dostinex

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door susanne1979, 26 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi Japke en/of Mirjam,

    Ik heb na de bevalling van Lisa 2 tabletjes Dostinex gekregen , wat de aanmaak van BV tegen gaat (en ook dus stuwing)
    Krijg je dat alleen in het ziekenhuis of kan je dat ook van de VK krijgen als je thuisbevalt??

    Ik heb nl daar wisselende verhalen over gehoord... ook over de werking van Dostinex is niet elke VK enthousiast over.
    Hoorde laatst van iemand dat Salvia druppels van dr. v/d Hoog ook helpen tegen de aanmaak van BV en stuwing.... en dat die minder tot geen bijwerkingen heeft...
    Hebben jullie hier ooit van gehoord??
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Susanne,

    De salvia druppels. Ik heb de verpakking ooit gezien van de salvia druppels en het staat er inderdaad op. Of het werkt, het kan goed zijn dat het werkt, dat weet ik niet. Ik zou ja adviseren om het na te vragen bij een homeopathische arts. Als je geen dostinex krijgt, kan je het altijd doen, wel dan als je bevallen bent.

    Dostinex. Het heeft vele bijwerkingen, nare bijwerkingen, daarom zijn sommige verloskundigen er geen voorstander van. Je kan het eventueel verkrijgen via je huisarts, een verloskundige kan het niet voorschrijven. Ook huisarts zijn er soms geen voorstander van, bespreek het dan eventjes.

    Naast alle middeltjes, zijn hier nog de huis-, tuin-, en keukentips. Ook deze tips kunnen werken.
    Tips:
    - een strakke BH, dag en nacht, zelfs onder de douche;
    - gekneusde koele koolbladeren;
    - ijskompressen, maandverband door midden knippen, vullen met water, boterhamzakje omheen en invriezen.

    Succes,
    Japke
     
  3. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg

Deel Deze Pagina