Ff verplaatst ineens kruis

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Mama1504, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Hallo meiden,

    Zoals hierboven beschreven staat, snap ik er niks van:confused:
    Mijn verhaal: afgelopen vrijdag was mijn slijm eggwhite, zaterdags een temp dipje van 0,2 + positief ovutest (sensitest plus cb met smiley) om 12 uur en 18.30 uur. Ook had ik mega buikpijn die een ochtend aan hield. Zondags temp keurig omhoog met 0,3. En omdat ik dagje wegging in de ochtend nog een ovutest gedaan met positief resultaat (knalde nog steeds) maar ik dacht dat kan nog wel eens zo zijn omdat ik nu met ochtendurine testte. Ook had ik weer die zelfde buikpijn die na een paar uur flink minder was. Die avond was hij weer negatief. Maandags een kleine tempdip van 0,1. Dinsdag ging de temperatuur weer keurig omhoog en ff zette het kruis op zaterdag 15 juli. Maar sinds vandaag zet hij ineens het kruis op maandag. Wie weet hoe dit kan?

    https://www.fertilityfriend.com/home/4ba219
     
  2. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    ja, omdat je ovulatie pas 24-48 na een positieve test is. Dus vaak een lichtere, negatieve test voordat de eisprong is. Naar mijn idee heeft FF het juist
     
  3. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.950
    1.578
    113
    Ik ben het ook eens met ff. je gemiddelde temp ligt rond de 36.4/36.5. De stijging van zaterdag is alleen tov de temperatuur van de dag ervoor 0.3 maar niet tov je gemiddelde temperatuur. Die stijging vind pas na maandag plaats.
     
  4. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Bedankt voor de uitleg :thumup: ik snap hem! Moet er nog even inkomen met ff ;)
     
  5. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Komt helemaal goed! Had ik in het begin ook. Duurt even een paar weken maar dan begin je je eigen lijf en temp wel te snappen!

    Ik lees alleen dat je op zondag je ovulatietest met ochtendurine hebt gedaan. Deze was positief. Normaal gesproken is het geen goed idee om met ochtendurine te testen. het lichaam maakt in de nacht namelijk nauwelijks lh aan. Daarom geeft de test in de ochtend een vals resultaat. Het beste is 2 keer per dag testen. Rond 11/12 uur in de ochtend en rond 17/19 uur in de avond. Ook heel belangrijk dat het dan op deze tijdstippen met geconcentreerde urine gebeurd. En iedere keer even veel drinken van te voren. Wil je ovulatietesten echt betrouwbaar laten zijn dan zijn er wel een aantal spelregels. Bijvoorbeeld in de ochtend na 9.00 uur niets meer drinken en niet meer plassen en in de middag vanaf 15 uur niets meer drinken en niet meer plassen.

    Qua temp is het ook vrij simpel. Je zult zien dat je een basistemperatuur hebt.
    Die van jou heeft nogal wat hobbels. Heb je over het algemeen een redelijk vast dag en nachtritme? En temp je iedere dag op dezelfde tijd en rectaal? Belangrijk om van te voren niet op te staan en teveel te bewegen!

    Jouw basistemperatuur ligt tussen de 36.30 en 36.40. Na een positieve ovulatietest zal de ovulatie binnen de 24 - 48 uur plaatsvinden. Bij de een is dat al na 16 uur, bij de ander duurt het 2 volle dagen. Dan zie je een stijging tussen de 0.2 en 0.5. Over het algemeen stijgt een temp wel meer dan 0.3. Vaak zie je vlak voor een ovulatie een vreemde sprong in je temp terug. Dit hoeft niet altijd, dus als je die vreemde sprong niet terug ziet is er geen probleem. Met die vreemde sprong bedoel ik dat je temp soms nog iets verder zakt dan je basistemp of juist even piekt door te toename van hormonen. Het is normaal om ergens tussen 1 en 5 dpo wederom even een dipje in je temp te hebben.
    Zo! over het algemeen zijn dit de belangrijkste spelregels ;)
     
  6. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Zoo! Wat een heldere uitleg :)
    Ja klopt, alleen zondag ging ik een dagje weg en kon ik dus niet om 12 uur testen wat ik dus altijd doe (dom was t ook;) maar vaak test ik door tot hij negatief is) maar als ik er dus vanuit ga dat mijn eerste positieve test dus zaterdag om 12 uur was, tel ik dus vanaf dan die 24-48 uur op. Ook CB gaf toen een smiley.

    Qua temperaturen doe ik dat altijd zelfde tijd en rectaal. Thermometer ligt keurig naast mij op t nachtkastje dus hoef mijn bed niet uit;) en dan die dip op zaterdag dacht ik dus wel dat hij die zaterdags ook ging springen met die vreselijke eipijn erbij van zaterdag. Maar ff zegt dus dat hij maandag is gesprongen, dus hou ik mij vast aan maandag! Gelukkig zondagavond nog wel even gezellig gemaakt (net op tijd ;))
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    De pijn is de groeipijn van het ei wat een dag of 2 voor je ei kan voorkomen ;)

    Verder eens met hierboven.
     
  8. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Bedankt! :thumup: Maar moet ik de positieve ovutest die ik zondag met ochtend urine heb gedaan eruit halen en als negatief beschouwen? Of laten staan? :confused:
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Laten staan ;)

    Ff kan nu toch geen goede berekening maken omdat je veel te laat bent begonnen met tempen ;)
     
  10. Mama1504

    Mama1504 Fanatiek lid

    22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Oke, laat ik hem staan. :thumup:

    Veel te laat? Vond dat ik nog wel aardig op tijd was :roflmao: we gaan gewoon door :)
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha deze was voor een ander topic bedoeld :D:D oepsie!
     
    Mama1504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina