Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Donutlover hier gaat alles goed. Mia was maandag bij het CB 4995 gram en 56.2 cm. Wat raar dat Mias zo weinig was aan gekomen. Ik snap dat je daarvan schrok.
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    wat goed!
    Ja voelde me echt even een loedermoeder hoor maarja hij laat ook niks merken, niet huilen niks dus dacht dat het gewoon goed ging.
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Donutlover hoe gaat het nu met Mias?

    @Yasmientje14 hoe gaat het met jou?

    En hoe gaat het met de andere dames en hun peuters?
     
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Mias is super lief en gezellig maar helaas lopen we nu me hem bij de kinderarts omdat hij nog steeds slecht groeit.
    Is nu 4475 gram en 57.6 cm
    Moet hem nu steeds flessen aanbieden van 120 maar zoals vandaag drinkt hij maar 80-70-80 en 1x live gedronken bij mij.
    Ze hebben bloed geprikt en donderdag moeten we weer terug om te wegen ect

    Hoe gaat het met Mia? Groeit zij wel goed?
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik moet vandaag weer naar het bureau. Maar als ik haar zo zie, groeit ze wel goed.

    Wat naar dat hij zo slecht groeit en slecht drinkt. En nog geen idee waar dat aan ligt?
     
  6. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Donutlover wat ontzettend vervelend dat Mias zo slecht groeit. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid zodat hij ook lekker kan groeien.

    Hier gaat het redelijk. Riff is wel veel gefrustreerd omdat het lezen niet lukt zoals hij wil....perfect..
    Fietsen gaat hem inmiddels goed af. Alleen moeten we hem wel regelmatig erop attenderen dat hij voor zich moet blijven kijken...
    Morgen is zijn eerste screeningssessie op z'n ontwikkelings voorsprong.
    Ben heel benieuwd wat daar uit komt.
     
  7. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zo dames, eens een bericht van mijn kant.

    Er is een hoop gebeurd als ik alles zo lees, gefeliciteerd dames met de nieuwe aanwinsten!
    Gaat alles nog steeds goed?

    En Yasmientje, gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat alles nog steeds goed gaat!

    Hier alles goed, ik ben weer zo goed als hersteld van mijn post partum depressie en ben al een maand gestopt met medicijnen. 2018 wordt een beter jaar.

    Anne lult ons de oren van het hoofd, ze zit in een heerlijke fase waarin ze ons heel erg uitdaagt om te zien hoe ver ze kan gaan. Laat ze daar nou een hele slechte aan papa en mama hebben!
    Ze blijft groot voor haar leeftijd, de laatste keer op het CB wouden ze haar extra meten omdat het niet zou kloppen op de curve... We houden het zelf ook bij en 2 maanden terug was ze 1,04 m. Recentelijk niet meer gemeten maar ze steekt nu alweer een stuk boven het lijntje in de keuken uit (zo leuk, hadden wij vroeger ook!). Met een kilo of 16 is ze prima op gewicht.

    Felix gaat ook lekker, die is alweer 1. Hij kruipt vrolijk in het rond, doet goede pogingen op staan en heeft al een tand of 7 (of 8?) waar Anne er op deze leeftijd pas 1 had! Eten gaat bij hem ook aanzienlijk beter. Hij eet al sinds een maand of 9 met ons avond eten mee. Flessen is niet zo zijn ding, hij drinkt het liefste uit bekers, en het lukt hem ook nog :eek:.

    Beiden zijn het boekenwormen en spelen ze het liefst met elkaar, de een kan niet wachten tot de ander uit bed is en andersom. Waar ik met Anne tijd tekort kwam voor het huishouden heb ik nu zeeen van tijd, ze spelen zo gerust een uur met elkaar. En dan kun je een hoop doen zeg!

    Ben benieuwd hoe het verder bij jullie gaat. Alle mama's ook nog helemaal blij?
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Jeetje, Felix ook alweer een jaar. Wat gaat dat toch snel.

    Ben ook erg benieuwd hoe het met @Set is.

    Hier gaat ook alles goed. Met Mia vandaag bij het CB geweest. Ze weegt nu ruim 5800 gram en is 60.2 cm. Vanavond wel erg veel last gehad van de prikken, maar nu ligt ze heerlijk te slapen. Ik ben benieuwd of ze door gaat slapen. Want normaal baker ik haar in en slaapt ze de hele nacht door, maar inbakeren mag nu niet.

    Emma klets mij ook de oren van mijn hoofd. Zingt volledige liedjes mee. Kan bepaalde letters nog niet zeggen, maar dat zal wel komen. Ze is wel een ontzettend uitdagend dametje die precies weet wat ze wil en die behoorlijk driftig kan worden als iets niet gaat zoals zij het wil. Brutaal kan ze ook zijn. Maar ze kan ook heel lief zijn. Ook is ze overdag volledig zindelijk. Durfde eerst niet bij de opvang naar de wc, maar dat doet ze nu ook. 'S Nachts is ze nog niet zindelijk.

    Fayèn daarentegen is zo'n ontzettend lief meisje. Die heeft geen kwaad bot in haar lichaam. Ze moet het vaak ontgelden wat Emma betreft. Emma kan haar zo uit het niets gaan stompen, trappen of duwen. Ik trek me dat ontzettend aan, zeker omdat Fayèn het nooit terug zal doen, want die doet echt geen vlieg kwaad.
    Ook Fayèn kletst er al vrolijk op los. Heeft al een flinke woordenschat.
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Elsa86 wat goed dat ze zo goed groeit!

    En de damea het ook zo goed doen!

    @Centurychild6F3 wat fijn dat ze zo goed samen spelen! Hier is dat maar af en toe zo haaha

    Novan is een lastige eter, vooral met het avond eten.
    En tegenwoordig best pittig en driftig haha komt denk ik door de geboorte van mias

    Morgen gaan we weer naar t ziekenhuis ben benieuwd hoopte dat hij iets van 100gr gegroeid was in een week maar t ziet er niet naar uit dat dat gelukt is
     
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Emma is ook een lastige eter. Eet 's avonds helemaal niks. Ja, patat en pannenkoeken. Verder is alles 'beh'.

    Fayèn eet wel heel goed.
     
  11. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Donutlover wat kun je je een zorgen maken over de groei van je kleintje he. .

    Hier is t avondeten ook drama hoor.
    Wij zijn al tijden lekker pedagogisch onverantwoord bezig wat dat betreft.
    Zelf eten we aan tafel (patat uitgezonderd) en vertellen dat het eten op tafel komt en als hij zin heeft mag hij komen eten.. Hij Hoeft dus niet aan tafel te komen. 9 van de 10 keer komt hij nu wel aan tafel.. ook hoeft hij niet te blijven zitten als wij nog niet klaar zijn, maar eigenlijk doet hij dat meestal wel.
    De ene dag eet hij weinig, dan weer veel. Hij is net als z'n mama dol op worteltjes.. hebben we nog maar 4x gegeten in een week tijd... meestal eten we 2x van een bos, 1x bij mijn ouders en 1x snel snel een potje opgewarmd.
    Verder is t vooral t vlees wat hij graag lust.
    Wat wij ook doen is als we met de auto weggaan een broodje, bakje fruit of groente geven dan zit hij toch en kan hij het wachten om te eten. Stilzitten is niet zo zijn ding..


    Maare bijna 3 zijn onze koters alweer.! Hebben jullie al enig idee wat ze krijgen?
    Riff krijgt van ons een koeienstal, ter uitbreiding bij zijn boerderij. Van mijn ouders lego en een voersilo voor bij de boerderij. Van mijn schoonouders een voermengwagen, koeien en een kalverhutje. Dan heeft hij een mooie boerderijset en met Sinterklaas daar ook al wat van gekregen.

    Afgelopen dinsdag ook eerste sessie gehad om z'n ontwikkelings voorsprong in beeld te brengen, binnen 5 minuten werd de halve lijst al afgevinkt van wat hij liet zien. Volgende week weer en de week daarop een bespreking.

    Wij hebben ook besloten om de peuterspeelzaal niet weer op te pakken.
    Wel zijn we wezen kijken bij een thuishuis. En hier gaat hij vrijdag wennen. Al met al best een verhaal geworden .
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Lianne91 wat is een thuishuis?

    Ja, bijna 3 alweer. Emma krijgt dit jaar best veel van ons. Ik ben een beetje doorgeslagen:oops:
    Ze heeft al een fiets met zijwieltjes gekregen. Ze krijgt ook nog: magisch speelzand Frozen, blokpuzzel Frozen, playdoh klei, ander soort klei, teletubbies tasje met klei, Woezel en pip 4 in 1 puzzel en een K3 love cruise dekbedovertrek.

    Van opa en oma krijgt ze hamertje tik. Verder weet ik niet.

    Wij hebben Emma maandag ingeschreven voor een basisschool. Wij zijn bezig met het realiseren van een nieuwbouwwoning in een ander dorp. Ik heb haar meteen daar ingeschreven. Tot die tijd blijft ze hier op de psz. Of we nu daar of hier wonen, dan rij ik wel even op en neer (30 minuten). Scheelt ook dat mijn ouders hier wonen.
     
  13. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Is gewoon een opvang in huiselijke sfeer.
    Aangesloten bij thuishuis organisatie. Zoals een gastouder bij een gastouderbureau zeg maar.
     
  14. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Klinkt als een fijne plek voor Riff als ik het zo lees @lianne.

    O eten blijft altijd leuk. Anne eet redelijk, maar ze "lust" een hoop niet. Vaak lukt het ons om haar alles te laten proberen maar zit ze echt te kokhalzen, meestal eerder van de structuur dan van de smaak.
    Grappig om ze te lezen Lianne, wij hanteren juist dat als we aan tafel zitten iedereen aan tafel zit en iedereen er pas afgaat als iedereen zijn bord leeg heeft. Geeft soms ook wel grappige situaties als wij opstaan van tafel, worden we gelijk vermanend aangesproken ;)

    Ja die 3e verjaardag, gisteren van tweelingvriendinnetjes gevierd en vandaag van haar nichtje. Ze krijgt van ons een nieuwe fiets, ze groeit momenteel zo hard dat haar 12 (of miss is het zelfs al een 14) inch fietsje gewoon niet meer past! Dus ze krijgt een nieuwe van ons samen met een pannensetje voor in haar keukentje.
    Verder niks, ze wordt ongetwijfeld goed verwend door de rest van haar familie.

    Wij vieren haar verjaardag, net als die van Felix afgelopen December, bij een speeltuin vereniging. Beviel erg goed de laatste keer en het voordeel is dat er een speelplek bij is!

    Basisschool blijft toch kennelijk een dingetje van hier, ik moet Felix nu ook al gaan opgeven. Anne is ook al opgegeven voor de BSO, terwijl ze nog niet eens gaat, anders zou er geen plek meer zijn voor haar... Het leed wat randstad heet ;)
     
  15. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zoals het gegaan is vrijdag is het indd een fijne plek voor Riff. Hij heeft het er ook goed naar zijn zin gehad.. lekker veel buiten gespeeld en geholpen bij de dieren. Ze hebben er konijnen,kippen, schapen,geiten, een pony, een hangbuikzwijntje, honden en katten... een leuk keuterijtje (klein
    boerderijtje).

    Woow 12 (14) inch fiets al te klein... Riff is zn 10 inch fietsje nog maar net af.. 12inch is met op/afstappen zelfs nog ietswat aan de grote kant voor z'n korte pootjes haha.

    Vandaag de badkamer schoongemaakt, wat betekent dat we ons eerste project afhebben. De volgende is het eetgedeelte verven, behangen en nieuw kit langs de raamkozijnen.
    En daarna zullen we een kamer voor Riff klaarmaken, als hij dan ooit naar een eigen kamer wil kan dat.. haha
     
  16. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Heee Dames,

    Dat is lang geleden... Zit hier eigenlijk nooit meer omdat ik met een zp clubje op fb zit van de laatste zwangerschap.
    We hebben inmiddels een 2e mannetje erbij gekregen. Hij is nu 9 weken oud en heet F.loris. Het gaat allemaal heel goed met hem en is qua uiterlijk een heel ander mannetje als zijn broer. Grote broer vind het allemaal heel lief en schattig maar moet ik ook wel in de gaten houden hoor. Net wat te hard aaien, oogjes prikken en grommen vind die erg leuk haha.

    Nu ik hier toch ben, hij speelt echt voor geen meter meer zelf met zn speelgoed. Loopt zich heel de dag een beetje te vervelen. Probeer van alles aan te dragen maar is dan leuk voor 5 minuten en dan stopt hij er al weer mee.
    Is dit herkenbaar voor jullie peuters, hoop dat het een fase is haah
     
    Lianne91 vindt dit leuk.
  17. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje!
     
  18. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Gefeliciteerd @Set !!

    Heel herkenbaar idd met dat spelen, vermoeiend haha
     
  19. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Lianne91 Bizar he gaat zo snel!

    @Elsa86 haha dat doet N, ook idd vind niks lekker

    Wij hadden gister ochtend controle bij de kinderarts en logopedist.
    Moesten eerst naar de logopedist, daar meteen gewogen omdat t anders niet echt eerlijk is om direct na de fles te wegen bij de kinderarts.
    Helaas was hij dit maal zelfs afgevallen en is hij direct opgenomen. Het ziet er naar uit dat we sowiieso tot maandag wel zoet zijn hier.

    Intensieve dagen zo, hersenecho, bloedafnames,urine check,MRI scan,neurologen,kinderartsen,fysio,logopedist..veel gedoe en gewissel met hoeveelheid voeding ect maarja ze kijken hem wel goed na!

    Hij krijgt nu om en om, dus borst-fles-borst-fles ect. Ze proberen hem 7x 95 te laten drinken, dat haalt hij uit de borsten niet omdat hij dat nooit ophoogt, en moest veel spugen na een fles van 95 du nu krijgt hij 90. En om het te compenseren met de borst krijgt hij in die flessen een extra schep met calorieeen.
    Maandag gaan ze hem weer wegen, ben heel benieuwd hoop dat hij dan rond de 100 gram is aangekomen op deze manier, anders moet hij een sonde helaas
     
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    He bah, wat ontzettend vervelend allemaal @Donutlover

    Heel veel sterkte en ik duim dat hij maandag 100 gram aangekomen is.
     

Deel Deze Pagina