Onze hond en konijnen....

Discussie in 'De lounge' gestart door maja22, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja22

    maja22 Niet meer actief

    Sinds afgelopen zaterdag hebben wij 2 konijnen erbij. Ze zijn nu bijna 9 weekjes. Alleen onze hond (van 3 jaar) vind ze ook erg leuk maar ze blijft naar ze blaffen en dat is minder voor de konijnen en de buren! :D De konijnen leven buiten in een hok met buitenren. Hoe kan ik mijn hond aan de konijnen laten wennen. Heeft iemand tips?!
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Dat hadden wij eerst ook met onze cavia's. Die wou ze het liefste opvreten. Ik zou de konijntjes (nou ja, eerst eentje) op je schoot zetten en de hond bij je roepen en hem naar de konijntjes laten kijken. Is hij rustig, gelijk de hemel in prijzen. Geblaf zou ik niet toestaan, kan een obsessie gaan worden als hij het konijn ziet. Aai hem en het konijn tegelijk en brabbel er op een rustige toon wat bij van 'jaa braaf, dit is het konijn, lief hè?
    Zou dat eerst een paar keer proberen. Bij ons ging het al snel heel goed en deed ze de cavia's niets meer, ze waren alleen zelf nogal brutaal door aan haar staarthaar te knagen, dus die moesten we wel in de gaten houden, maar ze lag gewoon op de grond als ze tijdens het verschonen van het hok door de keuken liepen.
     
  3. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Mijn hond blaft nog steeds naar de konijnen als hij ze ziet. Ze zitten ook in de tuin in een aparte ruimte. Maar zodra ik de kooi in wil, staat hij al te dringen. Als hij het voor elkaar heeft om er in te komen doet ie er niks aan, als alleen achterna rennen. En dat vinden ze ook niet fijn.
    En Chucky was toch pas 2 maanden toen we hem kochten en toen liepen de konijnen er al. Met de katten precies hetzelfde.
    Ik krijg het in ieder geval niet afgeleerd.
     
  4. maja22

    maja22 Niet meer actief

    Bedankt voor de tip! ik ga het in iedergeval proberen.
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Konijnen eruit halen en even laten besnuffelen door je hond.
     

Deel Deze Pagina