Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Meisje93 gaat je man de badkamer zelf doen?
    Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Als ze hier aan het werk gaan hoop ik maar dat M nog een beetje kan slapen. Al is het maar een uurtje.
    Beterschap voor E, hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.

    @Bloem2310 M loopt nog niet zelfstandig maar ik hoef haar gelukkig ook niet veel te dragen. Ze schuift van hot naar her op haar billen. En ze loopt al wel heel goed aan de hand.
     
  2. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @Meisje93 hoe gaat het nu met E? Nog veel last van de 6e ziekte?

    @Bloem2310 i loopt nog steeds niet (njah, af een toe een stapje) maar ik hoef haar ook niet te dragen eigenlijk.. jij wel?
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 man gaat het deels zelf doen. Loodgieter, tegelzetter & een stucadoor is wel geregeld.
    Dus het is voornamelijk slopen wat hij gaat doen.

    Och ja, na de zomervakantie gaan ze beginnen toch? Ik hoop het voor je!
    Hoeveel slaapt ze nu smiddags?

    @ZaZaM E is gelukkig weer opgeknapt. Nog wel uitslag maar verder merk ik vrijwel niets aan haar :)
    Hebben de 1e kinderziekte weer achter de rug dus..

    Zojuist ontdekt dat er een hoektand en een kies door is..
     
  4. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Meisje93 oké, scheelt weer in de kosten toch. Alles is dan mooi mee genomen.
    Ja klopt, na de bouwvak gaan ze starten. Ze zijn nu al wel het een en ander aan het doen maar daar hebben we weinig last van. A.s. maandag komen ze onze keuken opnieuw beoordelen. Ze hebben gezegd dat wij geen nieuwe keuken krijgen omdat deze er volgens hun nog netjes uit zien. Een aantal scharnieren zijn echter aan het roesten, dat wat op de kastjes zit (fineer geloof ik) laat los aan de onderkant, er zitten gaten in de muur en in de zijkant van de keukenkastjes, aantal tegeltjes zijn kapot en dat was al zo voor wij er in kwamen. Dit hebben wij bij de eerste beoordeling ook aangegeven en zij hebben het genoteerd. We hebben daarna alleen nooit meer te horen gekregen of deze afzonderlijke dingen dan op zijn minst vervangen/hersteld gaan worden. Ook hebben we toen de tijd veel tegenslag gehad met de badkamer en is onze aansluiting voor de wasmachine zonder overleg naar de keuken verplaatst, er werd ons toen verteld dat deze niet meer in de badkamer terug geplaatst mocht worden en dat deze bij iedereen verwijderd zou gaan worden wanneer de badkamers gerenoveerd worden. Nu krijgen onze beide buren een nieuwe badkamer met daarin gewoon een aansluiting voor de wasmachine. Ik heb dus een klacht ingediend want ze hebben dat dus alleen maar tegen ons gezegd om ons af te schepen.
    M gaat nu tussen half 1 en half 2 naar bed en ik maak haar om half 3 weer wakker. Dit omdat ze 's avonds minimaal een uur aan het kletsen/gillen/lachen is en niet meer wilt gaan slapen. Ze is dan wel echt moe maar vertikt het gewoon. Geen idee of dit nu weer een fase is of blijvend zal zijn :p
    Zo dat is dan ineens hard gegaan met de tandjes, gelukkig heeft ze er weinig last van gehad.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 yep alle kleine beetjes helpen. :)
    Hmm. En dan besluiten ze maandag of je wel/niet een nieuwe keuken krijgt?
    Ik hoop het wel voor je.
    Och dat is vervelend dat je buren wel die aansluiting krijgen en jullie niet.
    Groot gelijk dat je een klacht hebt ingediend.
    Okee dan slaapt ze dus niet superveel. Hoe vind ze het dat je haar wakker maakt? En met het eerder wakker maken slaapt ze wel gemakkelijker in?
    E horen wij ook wel eens een half uur nadat ze in bed gelegd was praten.
    Meestal hoeven we dan niet haar toe en valt ze zelf in slaap.
    Ze heb nu 9 tandjes en 1 kies. Heb die kies gewoon helemaal over het hoofd gezien.
    Zag wel dat de hoektand door moest komen. Nou idd!
     
