Fietsenmerken, welke zijn goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets (waarschijnlijk een moederfiets), en daarom ben ik vandaag wat fietsenzaken in de omgeving afgegaan voor advies en om te kijken wat er zoal op de markt is. En het viel me op dat bijna alle winkels met allerlei merken kwamen waar ik nog nooit van gehoord heb.

    Batavus en Gazelle, dat zijn volgens mij toch een beetje de a-merken, maar die kon ik maar heel sporadisch vinden. Wel allerlei fietsen van merken als Union, Rivel, Montego en Mercure. Allemaal volgens de verkopers natuurlijk net zulke a-merken. Zou best kunnen, ik heb er echt geen verstand van, maar om die verkopers nou op hun blauwe ogen te geloven vind ik weer wat ver gaan. Zijn jullie bekend met deze merken, en zijn die ook gewoon goed?
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Gazelle en Batavus worden vaak alleen verkocht door de betere fietsen speciaal zaak.
    Ik heb zelf een gazelle gekocht, gewoon omdat ik die het beste vond fietsen.
    En verder omdat ik gazelle kwalitatief super goede fietsen vind.
     
  3. Kimba

    Kimba Actief lid

    11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Union hoort zeker ook in dat rijtje hoor.
    De rest zegt me niets inderdaad.
     
  4. Wondertje4

    Wondertje4 Niet meer actief

    gazelle is en blijft hier. Na zoooo veel hommeles met Batavus overgestapt op Gazelle.

    Zelfs de goedkoopste oma-fiets van 600 euro rijdt geweldig!
     
  5. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    idem hier. ik heb een gazelle bloom
     
  6. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar