Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Boommm ook erg benieuwd naar hoe het nu met je gaat.
    Lukt het een beetje om volledig rust te houden?

    @Madeliefje06 geniet van je vakantie!
    Vandaag was het wel lekker weer. Maar ze hebben idd veel regen voorspeld. :(
    Misschien een keer gaan zwemmen of binnenspeeltuin?
    Heeft je man ook vrij?
    Haha nou idd. ;) nou het lopen nog. ;)
    Staat nu elke keer los en gaat dan in de handjes klappen.
    Stapt niet meer dan 2 stappen los. Mrja dat is ook al 2 weken.
    We gaan het zien. :)

    @ZaZaM hoe gaat het nu met het doorlekken van I?
     
  2. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Madeliefje06 Ja zeker heerlijk zo'n grote tuin. We zaten hier voor op een appartementje, drie hoog, zonder lift. Dus kwam haast nooit meer buiten wegens bekkenklachten. Nu kunnen we heerlijk de tuin in, al is het maar een beetje lekker weer. Als het straten klaar is dan kunnen we wat rust pakken in de vakantie ;) We willen sowieso ook nog wel een keer wat leuks gaan doen met de meiden, alleen maar klussen wordt je anders ook wel zat en is voor de meiden ook niet echt leuk. Nee kan ik me goed voorstellen dat de hele dag binnen zitten niks is met de kids! Merk hier ook dat de dagen veel beter gaan als je even wat kan gaan doen :)

    Hoe gaat het met de rest?
    Wij gaan even proosten op ons 10 jarig jubileum :D Fijne avond meiden!
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Sabine1305 Wat een grote tuin, lekker zeg. En leuk een zandbak, hier vinden de kindjes het geweldig (ik wat minder, geeft zoveel troep:D)
    We hebben gelukkig een inwonende aupair die heel veel overneemt, en de buren springen veel bij.
    En gefeliciteerd met jullie jubileum!!

    @Meisje93 Nee, N nog steeds geen waterpokken.. V begint echt op te knappen, ook snachts gelukkig.

    @Madeliefje06 Gaat nu wel aardig, voor geen zak meer uit en verveel mij dood, maar de harde buiken zijn een stuk minder, gelukkig.
    Balen he, t weer. Ik ben altijd fan van een binnenspeeltuin dan haha. Tuincentrum vinden de kindjes ook vaak leuk.

    Wij zijn zondag een dagje naar het strand geweest. Ik lekker met een boek op het terras en de kindjes met m'n vriend lekker op het strand gespeeld.
    De dagen in bed/bank zijn echt heel saai, moet nog even m'n draai erin vinden.

    V kan eindelijk de naam van de aupair zeggen, helaas vertrekt ze volgende week een krijgen we een nieuwe. M'n hart breekt een beetje als ik daar aan denk, ik ga haar zo missen en de kindjes ook..
     
  4. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Boommm fijn dat het weer beter met je gaat en dat het ook beter gaat met de kinderen. Luxe hoor zo'n aupair, wel ideaal natuurlijk zeker nu.
    Het zou niks voor mij zijn :p
    Lekker hoor zo'n dagje uit, kan me goed voorstellen dat je je rot verveeld als je de hele dag op de bank of op bed moet liggen.
    Dankjewel :D
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 Nog gefeliciteerd met jullie jubileum!

    @Boommm Fijn dat V weer aan het opknappen is, zeker prettig voor de nachten! :)
    Heerlijk hoor om even weg te zijn. Begrijpelijk. Nog 4 weekjes...
    Heb je inmiddels een leuke hobby gevonden?
    Ahh wat jammer! Hoelang heb je haar in huis gehad, hopelijk is de nieuwe aupair net zo leuk! :)
    zou ook niets voor mij zijn om altijd iemand in je huis te hebben. ;)
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    @Meisje93 : Lopen kan ook opeens snel gaan. Heeft E iets van een poppenwagen of blokkenwagen om achter te lopen?
    Vanochtend inderdaad naar een binnenspeeltuin geweest. Was echt mega druk. Was blij toen we weer weggingen haha.

    @Sabine1305 : Ah ja dan is een huis met tuin veel beter. En inderdaad, alleen maar klussen is ook niks maar je wilt het toch graag afhebben.
    Gefeliciteerd met jullie jubileum nog!

    @Boommm : Fijn dat V begint op te knappen! Ik snap helemaal dat je je dood verveelt. Maar wel fijn dat de harde buiken een stuk minder zijn. Daar doe je het voor. Misschien de uitgelekte afleveringen van oitnb kijken? Of ben je er ook al aan begonnen? Ik zit alweer bij aflevering 4.
    Spannend, de nieuwe aupair. Zal weer even wennen zijn.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Madeliefje06 ja E loopt achter zo'n babywalker.
    Al is het meer rennen dan lopen hihi.
    Ja dat zal wel ja. Iedereen gaat daar naartoe met zulk weer.
    Wil daar ook eens naartoe gaan. Maar denk dat het voor E leuker is als ze kan lopen.
    Of is er ook genoeg leuks te doen zonder te kunnen lopen? :)
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Boommm hoe gaat het nu met je? En met de harde buiken?
     
  9. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ben ook wel benieuwd Boommm!
    Hier nu een ware babyboom aan de gang, afgelopen twee weken zijn er 5 kindjes geboren in mijn omgeving. Druk druk druk ;) verder zijn we even druk geweest met een eventueel nieuw huis (vrijstaand boerderijtje) maar helaas was deze binnen een week verkocht voor wij konden bieden... jammer hoor!

    I krijgt wellicht de waterpokken, het heerst op de opvang. Ben benieuwd.. vind het niet zo erg als we daar vanaf zijn..

    Lukt het los lopen bij E al beter Meisje?

    Nog gefeliciteerd met jullie jubileum Sabine! Leuke dag gehad? Schiet de tuin al op? Hoe gaat het met het lopen van M?

    Het doorlekken van I gaat trouwens beter. Ik doe haar nu 's nachts de luierbroekjes van Pampers aan en die doe ik dan achterstevoren aan. Werkt goed!
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM wow wat veel kindjes. Leuk zeg!
    Gaat er bij jou al wat kriebelen nu? Of totaal niet..

    Ahh wat balen zeg! Maar jullie hebben toch geen verhuisplannen? Of was dit iets waar jullie spontaan verliefd op werden.

    Nou idd dan heb je het maar weer gehad.

    Nee los lopen is nog niet interessant. Momenteel erg druk met klimmen. Continu bank op bank af. Etc.
    3 stappen los en dan weer gaan zitten. Of los staan en in de handjes klappen. Wel doet ze sinds gisteren oefenen om vanaf kruip naar staan te komen.
    En bij I?

    Wat fijn dat die pants goed werken!
    Hier van de week maat 4+ geprobeerd voor de nacht. S ochtends staat de luier nl. Op springen.
    Maar helaas compleet doorgelekt. E is dus nog te smal voor 4+ ;)
     
  11. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha nee er gaat nog niks kriebelen ;) zeker niet... Handen vol aan 1, zou echt niet willen delen al. Wie weet over een paar maanden. Hoe staat het nu met jou Meisje?

    We hadden inderdaad geen verhuisplannen maar deze straat had ik in mijn favorieten staan op funda omdat dat een straat is waar ik heel graag wil wonen. Direct dus een bezichtiging gepland maar helaas, voor we konden bezichtigen was het al weg.... Nu heb ik mijn zinnen wel gezet op een vrijstaande woning :)

    I is ook aan het klimmen overal op. Mooi hoe ze al geleerd heeft op een goede manier ergens op en af te klimmen, eerst kukelde ze voorover, nu snapt ze dat ze achterwaarts moet. Loslopen doet ze niet, wel achter het loopkarretje.

    Misschien ook de pants proberen? Werkt hier veel beter dan de gewone luiers. Sluiten mooi aan om de beentjes.
    Vanavond weer ontzettend veel luieruitslag, enorme bulten en bloeden.. Zo sneu..... Baal echt ontzettend dat het maar blijft gebeuren....
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Kom morgen weer even bijlezen en reageren! :)
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM hihi oke.
    Pas met mn man over gehad. Eigenlijk voelt het gezin nu al compleet met E. Maar toch hopen we toch nog een 2e te krijgen.
    Willen er binnenkort toch aan gaan beginnen.
    Denk over 2 maanden. Als ik volgende maand zwanger raak ben ik op de verjaardag van E uitgerekend. Niet zo leuk voor E.
    En dan hopen dat de bekkeklachten niet erger gaan worden.

    Ahh wat balen zeg. Populaire buurt dus.
    Tja vrijstaand wonen is vele malen leuker/fijner.
    Als wij het geld hadden. Hadden we het ook gelijk gedaan. Helaas zijn de huizen hier al erg duur.
    Zouden we even naar brabant moeten denk voor vrijstaand. ;)

    Ook al een klimmer in huis dus. Ja mooi heh hoe ze dat zichzelf aanleren. Vind het er ook wel schattig uit zien.
    E begon gisteravond te oefen met los lopen. Ging steeds grotere stukken lopen. Ben benieuwd hoe het vandaag zal verlopen.

    Ja zou ik ook nog kunnen doen. Al ben ik nu overgestapt op andere luiers. En probleem is aardig opgelost. :)
    Ahh wat sneu zeg. En gelijk weer zo erg. Had de kinderarts daar nog wat over gezegd?
     
  14. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha nee op de verjaardag van E is niet zo leuk. De vorige keer is het ook snel gelukt, dus wie weet nu wel weer.
    Het is gewoon dat ik niet echt tijd voor mezelf heb en met twee kinderen wordt dat nog veel minder.. ik kan thuis nu niet lekker rustig gaan zitten, want dan vraagt I aandacht. Word daar toch een beetje moe van, dus ee tweede zie ik nog even niet zitten...

    Ja ze is zeker een klimmer. Ze staat nu ook steeds vaker los. Dan laat ze 1 hand los en kijkt ze je zo aan van heeee kijk eens wat ik doeeee :)

    De vraag is of het luieruitslag is of waterpokken! Op het kdv was twee weken geleden een kindje met pokken en nu had I opeens blaasjes rond haar schaamstreek en sinds dagen ook in haar gezichtje. Het wordt alleen niet meer dus ik vraag me af of het echt de waterpokken zijn..... Weet niet wat het anders kan zijn. Ik sprak mijn moeder net en die zei dat ik ook nauwelijks blaasjes had tijdens de waterpokken dus wie weet komen we er wel goed vanaf... ;)
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM ja we gaan het binnenkort meemaken. :)
    Was idd snel gelukt vorige keer. Wel 2x fout gegaan helaas. Waardoor we toch al ong. Een half jaar bezig geweest zijn.

    Begrijpelijk hoor. Hier kan E gelukkig heel zelfstandig spelen waardoor ik vrij veel tijd voor mezelf heb.
    Hopelijk blijft dit bij een 2e ook nog wel. ;)

    Haha mooi heh. Ze gaan steeds meer durven.
    E gaat ook steeds meer stapjes los zetten. Zet er nu al gauw 6-7 en gaat dan verder kruipen. (Gaat sneller)
    Vd week mocht ze van ons de trap oplopen. Madam liep zo naar boven toe. :O
    Bank op bank af is momenteel ook helemaal hot. :)

    En? Is het uiteindelijk de waterpokken geworden?
    Nou is te hopen idd, dat ze het net zo licht krijgt als jij.

    E heeft momenteel last van een doorkomende tand/kies.
    2 weken geleden zijn er 4 in een week tijd doorgekomen.
    Ook is ze tegenwoordig erg vroeg wakker. :( of dit nou door de vogels en het vroege licht komt?
     
  16. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    nou, ben erg benieuwd als jullie voor een tweede kindje gaan Meisje! Spannend hoor!

    I speelt gelukkig ook wel heel zelfstandig, maar vooral als ik ook bezig ben. Als ik ga zitten dan wil ze bij mij zijn hahah. Dus even rustig op de bank zitten en met de iPad spelen zit er niet in, dan wil ze hem ook meteen hebben.
    I kan ook super makkelijk de trap op ja. Ze leert nu zo bizar snel, niet normaal....
    ook het praten gaat echt stukken beter. Je zegt het een paar keer voor en ze zegt het na...

    Hoe gaat het met het loslopen van E?
    I kan nu wel aan 1 handje lopen, dat is wel leuk. Verder vindt ze het geweldig om op de bank te klimmen en dan los op de bank te staan.. Dat doet ze dan weer wel.

    De waterpokken zijn niet verder uitgebreid. Nu weet ik dus eigenlijk niet of ze het wel of niet gehad heeft...

    Is de kies door van E? Slaapt ze weer beter? Hoe laat is ze nu wakker?
    Wij hebben rolluiken, dat is wel fijn, dan blijft het lekker donker op de kamer.

    Deze week lekker een midweekje naar Ameland geweest! Wat was dat heerlijk!
    We zijn nog nooit op de Waddeneilanden geweest. Wat een prachtig stukje Nederland zeg! I was ook super vrolijk en gezellig. Het fietsen vond ze prachtig, lekker dieren spotten. Eerste keer strand is haar ook heel goed bevallen. We gaan zeker nog eens terug. Ik merk ook dat I zoveel lekkerder in haar vel zit als ze samen met mama en papa is..... Ze was echt alleen maar vrolijk en aan het kletsen en lachen. Leuk hoor!