  6. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Meisje93 Maandag komen ze de keuken opnieuw beoordelen, dus denk dat we dan inderdaad ook wel meteen te horen krijgen of we een nieuwe keuken krijgen of niet. Ze hopen dan ook meer opheldering te kunnen geven over de aansluiting van de wasmachine. Van mij hoeven ze die niet meer te veranderen aangezien dat een hele hoop ellende gaat geven. Ze hebben de badkamer nu helemaal anders ingedeeld waardoor er geen wasmachine meer geplaatst kan worden.
    Nee klopt, ze slaapt max 2 uurtjes. Wakker gemaakt worden vind ze over het algemeen niet erg. Het hielp eerst wel maar heb het idee dat het nu niet echt meer helpt. We hoeven er gelukkig ook nooit naar toe en Z valt ook gewoon in slaap ondanks het gekeet van M.
     
  7. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Pff wat een gedoe met die woningbouw @Sabine1305 ... succes maandag! Voet bij stuk houden..

    @Meisje93 oef ook niet handig dat E niet van autorijden houdt.. Ohh al een hoektand! Hier vier tandjes boven en vier onder en al haar kleine kiezen. Nu dus nog de grote kiezen en de hoektanden.

    I kletst ook nog geregeld eventjes in bed, maar slaapt eigenlijk altijd binnen 5 minuten. Maakt niet uit of ze overdag 2 uur of 3 uur slaapt. Ze is nog steeds bijna altijd om 6u30 wakker, soms een uitschieter naar 6u45 maar dit is best ok:)
    Slapen jullie meiden 's nachts ook goed door nu?
     
  8. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ga ik zeker doen @ZaZaM hoop wel een beetje dat we een nieuwe, aangepaste keuken krijgen vanwege als goed maker voor alle ellende die we gehad hebben en voor de informatie die achteraf niet waar blijkt te zijn.
    M kan gerust nog een uur wakker zijn, soms zelfs langer. Is ook afhankelijk van hoe lang ze overdag slaapt. De nachten gaan gelukkig wel goed. De dames zijn alleen wel altijd vroeg wakker. Wij mogen in onze handjes knijpen als we ze pas rond half 7 horen. Het de laatste periode iedere keer tussen half 5 en half 7 al feest. Gelukkig zijn ze wel vaak weer stil als we zeggen dat ze nog even moeten gaan slapen, alleen slapen ze dan vaak niet meer waardoor ze overdag moe en prikkelbaar zijn en dat wordt wel erg irritant. We zijn er al over na aan het denken om ook nog eens verduisterend gordijnen op te gaan hangen, naast de verduisterende rolgordijnen die er nu hangen.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik hoop voor je dat je een nieuwe keuken krijgt!
    Gelukkig maar dat ze dat niet erg vindt.
    Oh dat is wel prettig dat Z gewoon in slaap valt. Fijn hoor.

    Nee zeker niet handig. Na een half uur rijden begint ze het al zat te worden.
    Rij wel heel veel met haar, maar nooit lange afstanden.
    Wauw alle kiesjes al. Heeft ze er veel last van gehad?
    Ja E slaapt goed snachts. Hoef er vrijwel nooit naar toe.
    Ochtend is heel wisselend. Soms om half 7 wakker en dan weer half 8.

    Oef vanaf half 5 is wel erg vroeg!
    Goed idee, scheelt toch weer een stuk licht dan.
     
  10. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hoe gaat het nu bij jullie?
    Z had vorige week ineens flinke koorts maar de dag erna voelde ze zich gelukkig al weer een stuk beter.
    M heeft vandaag wat verhoging. Gisteren twee luiers zandpoep verschoond lijkt me niet echt gezond. Moeten haar dus echt beter in de gaten houden als ze in de zandbak zit.
    We hebben gisteren leuke gordijnen besteld, kan alleen 3-4 weken duren voor ze klaar zijn. Hopelijk slapen de meiden dan wat langer door.
    Vandaag ook de herbeoordeling van de keuken gehad maar we krijgen geen nieuwe of andere keuken. Ze gaan wel kijken wat ze kunnen doen aan het wasmachine verhaal. Maar terug plaatsen betekend dat ze de hele badkamer weer moeten open breken en daar zit ik eigenlijk echt niet op te wachten. Heb aangegeven de wasmachine dan wel in de keuken te willen hebben maar dat de keuken aangepast wordt zodat de koelkast en gasfornuis naast elkaar kunnen staan waardoor je wat minder sta in de weg hebt. Voor het einde van de week krijgen we een oplossing aangeboden.
     
  11. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij hebben rolluiken bij het kamertje van I, ideaal. Maar ik weet niet of dat echt veel helpt. Bij mijn moeder is het namelijk er licht en daar slaapt ze altijd ook erg goed..

    Balen Sabine, dat ze niks aan de keuken gaan doen! Je kan er zo weinig tegenin brengen dan he :(

    Hier gaat alles z'n gangetje. I is meestal heel leuk maar kan ook Ohh zooo driftig worden. Ze doet steeds vaker stapjes los, dus dat is wel leuk.

    Hoe gaat het eigenlijk met je bekken meisje?
     
  12. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    M sliep voorheen juist heel goed en is pas moeilijker in gaan slapen sinds het langer licht blijft. Ik weet ook niet zeker of het gaat helpen hoor, maar het zijn hele mooie witte gordijnen met grijze sterren erop dus ze kunnen heel lang mee. En de kinderbijslag was weer binnen dus daar konden we het mooi van betalen.

    Ze gaan ons tegen het einde van de week een oplossing aanbieden. Ik ben heel erg benieuwd. De wasmachine aansluiting terug in de badkamer plaatsen wordt in ieder geval echt een crime. Niet alleen dat je niet kan douchen maar ook weer de herrie van het slopen en de rommel en de herrie van het plaatsen. Terwijl ze dat ook toen de tijd hadden kunnen doen. Het is alleen beter voor de wasmachine als die niet in zo'n vochtige ruimte staat. We hadden geopperd anders toch een keukenkastje te willen opofferen maar dat gaat nooit mooi worden. Als ze letterlijk alleen 1 kastje weg gaan halen, daarachter is volgens mij niet getegeld en dan missen we 1 kast met plank en een lade. Houden we maar 1 kast met plank en lade over. Want de twee kastjes ernaast is 1 grote open kast waar de wasbak in hangt. Dat is ook geen optie. Ik kon de tranen van de frustratie in ieder geval niet helemaal op houden en ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. We wachten de oplossing die zij kunnen aanbieden even af maar denk dat het gewoon blijft zoals het is.

    Oei die driftbuien kunnen soms heftig zijn inderdaad. Moet zeggen dat het bij M gelukkig wel mee valt. Ze kan af en toe echt heel driftig worden maar dat is dan ook snel weer voorbij. Leuk! Dat ze steeds meer stapjes los gaat lopen!!!

    Nou M heeft er een kiesje bij. Verklaart meteen waarom ze weer luieruitslag heeft en waarom ze zo slecht eet. Volgens mij komt het 4de kiesje er ook aan. Zal blij zijn voor haar als alles gewoon lekker door is en ze daar in ieder geval geen last van heeft.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305
    leuk zeg dat jullie nieuwe gordijnen hebben besteld. balen van de lange levertijd.
    ahh nee, wat ontzettend balen dat ze niets aan jullie keuken gaan doen. en wat voor oplossing hebben ze jullie geboden?
    fijn dat er alweer een kiesje door is! Ben ook blij als het gebit weer compleet is.

    @ZaZaM wat leuk zeg dat I steeds meer stapjes los gaat zetten. Hoe gaat het nu?
    Met mijn bekken gaat het gelukkig de goede kant op! zo blij mee, ipv. dagelijks pijn heb ik nu ong. 3-4 dagen per week wat pijn. Maar erg dragelijk. Nu hopen dat bij een 2e zwangerschap het niet weer erger gaat worden.

    Och ja dat driftig zijn, E was dat heel erg tijdens de sprong. Gelukkig is de sprong weer over & heb ik mijn lieve meisje weer terug.

    #hier. weer een sprong achter de rug, en wat is ze ineens slim zeg. Een echte dreumes. Gaat erg goed met E verder.
    bovengebit hoeft ze alleen nog maar de 2 grote kiezen en dan is die compleet. ondergebit komen er alweer 2 kiezen en 2 hoektanden aan. Hopelijk minder last van, dan toen van haar bovengebit.
    Ook gaat ze steeds meer woordjes leren, zo leuk!

    vrijdag begonnen met de badkamer. pff wat een zooi zeg. Maar voor een goed doel! :)
    Hopen over 2 weken klaar te zijn.

    aankomende week ga ik denk ik maar de BMR prik halen, vorige keer dat ik het wilde doen had ze precies de 6e ziekte.
    Hoe reageerde jullie kindjes op deze prik? Ben er toch wel wat huiverig voor eerlijk gezegd.
     
  14. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @Meisje93 fijn dat je bekken zo goed gaat. Ben benieuwd naar je 2e zwangerschap. Oef ja badkamer verbouwing geeft veel zooi en het duurt soms zo lang. Hopelijk halen ze het in twee weken.

    Tsja dat driftig zijn. Ik geloof nu niet meer zo in sprongetjes. De ene dag is ze leuk de andere dag is ze erg jammerig en driftig. Gisteren was ze bijv weer dramatisch. Alles mislukte, maakte haar boos, niks was goed...... vandaag is ze tot nu toe weer erg leuk.

