afgelopen maandag bij het CB geweest. Wij kregen een complimentje van de jeugd arts. Als nieuwe ouders deden wij het ontzettend goed. Het was fijn om te horen. Heb haar toen erop gewezen dat ik op een forum zit waar ik goede adviezen krijg als ik hulp nodig heb :)

    Bedankt meiden voor jullie steun, bemoedigende woorden en alle tips. En heel eerlijk, het lucht echt op om zo iemand de huid voor te schelden.
     
    pietje1987, Oceanna, MamaLe en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wat super dat je ze de wind van voren hebt gegeven!

    Enne de volgende opmerking die je nog kan maken als ze beginnen over dat je 'nog steeds' bv geeft... Ja ik vind het leuk als het een borstenman wordt ;) of (ongeacht je het van plan bent of niet). Ja minimaal totdat ie naar de kleuterschool gaat, daarna zal ik tussen de middag denk ik stoppen. Kijken wat ze dan zeggen :)
     
  15. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Die is goed ja. Tot hij naar de kleuterschool gaat en dan tussen de middag stoppen. :roflmao:
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  16. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    En een volgende keer sta ik op en vertrek. Ga nietmeer tussen dat volk inzitten.

    Dit!! Heel goed! Vind dat jij wel heel erg je best hebt gedaan door er artikelen bij te pakken en te reageren.
    Ik was halverwege ( wellicht al eerder) opgestaan en weggegaan.
    Uitleg aan schoonmoeder kun je later wel geven...ik zou er de volgende verj. Ool op stasn dat manlief meegaat op ander moment dat deze tantes er zijn....zonket, dan zou manlief en schoonmoeder het voor je op moeten nemen en dit zou ik vooraf bespreekbaar maken.
     
    Jenneke88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina