Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zo groot gaat voor Riff anders niet op hoor.. ukkepukje😂
    Gisteren naar t CB geweest.. 84.5cm en 10.8kg.. een ons lichter dan in december..oeps.
    Tja kan er weinig aan veranderen, hij eet toch wel redelijk goed de laatste tijd.. en zolang hij verder zo tevreden is en zich zo ontwikkeld... CB zeurde er ook niet over.. Ze zag een zeer ondernemend jochie. En verbaasde zich over zijn ontwikkeling.
    In eerste instantie zou Riff vanaf februari naar de psz gaan maar er is een groep opgeheven waardoor hij nu pas met 2jr 4 maand heen kan. De arts van t CB ging voorleggen aan de psz of Riff in de 2e groep kan instromen ivm zijn ontwikkeling en er in de eerste groep hoogstwaarschijnlijk geen uitdaging voor hem zit en hij zich gaat vervelen.
    Al maakte ze eerst een grapje of we hem niet meteen naar de basisschool zouden doen waarop ik antwoorden dat we meer aan het atheneum/gymnasium zaten te denken😂
     
  2. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Vanmiddag moest Riff weer naar de KNO arts. Binnen een maand gaan zijn neus en keel amandelen eruit. Ze waren niet kleiner geworden door de spray dus dan moeten ze maar wieberen haha.
     
  3. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, lichamelijk gaat het wel goed. Ik heb 2 dagen voordat ik ongesteld moet worden wel een enorme zwelling bij de plek waar ik ben ingescheurd en gehecht. Dat doet dan wel pijn. Ml mag dan echt niet aan mij komen :p haha. De rug klachten zijn onder controle zolang ik voldoende beweeg dus dat scheelt weer :)

    Elsa, wat een mooie dames. En wat lijken ze op elkaar. Hebben ze al allebei een tegenovergestelde karakter? Of valt dat wel mee? Ben benieuwd naar de geslachtsbepaling haha :D 3e meisje of de eerste jongen ;)

    Lianne, wat een heerlijk mannetje! Is er al meer bekend over wanneer de amandelen eruit gaan?

    Ik ben terug van een week vakantie. Was heerlijk, ondanks dat het in eigen land was :) even tot rust komen en genieten van het gezin. Hebben soms driftbuien gehad maar toen waren we zeer onduidelijk richting L. Hij houdt van voorspelbaarheid. We zijn in het nijntje museum geweest maar daar bleef hij rennen, schreeuwen en kon niet zijn draai vinden. Het was ook nog eens druk. Dus vlug naar een rustige ruimte gegaan en daar heeft hij heerlijk gespeeld :) Uit lunchen gaat nu ook goed, hij blijft netjes zitten, niet schreeuwen en eet zonder te knoeien. Dat was eerst anders ;) En een bubbelbad is eng :D haha. In de bungalow hadden we een whirlpool maar zodra de bubbels aan gingen ging hij staan en riep nee! Nee!
     
  4. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad minimama.. waar zijn jullie geweest??

    Volgende week vrijdag gaan de amandelen er bij Riff uit.
    Zelf mag ik vanmiddag naar de reumatoloog.
    Sinds vorige week heb ik ook werk voor 3 ochtendjes. Ondanks ik graag thuis ben bij en met Riff verlangde ik er ook naar om mij "nuttig" te voelen een andere manier dan thuismama te zijn. En natuurlijk een stukje sociale contacten is ook prettig.

    Verder gaat t hier goed. Riff vraagt om de haverklap wanneer hij naar school mag.
    In principe zou hij vanaf 1 februari naar de peuterspeelzaal. Maar dit kon niet. Er zijn groepen opgeheven omdat het pand in brand heeft gestaan en nu dus op een noodlocatie zitten waar ze minder groepen kunnen hebben. Dus zijn er groepen samengevoegd waardoor er nog geen plek voor nieuwkomers is... Helaas...
    Hij praat als een tierelier.. zinnen van 9 woorden, en grammaticaal ook nog redelijk correct. Ook is hij echt wel technisch aangelegd.. van het weekend was hij bij ml in de garage, ondanks hij nooit wat van lassen heeft meegekregen pakte hij t las pistool en ging even aan de auto lassen zoals hij zei.. maar kraantje moest papa eerst opendraaien... euh wij keken elkaar eens aan van hoe komt ie daar nu weer bij... haha leuk dat soort dingen!
     
  5. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, we zijn op landgoed Ruwinkel geweest. Ligt 20 minuten van Amersfoort. Ze hebben de kinder huisjes bij elkaar op een hofje liggen wat omringd is met een hekwerk.
    Fijn dat je je weer nuttig voelt! Wel balen dat Riff nog niet kan starten op de peuterspeelzaal.

    Even een vraagje aan alle dames.. zitten jullie nu ook in de fase dat die lieve peuter zo'n erge draak ineens is? We horen vaak gemopper (gelukkig onverstaanbaar) en hij moet zichzelf in slaap huilen op de avond. En bij het avondeten zo moe zijn dat we moeten voeren maar dat wilt hij niet... pfff het is een fase... het is een fase.

    Ik zit momenteel zonder bril.. huidige bril is te sterk en zonder kan ik wel totdat ik iets moet lezen. Vanmorgen gelijk nog een meting laten doen en een nieuwe bril besteld. Over een paar dagen krijg ik die :) nu nog even afzien met hoofdpijn en druk op de ogen.
    En L is een erge boef :$ had hij me de zonnebril geprobeerd in het gat van de kachel te duwen... scheur in het behang en zo hebben we ontdekt dat er dus geen afdekplaat achter het behang zit :$
    gelukkig komen ze het deze week maken.. We hebben nooit geweten dat het behang zo over het gat is geplakt.
    En we houden ons van de domme richting L. Hij roept steeds daar of die daar.. wat hij bedoelt weten we wel maar we geven nu pas wat als hij het woord verstaanbaar zegt. Krentenbol is dan ente ol. Sinds we dit doen begint L ook de liedjes van de peuterspeelzaal te zingen haha. Vanmorgen maakte hij snurk geluiden en zong daarna aap je og, aap je og?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Lianne, zijn de amandelen er inmiddels uit? Hoe is het gegaan?

    Mimimama, hier is dat geen fase. Of een hele lange. Emma is altijd al een draak geweest. Avondeten eet ze al niet meer sinds ze ruim een jaar was. Helpen mogen we absoluut niet. Ze luistert nergens naar en doet wat ze zelf wil. Natuurlijk is ze ook vaak genoeg heel lief, maar meestal ben ik vlij dat ze 's avonds in bed ligt, want ze vreet echt energie. Het woord nee kent ze alleen als het haar uitkomt. Ze wil tegenwoordig alles zelf doen.

    Dinsdag termijnecho gehad. Alles was goed. Ben 5 november uitgerekend.
     
  7. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff is ook altijd al een draak net als Emma.
    Hij luistert ook niet, en doet ook wat ie wil.
    Vind dit een prachtige eigenschap.
    Hij mag ook heel veel, binnen duidelijke grenzen natuurlijk. Die hij wel uitprobeert hihi.

    Oh en Elsa, morgen gaan de amandelen eruit.
     
  8. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Inmiddels zijn Riff zijn amandelen eruit. Ingreep is goed verlopen. Ze waren echt wel heel groot zei de KNO arts..
    Koud drinken en ijsjes gingen er niet in, die kwamen op de grond terecht. Maar mamamelkje ging er heel goed in. Uit de narcose meteen aangelegd en hij was niet meer van plan los te laten.
    Dit was wel een dingetje of hij naar huis mocht gezien ze niet wisten of hij genoeg dronk.
    Z'n plassen liet wel voldoende zien haha.

    De volgende ochtend at hij al weer gewoon. Last van zijn keel lijkt hij niet eens echt te hebben!
    Hij is alleen wel heel snel moe. Maar verder is er weinig aan hem te merken!
     
  9. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, hoe gaat het met jou en Riff?

    Hoe gaat het met de dames die zwanger zijn?

    Vanwege de vakantie heb ik het druk met L. Is hij me vorige week ook nog met zijn volledige gewicht op mijn gestrekte knie gevallen :( deed/doet pijn. Pees en spier hebben een optater gehad.
    Ben ook nog met L op t cb geweest. Hij was in 2 maanden 350 gram aangekomen in gewicht, weegt nu 10,7 kilogram. En hij was 2 cm gegroeid, nu 84 cm.
    Afgelopen zaterdag nog nieuwe schoenen voor meneer gekocht. Maat 23 heeft hij nu. En hij mocht kiezen welke schoenen het uiteindelijk werden, dus helemaal trots. Hij heeft nu een iets stuggere zool dan voorheen maar dat wet snel.
    In augustus mag ik weer naar het cb om de spraak ontwikkeling op de voet te volgen maar ondanks dat heeft L wel een vve indicatie gekregen. Hij bouwt geen zinnetjes met 2 of 3 woorden.
     
  10. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Goedemiddag dames,

    @mimimama88 au dat moet erg pijnlijk zijn geweest. Ik heb dus geen flauw idee hoeveel mijn dochter weegt of hoelang ze is, ze beweegt lekker veel en eten gaat gelukkig ook goed soms wisselende ontlasting.

    @Lianne91 hoe is het inmiddels met riff ? Gelukkig had hij jouw melk nog, hoe gingen de verpleegsters ermee om dat je langvoed ? Ik mis het wel hoor hihi geniet ervan !!!

    Hier, helaas aan het wachten op een miskraam ik werd weer opgenomen vanwege HG niemand die had verwacht dat het niet goed zat, net voor opname op de seh een echo en toen bleek het mis te zijn volgende dag weer een echo ook mis. Ik had nog mijn twijfels maar sinds vandaag paar sliertjes bloed met slijm dus geloof hrt nu wel, wel eng en moeilijk zo een miskraam.

    Pfff en die HG was vergeten hoe verschrrrrrrrrrrrikelijk het was, ben alweer 6 kilo afgevallen en sinds vandaag iets minder misselijk. Pfff dat ik dat weer moet doorstaan om een kindje te krijgen....

    @Elsa86 hoe is het met jou, is je dochter nog steeds eigenwijs ? Hoe is het met je zwangerschap seet je het geslacht al inmiddels ?
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Mimimama, hier gaat alles goed. Gisteren alweer 13 weken. Over 2 weken weten we wat het geslacht is. Kan niet wachten.

    Is een vve indicatie dat ze 4 dagen naar de peuterspeelzaal mogen?
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hè gadver Yasmientje, wat heftig. Heel veel sterkte.
     
  13. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    @ Yasmientje wat verschrikkelijk om te moeten doorstaan. Heel veel liefde en kracht voor jou de komende tijd.. knuff.
    wat betreft het langoren werd er heel positief op gereageerd. 1 verpleegster wat minder... kreeg een opmerking over dat ik moest oppassen dat ik straks een kind van 12 aan de borst heb.. heb haar maar even duidelijk gemaakt dat er dat zelf bepalen en dat ieder kind zich vanzelf speent als ze er aan toe zijn.. en kon het niet laten om erachter aan te zeggen dat we anders nog heel wat jaartjes hadden om van onze momentjes te genieten

    @minimama fijn dat L gegroeid is.. en hopelijk komt zijn spraakontwikkeling goed op gang. Vind hij de psz leuk??
    Pijnlijk van je knie, dat die maar snel mag herstellen.

    @elsa 13 weken alweer... Spannend hoor. Heb je een voorgevoel over t geslacht??

    Met Riff gaat het goed, heeft nog geen ademstops weer gehad!!
    Word nog wel geregeld wakker en ook nog wel paniekaanvallen. Maar dat zal moeten slijten, en t was natuurlijk ook niet zomaar iets. Hij heeft het er nog geregeld over dat hij naar het ziekenhuis moest, slapen(narcose) wat niet leuk was maar eng. Meisje (die op dezelfde kamer lag) wat heel erg huilde, prikje in zijn hand (infuus). Heeft dus wel impact gehad.
     
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @Lianne91 ik denk een jongen, maar of dat nou echt een voorgevoel is... kan ook een beetje hoop zijn natuurlijk.
     
  15. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Yasmientje, wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte en een hele dikke digitale knuffel!
    Die knie deed veel pijn ja. Zodra ik rust komt de pijn op. Slapen is de hel ;)

    Elsa, fijn dat het goed gaat. 13 weken... Gaat hard! Ben benieuwd naar het geslacht :)
    De indicatie is inderdaad voor 4 dagdelen per week.

    Lianne, de psz is geweldig volgens L.. maar ook naar mijn idee hoor :p Hij leert veel zoals regels, netjes blijven zitten aan tafel, dat niet alles van hem is, luistert ook goed naar de leidsters en is stiekem favoriet bij de leidsters en bij veel ouders. L rent heel vrolijk naar binnen, ook bij een stortbui haha.
    Spraak neemt hij ook wel op... ik heb hem laatst gehaald en zei ineens tegen iedereen Hallo! En uitgebreid zwaaien.

    Met mijn knie gaat het op de rust momenten na goed. Kan weer sporten bij de fysio.
    Afgelopen zondag nog even bij L (en zijn neefjes) duidelijkheid geschept dat ik heel veel goed vind, maar er zijn grenzen. Jongste neefje (in augustus wordt die 2) ging in de kinderstoel staan.... L ging dat ook doen. Heb hem 1 keer gewaarschuwd... mama jij bent gek, ik doe het nog een keer. Toen heb ik hem boos gezegd dat als hij nog een keer ging staan hij met stoel en al in de hoek werd gezet. Toen was het spelletje voorbij en keken er een aantal mij stomverbaasd aan :D haha. Op een stoel zit je, staan mag alleen de jarige haha.
     
  16. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    fijn dat riff is geopereerd hopelijk krijgen jullie er uiteindelijk een "ander" mannetje voor terug.

    hier momenteel ook een boeffie die zichzelf niet goed meer kan vermaken terwijl die dat eerder goed kon. Ook een kort lontje en gaan slaan als die zn zin niet krijgt.

    Elsa, fijn dat de echo goed was, ik snap het beetje hopen op een jongetje wel. Heb dat toch ook wel stiekem met een meisje

    Yasmientje, nee meid wat erg. Zagen ze op de echo dat het kindje gestopt was met groeien? Vreselijk moeilijke tijd nu lijkt me. Sterkte de komende tijd.

    Wij hebben 11 mei pas de eerste echo dus heb ook geen idee of het bij mij allemaal goed zit. Ik merk wel uit zelfbescherming dat ik nog niet te blij wil zijn tot ik een goede echo heb gehad. Zenuwslopend dat wachten.
     
  17. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik kan me voorstellen dat je stiekem hebt op een jongetje na je 2 meiden..

    Hoe is het nu met je knie minimama?
    oh met stoel en al in de hoek??? Als ik zoiets tegen Riff zou zeggen gaat ie door. . Want dat wil hij wel eens meemaken... Zo heb ik hem laatst op het dak van de volière van mijn papa gezet... Want ik zei als hij niet ophield dat ik dat ging doen.. en toen bedacht ik km dat dat geen slimme zet was.. Hij deed dus indd door. Heb hem er toen ook echt opgezet. En dat vond hij geweldig. haha.
    Gister moest ik heel hard mijn best doen niet in de lach te schieten. Hij wou iets wat niet mocht van mij, zegt hij opeens heel serieus en vastberaden maar mama, ik ben de baas.! Tja euh... een hond heeft een baas... blijkt dat opa dat vorige week een keer tegen hem heeft gezegd.
    Verder is hij momenteel druk met emoties benoemen van anderen en zichzelf en oplossingen bedenken. Ook de wie wat waarom en waarvoor etc vragen zijn er de hele dag door net als afspraakjes maken. En hij wil elke dag naar de supermarkt om zijn eigen fruit te kopen. Krijgt ie een portemonneetje met centjes mee, er moet zelfs een tas mee en dan gaan we naar de winkel, soms recht streek, soms een andere weg met een klein blokje om langs een grasveld met allemaal pinkster- en paardebloemen. Dan gaat hij eerst een klein karretje pakken, fruit kiezen en naar de kassa om zelf af te rekenen. Zo leuk om te zien dat ie dat helemaal zelf doet.
    Het personeel "kennen" hem ook allemaal.. Hij is altijd heel vriendelijk, en wil ook van hun alles altijd weten. ( wat ben je aan het doen, waarom doe je dat, lukt het, is dat leuk?)
    Als ik dit ju zo typ lijkt het net alsof t een "oud wijfje" is, maar zo komt het niet over. Juist heel geïnteresseerd,en nieuwsgierig naar hoe alles reilt en zeilt.

