Fietsen na keizersnede?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pietje1987, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Morgen wil ik graag ergens heen. Met de auto kunnen we er niet komen en lopend is het voor mij nog net te ver. Wanneer gingen jullie voor het eerst weer een klein stukje fietsen (al dan niet met ouder kind achterop, die ik dan niet zelf zou tillen natuurlijk)?

    Keizersnede is precies 4 weken geleden, maar heb nog wel wat kleine problemen met de wond...
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Geen ervaring ermee maar zo ver ik weet mag je de 1e 6 weken vrij weinig. Het blijft natuurlijk wel een buikoperatie. En als de wond nog niet goed geneest zou ik toch nog even de fiets laten staan.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Je mag inderdaad weinig (logisch en terecht). Het gaat om nog geen 800meter, lopend is het gewoon te ver...
     
  4. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik heb nog even gekeken online, en in een folder van het ziekenhuis staat dat je na 2-4 weken het fietsen voorzichtig mag proberen. Zelf zou ik dan nog niet met een kind achterop gaan en even kijken wat de gynacoloog vind aangezien de wond niet goed geneest nu.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Als het lopend te ver zou ik het fietsend niet proberen. Zeker niet met kind achterop, dat is meteen extra bagage.
    Lastig, ik heb die eerste weken mijn fiets niet gemist maar ik denk niet dat ik het gedaan had.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  6. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Niet gaan fietsen. Is nog veel belastender dan lopen. Ik ken iemand die na 3 week is gaan fietsen waarbij de won gescheurd is en dat wil je niet
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou het niet doen. Je zet met fietsen denk meer spanning op de wond dan lopend. Geen idee of t morgen ook nog dit weer is, maar dan is t helemaal geen pretje.
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  8. Fienne

    Fienne Lid

    17 nov 2017
    9
    3
    3
    Vrouw
    Ik zou nog even wachten en de wond goed laten helen! Ik heb deze week voor het eerst gefietst na de ks, dat was met 8 weken. Ging prima maar vond het zwaarder dan lopen, en ik loop al een uur per dag nu.
    Zeker tot 6wkn even rust nemen!
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Kan je partner je er niet met de auto vlakbij brengen en dan zelf evt op de fiets komen?
     
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Nee, helaas! Betreft een evenement en hele omgeving is afgezet voor auto-verkeer.

    Ik heb besloten om niet te gaan.
     

Deel Deze Pagina