    De BMR prik hebben we niet gedaan.. vind ik niet nodig. Deze ziektes mag ze van mij natuurlijk doorlopen zonder dat ik haar nu zooi in moet spuiten. De MenC geef ik haar over een maandje. Dan is ze 18 maanden. Met de BMR zou ik persoonlijk ook tot dan wachten. Het immuunsysteem is zo rond de 18 maanden volgroeid. Tot dan vind ik het beter om zo min mogelijk zooi in te spuiten en alles zo natuurlijk mogelijk te doen.

    Wat heeft ze al een hoop tandjes! Hier komen de hoektanden nog niet door. Dacht er al wel eentje te voelen maar nu zie ik nog niks.. dus hoektandje en grote kiezen moeten nog.

    Verder loopt ze sinds vorige week woensdag echt wel beter los. Al een paar meter, maar gaat dan toch weer verder op haar knieën haha. Ben benieuwd..

    Gisteren voor het eerst een nachtje weggeweest zonder I. Die is bij oma blijven slapen. Het ging helemaal goed en ze heeft lang geslapen..! We zijn een nachtje naar een luxe hotel geweest met 5gangen diner en ontbijtje. Heb ik mijn vriend cadeau gedaan voor zijn verjaardag :)

    En wat was de oplossing @Sabine1305 ?
     
  15. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #keuken, ze hebben aangeboden de wasmachine aansluiting weer te verplaatsen naar de andere kant van de keuken. Er wordt dan een keukenkastje weg gehaald en daarvoor in de plaats komt er een smal keukenkastje terug. Het bovenkastje mogen we dan ook mee laten vervangen. Ze wilde de aansluiting eventueel ook weer terug plaatsen in de badkamer maar dan wordt deze weer helemaal open gebroken en daar zitten we echt niet op te wachten met twee kids. We gaan de aangeboden oplossing accepteren en zorgen dat het grote bovenkastje achter blijft, dan kunnen we die zelf nog ergens terug plaatsen zodat we niet te veel bergruimte gaan missen.

    #Sprong, M heeft hier ook overduidelijk weer een sprong (gehad). Ze aapt alles na, gedrag en woordjes na praten. Zo schattig om te zien hoeveel wijzer ze ineens is geworden. Ze gaat nu langzaamaan wat stapjes los proberen te zetten en kan zelfstandig de bank op klimmen. Ze heeft nog zo haar buien dat ze niet te genieten is maar dat wordt gelukkig wel weer minder. Zijn een weekendje wezen kamperen en dat was heel erg leuk met die meiden. Tot M van 2 uur tot 4 uur 's nachts wakker was en iedereen wakker hield. Gelukkig hadden de overige campinggasten er niet te veel last van.

    Succes met de badkamer @Meisje93. M heeft alle entingen gewoon volgens schema gehad, nergens last van gehad. Fijn ook dat het zo goed gaat met je bekken. Hier af en toe ook nog last van mijn bekken hoor. Zeker als ik weer te veel heb gedaan. Blijft denk ik altijd wel een gevoelig puntje.

    @ZaZaM Leuk een nachtje weg!! Fijn dat het zo goed is gegaan. Onze meiden gaan in september weer een nachtje bij oma logeren. Mijn man en ik hebben dan twee lange tattoo sessies staan dus was dat wel zo handig :p Ik van 16.00-21.00 uur en mijn man de volgende dag van 11.00-16.00uur, daarna de kids weer ophalen :)
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM zeker veel zooi zo'n verbouwing. liggen gelukkig aardig op schema.
    morgen dagje rust. zaterdag stucadoor en dan dinsdag tegelzetter. :)

    ah okee, karakter trekje dua waarschijnlijk. gelukkig heeft ze ook leuke dagen. :)

    De menC heeft ze met 15 maanden gehad. misschien doe ik dat dan wel. BMR met 18 maanden geven. Nog even inlezen hierover.

    hoe gaat het nu met het los lopen?
    loopt ze al grotere afstanden.

    heerlijk zeg! een nachtje samen ertussen uit. Fijn dat I het ook goed gedaan heeft bij Oma.
    voor herhaling dus.

    @Sabine1305 fijn dat er een oplossing gekomen is.
    wanneer gaan ze het realiseren?

    ja leuk heh, wat ze allemaal leren na die sprong! Zijn zoveel wijzer geworden.
    och wat vervelend dat ze ging spoken met het kamperen. gelukkig geen overlast veroorzaakt. :)

    fijn dat M geen last heeft gehad van de prikjes!
    ja dat denk ik ook wel, zal wel nooit meer weg gaan.
    kan je wel goed je grenzen stellen?

    wsat voor tattoo's gaan jullie dan zetten?
     