    Fijn weekend dames!
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM we hopen de volgende ronde te gaan beginnen voor een 2e.

    Haha lekker bij mama zitten dus. E houd het niet langer dan een halve minuut vol op schoot.
    Ja ze leren zeker enorm hard.

    E kan eigenlijk heel goed loslopen. Maar ze lijkt het niet leuk te vinden. Zet ze bijv. 6 stappen maar gaat dan weer kruipend verder. Gaat ook sneller natuurlijk. ;)
    Wel staat ze continu los. Gaat ook los staan in de kamer etc.
    Ooh dat gaat ook niet meer lang duren. :)
    Och ja dat bank klimmen..

    Hmm zou fijn zijn als ze gehad heeft. Is ze er goed vanaf gekomen.
    Jij had ze toch ook licht. Of stelde dit echt helemaal niets voor?

    Helaas nog niet doorgekomen. Het is of een hoektand of een kies.
    Slapen gaat gelukkig weer beter. Vroeg wakker zijn doet ze nog wel helaas.
    Vanochtend 8u gelukkig.
    Ja dat scheelt denk ik ook wel een hoop.

    Wat leuk zeg!
    Ik ben ook nog nooit op de waddeneilanden geweest. Maar het is mooi dus daar. :)
    Wat fijn dat I er zovan geniet als jullie samen zijn.
    Merk dat E ook heel blij is als papa thuis is.

    Fijn weekend!!
     
  18. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Madeliefje06 Hoe kom jij aan de uitgelekte afleveringen van OITNB?

    @Meisje93 Over binnenspeeltuinen.. V ging natuurlijk al heel vroeg mee ivm haar zussen en vond het vanaf een maand of 8 zelf ook echt al heel leuk. Is genoeg te doen, ook als ze niet kunnen lopen!
    Hoe gaat het nu met het lopen van E? Durft ze al?

    @ZaZaM Fijn dat de luier achterstevoren helpt, doen wij ook altijd snachts.
    Balen dat het huis gelijk al verkocht was!
    En heerlijk, Ameland. Ik vind de eilanden ook altijd zo leuk, lekker kneuterig ofzo. Fijn dat ze zo genoten heeft.

    Even vluchtig bijgelezen haha. Hier gaat alles goed. Meisjes zijn ontzettend trots op hun zusje, willen het liefst met alles helpen.

    V. vindt het ook leuk merk ik, dat had ik niet zo verwacht. Maar ze komt vaak even langs om een kusje te geven of even te aaien, heel schattig. Ook komt ze als I huilt een speentje of speelgoed brengen.

    V begint verder wel een draakje te worden af en toe, als iets niet gaat zoals zij wilt begint ze te gillen of slaat/knijpt ze haar zussen, echt een trutje haha.
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Boommm dat scheelt dat V al vroeg mee ging.
    Ben pas op een regenachtige dag gegaan, maar niet echt wat voor E.
    Heeft alleen maar naar andere kindjes zitten kijken. :p
    Iets ondernemen deed ze niet haha.

    Wat leuk en lief dat de zussen zo trots zijn. En ah wat superlief van V!
    Is ze een poppenkindje?

    Oeps. Aardige temperament dus!
    Herken je dat van je andere meiden?

    E loopt vanaf gisteren echt hele stukken los.
    Maar ze doet nog het liefst kruipen omdat dat nog sneller gaat.
    Maar.. ze kan los lopen. :) nu moet het knopje om dat lopen makkelijker/leuker is dan kruipen.
    Als ze speelgoed of drinken in haar handen heeft, dan loopt ze.
    En anders kruipen. ;)

    Hoe gaat het met I @ZaZaM en hoe gaat het bij jou @Sabine1305?
    Is de tuin inmiddels af?
     
  20. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Meisje93 Haha grappig dat E het niets vond en haar ogen uitkeek.
    JaV is absoluut een poppenkind, sleept wat af met d'r pop. Speentje er in, speentje uit, wandelen met de wagen etc.. Wel schattig haha.
    M was ook zo fel, nog steeds eigenlijk. N niet zo, is een stuk rustiger.
    Wat goed dat E nu echt kan lopen, zal wel snel gaan dat ze het doorheeft hoor!

    Ben ook benieuwd naar de tuin van @Sabine1305
     

Deel Deze Pagina