Fietsen doet zo'n zeer!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1982Justme, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    He meiden, ik ben nu bijna 30 weken en heb de laatste 2 weken zo vreselijk veel buikpijn als ik fiets dat ik moet afstappen.. Ik kan het niet wegpuffen. Het is wel vergelijkbaar met de pijn in je zij die je voelt als je net hebt gegeten en gaat hardlopen maar dan heb ik het aan de linkerkant in het midden van mijn buik.
    Zijn er dames doe dit herkennen?
    Tot hoelang hebben jullie gefietst? Ik kon bij de 2e al snel niet meer fietsen ivm bekken, bij de 1e weet ik het niet meer.
     
  2. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ik fiets vanaf 12 weken al niet meer. Maar daar zit een hele reden achter vanuit vriendlief die ik tijdens zwangerschappen maar voor lief neem.

    Maar weet wel dat wat jij zegt heb ik sinds inderdaad 30 weken als ik teveel loop. Teveel inspanning en ik wordt gek van de pijn.
     
  3. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    772
    194
    43
    Ik heb alle zwangerschappen fietsen niet fijn gevonden in t 3e trimester. Nu meer dan bij de eerdere 2 zwangerschappen, nu 29 weken en ik kan heel langzaam nog wel fietsen maar ook dan af en toe een harde buik/ aanspannen. Helpt t bij jou om heel langzaam te fietsen?
     
  4. blues

    blues Actief lid

    29 jun 2011
    370
    6
    18
    Ik vind fietsen juist heerlijk, beter dan een stuk lopen want dat gaat echt niet meer.
     
  5. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Gek he dat het zo verschillend is.
    Ik heb vanmorgrn weer gefietst. Op de heenweg op omatempo en dat ging goed, op terugweg wat sneller en toen moest ik weer afstappen van de pijn. Het lijkt wel of er iets knel zit dan.. ik kaart het dinsdag even aan bij vk maar het zal er wel bij horen..
     
  6. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb sinds mijn zwangerschap welgeteld 1 keer gefietst. En ik vond het beslist niet lekker om te doen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat lopen ook niet meer mijn hobby is. Zeker geen lange stukken, dat merk ik (vooral later) aan mijn buik. Vroeger (voor de zwangerschap) ging ik zo goed als elke dag met mijn zoontje in de buggy naar de winkel toe. Is ongeveer 15 minuten lopen. Nu moet ik daar al niet meer aan denken... dan is mijn buik keihard en pijnlijk. Heb laatst nog een stukje met zoon in buggy naar de Kruidvat (+- normaal op zo'n 10 minuten afstand) gelopen (dacht "dat doe ik wel even"... moest onderweg 2 keer gaan zitten!)
    En als Ukje 2 op dezelfde 'hoeveelheid weken' komt als zijn grote broer, moet ik nog sowieso 11 weken...
     
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    In het begin van mijn zwangerschap was fietsen echt heel onprettig.

    Tweede trimester tot een week of twee geleden ging het prima.

    En nu ook haast niet meer te doen. :(
    Mijn buik/romp is kort. Dus voel de baby echt heel duidelijk zitten als ik fiets.. zeer onprettig.
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik had dit bij mijn tweede. Kreeg veel harde buiken, bandenpijn e.d. zelfs al ik op een slakkengangetje fietste (bij inspanning werd het nog veel erger). Het was gewoon niet meer te doen. Daarom vanaf 25 wkn van mijn fiets afgebleven... Ben toen dingen met bus en lopend gaan doen (had toen geen auto ter beschikking).
    (bij derde was ik te ziek om überhaupt aan fiets te denken)
     
  9. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier gestart met fietsen vanaf week 8 (voor gewichts controle) en tot 36 weken prima kunnen volhouden (2-3x per week 20-30 km). Daarna durfde ik niet meer zo. Ver van huis. Maar even een boodschap doen op de Fiets is geen probleem echt geen last van. Bij lopen soms juist wat indalingssteekjes.
     
  10. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik fiets hier nog elke dag, heb zelf geen rijbewijs en breng de kids met de fiets naar school om vanuit daar te gaan werken, maar het gaat de laatste weken niet meer zo soepel, gemakkelijk en snel als voorheen.
    Ik krijg zo nu en dan een harde buik tijdens fietsen, of steken in mijn zij. Tot nu toe is het nog te doen als ik nog iets langzamer ga fietsen, maar anders stap ik af om het laatste stukje op mijn gemak te lopen.
    Mijn kinderen vinden het geweldig dat mama nu een traag oud vrouwtje is op de fiets, want die fietsen me met een big smile geregeld voorbij :roflmao:
    Ik wil proberen om in ieder geval te blijven fietsen tot aan mijn verlof, die start met 36 weken, en breng vanaf dan de kids denk ik te voet naar school als het fietsen dan echt te zwaar wordt.
     

Deel Deze Pagina