Fiets: 12 of 14 inch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Mijn dochter wordt over twee weken 3 jaar en krijgt van opa en oma een fiets. Nu twijfel ik over de maat. Ik ben zo bang dat ze op eentje van 12 inch snel is uitgefietst en dat ie dan groter moet. 16 inch is denk ik te groot. Heeft er iemand ervaring met de tussenmaat van 14 inch? Is dat misschien iets voor haar? Ze is denk ik ongeveer een kleine meter groot en heeft nu maat 98.
     
  2. Barocky

    Barocky Actief lid

    27 apr 2009
    160
    0
    0
    Mijn dochter heeft bijna maat 98, ze was bij de controle op het CB toen ze 2 werd (is nu 26,5 maand oud) 94 cm dus ze zal nu ietsje langer zijn maar ze kan nog niet met haar voetjes op de grond van haar 12 inch loopfietsje. Ik denk dat ze er in de zomer prima opkan.
    Weet niet of je er wat aan hebt... misschien voor alle zekerheid even 'passen' in de winkel?
     
  3. Miekje83

    Miekje83 Actief lid

    13 jul 2010
    100
    0
    16
    Kun je haar niet op haar verjaardag samen met opa en oma meenemen om een fiets uit te zoeken? Dan kun je gelijk zien of de maat goed is?
     
  4. sjors75

    sjors75 Niet meer actief

    Ik ben afgelopen week met Daan naar toysxl geweest om een fiets te passen. Hij is nu 102,5 cm en krijgt dus een 16 inch fiets. de 12 inch fiets was echt te klein en de 14 inch is erg weinig keuze in. Wij zetten bij de 16 inch fiets het zadel zo laag mogelijk en dan wil het prima.
     
  5. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Tja, kan haar meenemen inderdaad. Maar op internet zijn ze wel goedkoper heb ik het idee en als we eenmaal
    In een winkel zijn weet ik niet of we daar wegkomen zonder fiets. ;)
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij kozen voor een 16 inch fiets, stapte ze zo op en fietste weg. Verkoper zag dat niet vaak vertelde hij en de meeste ouders kozen rond de 3e verjaardag dan ook voor de 12 of 14 inch fiets. Merk wel dat ze nu met het zonder zijwieltjes fietsen het iets moeilijker vindt aangezien ze maar net bij de grond kan. Bij opa en oma een 12 inch fietsje en dat gaat beduidend beter..
     
  7. marleen2109

    marleen2109 Fanatiek lid

    13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Om zonder zijwielen te leren fietsen strakjes is een 12 inch erg handig. Mijn oudste zoontje had een 16 inch en met zijwielen fietste hij er prima op, maar toen ze eraf gingen was zijn fiets eigenlijk te groot om goed op te kunnen stappen. Daarom heeft mijn jongste zoontje een 12 inch fiets en krijgt hij als hij goed kan fietsen een 16 inch.
     
  8. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca kreeg met zijn derde verjaardag ook 14" fiets.
    Hij was toen ongeveer 101 cm. Ging goed. Wij hebben hem op een 12 gezet en dat was echt te klein en 16 veel te groot. Idd online zoeken. Uiteindelijk wel in de fietsen winkel gekocht. Is een leuk en stevig fietsje. Het merk heet i ets met een fox..
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Denk dat ik toch maar even moet gaan passen in een fietsenwinkel als ik het zo lees. Ben anders echt bang dat ik de verkeerde maat kies...
     
  10. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Thanks voor de adviezen. Het is een schattig 12 inch fietsje geworden. Kan ze goed met haar voetjes bij de grond zodat ze goed kan leren fietsen.
     
  11. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Moet je echt doen. Ik heb een week of 2 geleden bijna dezelfde vraag hier gesteld en kreeg hierook het advies van 12 inch omdat dat makkelijk is met leren, maar mijn zoontje past echt niet op een 12 inch. Ben dus gewoon naar een fietsenzaak geweest en heb advies gevraagd. Hij krijgt nu een 16 inch fiets en zodra hij zonder wieltjes kan fietsen is er nog een mogelijkheid voor een verlaagd zadel, mocht hj dan nog niet bij de grond kunnen.
     
  12. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wij beginnen met een 2e handse 12 inch fiets en dan een nieuwe krijg ze van zijn opa en oma 16 inch
     

Deel Deze Pagina