wachten ... / leeftijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ms. Cat, 3 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ms. Cat

    Ms. Cat Nieuw lid

    30 sep 2005
    2
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Ik wilde graag even jullie standpunt weten over het volgende.

    Op 10 augustus jl. ben ik gecurretteerd na een zwangerschap van 10 weken en vier dagen. Ik hoor van veel vrouwen dat zij na een miskraam er meteen weer "voor gaan", currettage of niet, maar zowel mijn gynaecoloog als mijn huisarts raadden mij aan drie menstruaties af te wachten. Inmiddels heb ik twee menstruaties afgewacht en ik kan bijna niet meer wachten. Over twee weken echter gaan wij naar een all-inclusive resort (ook om samen even bij te komen van alle ellende van de afgelopen tijd) en dan wil ik best wel een glaasje mee drinken. Dat laatste weerhoudt me ervan om toch een maand eerder "ervoor te gaan" hoewel het niet de eerste maand meteen raak hoeft te zijn, dat weet ik ook.

    Ik denk dat de paniek me voornamelijk om het hart slaat doordat ik niet meer zo jong ben (34 jaar). Jarenlang hebben we het zwanger raken voor ons uitgeschoven, de kinderwens was er gewoon nog niet en nu raak ik enorm in paniek want straks zijn we te laat (leeftijd, zal het allemaal wel goed gaan, nog een miskraam?) ... Jullie hebben hier niets aan, ik weet dat dat iets is wat wij zelf hebben besloten maar ik moet het even van mij af praten. Ik weet niet, misschien zoek ik alleen wat geruststelling.

    Wat zijn jullie ervaringen met zwangerschappen rond 34, 35 jaar of misschien op latere leeftijd?

    Liefs,
    Cat
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ik heb geen ervaring hiermee, maar wil je succes wensen!
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik wens jullie ook heel veel succes toe.
    En je kan hier altijd je verhaal kwijt hoor.
     
  4. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Ms Cat, ik zou gewoon lekker van mijn vakantie gaan genieten, alle zorgen even van me af laten glijden en na de vakantie er voor de volle 100% voor gaan. En mocht je toch besluiten om er eerder voor te gaan: volgens mij kan heel af en toe een glaasje wijn echt geen kwaad. Ik heb zelf in mijn vakantie (de afgelopen twee weken) welgeteld twee glaasjes wijn gedronken.

    Fijne vakantie en veel succes!

    Groetjes, Wendy
     
  5. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo ,

    Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik ben zelf 33, toevallig gister bij de gynaecoloog geweest en ook hierover gesproken.
    Hij geeft aan dat ik echt nog tijd genoeg heb. De medische wereld heeft een grens neergelegd van 36 jaar wanneer je beter onder medische cotrole moet komen wegens risico's (en vergoeding van verzekering), maar je loopt nu evenveel risico als wanneer je 30 of 40 zou zijn hoor. Feit blijft dat je, wanneer je geen 24 meer bent en de 30 voorbij, dan kun je meer risico's lopen en kun je soms moeilijker zwanger worden. Maar nog steeds zal merendeel van de vrouwen gewoon normaal en snel zwanger worden hoor (mijn nicht is 36, niet meer ongesteld geworden na pilstop, ze heeft bijna geen zwangerschapskwaaltjes en is nu 6 maanden zwanger).

    Wat het borreltje betreft: doe het met mate, dat kan echt geen kwaad. Er zijn zo veel vrouwen die tijdens de zwangerschap nog gewoon af en toe borreltje nemen en zelfs flink roken waar alles goe bij gaat, waarom zou het bij jou dan opeens mis gaan.

    Ik zou zeggen: gewoon lekker met je pil stoppen, geniet van je vakantie en niet te veel zorgen maken of dit soort zaken. Als het zo moet zijn, dan komt het wel goed hoor.

    Groeten Marjan
     
  6. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    zou zeggen ga gewoon genieten van je vakantie en af en toe een borreltje drinken kan geen kwaad.
    Voor het zelfde geld ben je strakt wel snel zwanger
    en leeftijd wat de anderen ook zeggen maak niet uit.

    groetjes marjon
     
  7. cici

    cici Lid

    3 okt 2005
    8
    0
    0
    Hai hai,
    Geniet lekker van je vakantie. Een borreltje op zijn tijd kan geen kwaad. Ik ken genoeg mensen om mij heen die gewoon zijn door blijven roken en drinken tijdens de zwangerschap en die hebben kerngezonde kinderen. (Niet dat ik hier achter sta.) Wat betreft leeftijd zou ik me ook niet zo druk maken. Een kennis van me is 39 en afgelopen jaar bevallen van een kerngezonde tweeling. Ze heeft bijna haar 40 weken volgekregen. Zelfs het gewicht was niet minder, wat je wel vaakt hoort bij een tweeling. Ze groeien nu als kool en hebben helemaal nergens last van. Ook is zij goed onder de zwangerschap en bevalling uitgekomen. Het enige waar aan ze merkte dat ze wat ouder was om moeder te worden, dat ze meer onder controle werd gehouden. Maar dat is toch alleen maar fijn lijkt me.
    Veel suc6 in ieder geval.

    groetjes cici
     
  8. Ms. Cat

    Ms. Cat Nieuw lid

    30 sep 2005
    2
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Ontzettend bedankt voor jullie leuke berichtjes. Geeft me weer wat moed. Ben ook erg blij dat ik hier mijn ei kwijt kan. Op onze ouders na weet niemand van de miskraam dus ik kan ook mijn twijfels van nu met niemand bespreken. In ieder geval gaan we lekker genieten van de vakantie en we laten het wel over ons heen komen.

    Liefs,
    Cat
     

Deel Deze Pagina