  17. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat ze op schema liggen met de badkamer @Meisje93 heerlijk als het volgende week klaar is!

    Met 15 maanden had ik haar de pneu gegeven, die had ik ook wat uitgesteld. De MenC dus precies als ze 18 maanden is en dan de dtp met 24 maanden. Tot nu toe niet echt last gehad van de prikjes(behalve dan in het begin dat ik het gevoel had dat ze opeens om de haverklap ziek was, daarom alles uit gaan stellen). BMR wisselt volgens mij erg per kindje.
    Had ze bij jou last van de MenC meisje?

    @Sabine1305 Oh leuk, tattoo! Je had toch al een tattoo of niet? Wat gaat het nu worden?
    Wanneer gaan ze de verplaatsing van de wasmachine realiseren?

    I loopt nog steeds maar kleine stukjes los. Ze wil toch een steuntje of kruipen. Maar het komt nu wel erg dichtbij. Verder begrijpt ze ook al zoooo veel en ze praat zoooo ontzettend veel. Nu zegt ze ook opeens 'doei' haha, eerst zei ze altijd dááág en nu gisteren opeens doei op de opvang en dan flink lachen erbij haha.
    Zeggen jullie meiden nog grappige woorden? I zegt bijv 'kokkel' als ze vogel bedoeld en bij een zwaan of gans doet ze altijd 'ggggggg'(met een zachte g), itten (zitten), ko (koffie), me (melk), prulak (prullenbak) etc. Zo leuk!
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM E heeft met 11 maanden de pneu gehad, met 13 maanden de dktp met 15 maanden weer de dktp en met 16 maanden den MenC nu alleen nog de BMR en dtp met 24 maanden idd.
    nee gelukkig geen last van gehad! E is idd ook veel ziek geweest, ook gedacht door de prikjes. maar denk het niet.
    wel had ze vaak onverklaarbare koorts.

    haha wat leuk zeg! die woordenschat van ze groeit per week.! :)
    E noemt helaas haar papa bij de voornaam sinds 2 weken & krijgen het niet afgeleerd. :(
    qua grappige woorden, niet echt op gelet eigenlijk.
    soms dan valt het me ineens op, dat ze het juiste woord bij het juiste voorwerp benoemt.
    word steeds leuker heh.
     
  19. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #keuken, we weten nog niet wanneer ze het gaan realiseren. In de week van 7 augustus kunnen we pas laten weten dat we akkoord gaan met de oplossing. Ik moet nog meer vragen dus ik ga eerst een lijstje maken voor ik het bedrijf ga bellen. Want we willen nu ook wel eens weten waar we aan toe zijn.

    #bekken, ik heb op het moment weer redelijk standaard last van mijn bekken. Maar gelukkig niet zo hevig hoor. Mijn knie doet ook nog steeds pijn dus dat overheerst vaak nog. Ik merk het vaak pas als ik al over mijn grenzen heen ben gegaan :p Maar ik probeer er wel rekening mee te houden dat ik bepaalde dingen wat ontzie als ik er last van heb.

    @Meisje93 fijn dat het goed gaat met de badkamer!

    #tattoo, ja klopt ik heb er meerdere zelfs. 1 op mijn onderrug, 1 boven mijn enkel, 2 op mijn arm. En van mijn arm gaan we één geheel maken, dat wordt een sleeve met tijgers en orchideeën.

    #woorden, M zegt nu tegen alle mannen: papa *zucht* haha en tegen alle dieren: Koe *zucht* haha Verder zegt ze tegen alle mensen die ze ziet: Heeeyy en bye bye kan ze ook zeggen. Ze knikt ook echt ja als we haar wat vragen, je ziet haar dan denken en vervolgens ja knikken of nee schudden. Didi zegt ze tegen haar zus omdat die haar zo noemt. Mama, bal, kaas kan ze ook zeggen en verder kan ik zo gauw even niets meer opnoemen :p
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 heh wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt aan je knie & bekken. :(

    wow word een flinke tattoo. ;) heel veel succes ermee.

    al aardig wat woordjes, leuk hoor!
    ze gaan ineens zo hard.

    hier weer een meisje die koorts heeft & wat moeizaam slaapt. in de onderkaak komt weer een kies & hoektand door.
    arme kind krijgt alles tegelijk.
     

Deel Deze Pagina