    Sinds zijn amandelen eruit zijn hebben we nog geen echte ademstops meer gehad wat een gerust gevoel geeft!
    Wel slaapt hij momenteel weer heel bagger, maar zijn darmen zijn ook weer op de hobbel. We kunnen niets bedenken wat hij of ik verkeerd gegeten zou hebben.
    Maar de huisarts vermoed dat hij weer een darmontsteking heeft. Veel slijm bij de ontlasting, gister zelfs alleen slijm met bloed, best veel ook. Ondanks hij veder goed eet (op t avondeten na) groeit hij nog niets.. Nu dus eerst weer een ontlasting onderzoek op parasieten en virussen.. en dan zullen we wel verder zien.
     
  18. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lianne, met de knie ben ik terug bij af :( heb woensdag een flink stuk gewandeld door de dierentuin en daar is uiteraard niet elk pad vlak. Dus nu maar weer veel rust.
    In de hoek met stoel en al heb ik niet uitgevoerd hoor! :D Mijn boze stem was duidelijk zat. Is trouwens steeds meer, als ik boos iets zeg dan stopt L er vaak mee.
    Ze leren wat van de grootouders ja haha.
    Wat grappig dat Riff zijn eigen fruit doet kopen in de winkel. En wat veel vragen stelt hij :) daar moet je wel vrolijk van worden.

    Ik heb gisteren bepaald dat ik met Hemelvaart een mama weekend er van maak. Ml is de hort op en ik wil mijn so niet over de vloer/zien. Mijn ouders zijn er ook niet. Dus heerlijk een weekend L en mama. We gaan naar de dierentuin (mits ik goed kan lopen) en een paar keer uit lunchen :p
    L heeft uit het niets een nieuwe uitspraak 'ding dong' en vanmorgen vond hij tijdens het wandelen dat hij eigenlijk bij elk huis moest aanbellen. Hij zei ook steeds bij de voordeur ding dong :D haha.
    En de grote beer is verbannen uit het bed van L. Hij werd steeds wakker met koude benen, voeten en armen. Beer lag onder de deken en L niet de grapjas
     
  19. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zo dames, long time no see (om het zo maar even te stellen).
    Ik zie dat mijn laatste bericht van 7 december stamt en laat dat nou net de dag zijn dat ik ben bevallen van Felix. Jup, hij is nu alweer 5 maanden oud!

    Met Anne en Felix is alles goed, zij was vanaf het eerste moment trotse grote zus.
    Met mij helaas wat minder. 5 weken na de bevalling ben ik ingestort en ben gediagnosticeerd met een post partum (natale) depressie. Hier gebruik ik nu medicatie voor, krijg ik therapie en ben nog aan het re-integreren op het werk. Aan alle kanten krijg ik veel hulp en het gaat inmiddels stukken beter met mij. Maar vandaar even de afwezigheid van mijn kant.

    Anne groeit lekker en is zelf ook lekker eigenwijs. Vanaf maart tot september wordt in de hele wijk de riolering vervangen dus dagelijks graafmachines en grote machinerie is heel normaal hier en ze weet inmiddels het verschil tussen een shovel/graafmachine/trekker. Zo grappig!
    Ze wil ook altijd even een graafmachine wel te rusten zeggen.

    O en aangezien ik veel las over lengte/gewicht etc. Anne meet nu 95 cm met 14 kg. Lang tenger meisje. Draagt nu meestal 98/104 met poezelige maat 22/23 voetjes ;)
     
  20. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk nog weer wat van je te lezen Century. Fijn dat het met Anne en Felix goed gaat. Helaas wel minder met jou, zo te lezen gaat het wel de goede kant op en heb je hulp en steun vanuit je omgeving!
    Lijken Anne en Felix op elkaar, uiterlijk of kwa karakter?

    Ik ben gister weer tante geworden van een klein meisje. Alles gaat goed gelukkig.
     

Deel Deze Pagina