Fertility Friend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Visjes, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    We hebben Sterre dit jaar verloren eind maart. Ik was toen bijna 24 weken zwanger. Ze had een chromosoomafwijking, trisomie 18. Kindjes die dat hebben, gaan hoe dan ook dood, soms tijdens de zwangerschap, soms na de geboorte.

    Het verlies maakt wel dat we het nu wat harder proberen om zwanger te worden. Ook omdat ik er niet jonger op word. Dus vandaar temperaturen en de hele rataplan. Het gaat allemaal wel, maar ik ben net weer met een nieuwe cyclus begonnen, dus ik ben het een beetje zat op dit moment. Ik probeer er minder mee bezig te zijn, maar ja, als je ziet hoeveel ik op dit forum rondhang, lukt dat dus niet zo goed....
     
  2. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nog gecondoleerd. Ik kan me voorstellen dat je het zat bent; je bent er zo dichtbij geweest en dan verlies je het. Ik hoop echt heel erg voor je dat het snel weer raak is. Heb je lang moeten wachten voordat je in verwachting was van Sterre? Het valt ook niet mee om bij het forum vandaan te blijven, juist wanneer je je zinnen wilt verzetten wordt je er naar toe getrokken, dat vergaat mij ook zo. ;)

    Sterkte!
     
  3. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lidmaatschap van FF is gratis, maar als je VIP lid bent heb je bepaalde extra's. ik ben nog maar net lid dus weet ook niet precies wat er verdwijnt, maar als je alleen je temperatuur in wil vullen en een kruis voor je eisprong wil zien, zou ik lekker gratis lid blijven!

    en jennefer, als je je aanmeldt kun je ook 20 dagen elke dag een cursus op de mail krijgen. dat zijn wel engelse cursussen.
     
  4. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    oke lauwie bedankt

    jennefer
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt! We hebben er een klein jaar over gedaan, maar toen hebben we niet zo efficiënt geklust als nu. Ik heb het laatst nog eens uitgerekend, het waren 6 tot 8 "kansrijke" cycli. Het moet dus wel sneller kunnen.
     
  6. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ik duim voor je!

    Als je trouwens helemaal geen eisprong hebt, blijft dan je temperatuur laag totdat je ongesteld wordt? Ik begin namelijk te twijfelen of ik wel elke maand een eisprong heb, want ik zit alweer op dag 27 en er lijkt nog niets te gebeuren :cry:
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat gek, Visjes, is je temp wel echt laag, of gaat-ie op en neer? Ik heb het idee dat bij cycli zonder ovulatie de temperatuur echt op en neer gaat. Er zit dus geen patroon in. Als je temp echt laag is, dan zou de eisprong nog moeten komen. Kun je anders je up to date kaartje nog een keer plaatsen?

    Je kunt ook bij FF kijken in de Chart Gallery. Vergelijk maar eens een anovulatoire cyclus met een ovulatoire cyclus. Dan zie je wat ik bedoel met geen patroon.

    Heb je wel vaker lange cycli?
     
  8. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Thnx voor je snelle reactie! Ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken als ik mijn temperaturen zie. Jij wel? Ik heb eigenlijk altijd wel lange cycli gehad, en het jammere is dat ik ze ook onregelmatig heb, dus er eigenlijk geen pijl op kan trekken. Daar baal ik van... :cry:

    [​IMG]
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Tsja lastig te zeggen, je hebt nog niet geovuleerd in ieder geval. Het kan zijn dat je 'n cyclus hebt zonder ovulatie deze keer. Het kan ook zijn dat-ie nog komt. Als je vaker (2x of meer) een cyclus blijkt te hebben zonder ovulatie, dan zou ik naar de huisarts gaan. Die verwijst dan door naar de gyn. Ze kunnen je eisprong dan opwekken.
     
  10. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ff blijft iedere keer reclame maken, zodat je vip wordt. Ik hou mijn temp al sinds maart bij.
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ikkreeg altijd een mooie streep door de grafiek en dat zou de dag van me eisprong zijn.

    ik kreeg op den duur ook dat ik een vip moest worden omdat ik anders niet meer me grafiek kon invullen en bekijken. maar toen heb ik iets gedaan waardoor ik wel weer verder kon maar vip ben ik nooit geworden. wat ik gedaan heb weet ik niet meer maar zou gewoon vanalles proberen.
     
  12. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Thnx voor je advies. We wachten af, hopelijk heb ik snel duidelijkheid. Mocht ik idd geen eisprong hebben kijk ik het aan en bij de volgende keer maak ik een afspraak bij de ha. Anders kunnen we wachten tot we een ons wegen ;)

    M'n man en ik zeiden al; misschien ben ik wel zwanger dat er daarom geen eisprong komt haha maar dat kan niet, want heb de vorige keer een vrij normale ongi gehad... Ik blijf vrolijk doortempen!

    Hoe ver ben jij in je cyclus?
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Visjes,
    Waarschijnlijk ben je niet zwanger, want dan is je temp hoog en stabiel. Dan ga je niet zo op en neer.
    Ik zit op dag 14. Ik denk dat ik vandaag, morgen of overmorgen mijn eisprong krijg. Dus we moeten nog even flink "klussen". Maar we zijn ook écht aan het klussen in ons nieuwe huis, dus het andere "klussen" is er in het weekend een beetje bij ingeschoten. :oops:
     
  14. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Dag 14, ja afhankelijk van de lengte van je cyclus moet je inderdaad beide versies van klussen uitvoeren haha heb je een regelmatig cyclus? En moet er veel gebeuren in jullie nieuwe huis?

    Ik had vanmorgen om half 7 getemt; 36,1 (ik moest zo nodig naar de wc dat ik geen uurtje kon wachten) en ik heb ook weer op de normale tijd van half 8 getempt, maar toen was ik er dus al even uitgeweest en toen was het 36,2. Wat kan ik het beste invullen bij FF?

    Succes met klussen! :)
     
  15. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Visjes,
    Mijn cyclus is wel redelijk regelmatig. Volgens mij heb ik vandaag de eisprong... maar niets is zeker natuurlijk....
    Er moet in het huis wel veel gebeuren (uitbouw, nieuwe keuken, parketvloer etc.) maar het meeste laten we gelukkig doen. We doen wel zelf slopen en wat licht werk (luik in de vloer maken, electra in schuur aanleggen).
    Volgens mij maakt 36.1 of 36.2 niet veel uit. Het scheelt ook niet gigantisch veel. Als je 36.1 kiest, krijg je een open rondje.
     

Deel Deze Pagina