Fijne granen of haverpapje en Dr Brownies?

Discussie in 'Voeding' gestart door Blijdorp, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hi, we gaan onze meid 's ochtends pap geven. Nu zagen we in de winkel fijne granen of haverpapje of spelt. We zijn nu voor haver gegaan, maar is dit af te wisselen of moeten haar darmen er dan iedere keer weer aan wennen?

    Tweede vraag: gaat pap door een Dr Brownfles? Het lijkt me te blijven hangen in t filter.
    6 dagen per week krijgt ze het uit een bordje, maar 1 dag per week gaat ze vroeg naar het kdv en hebben we daar geen tijd voor. (Kan wel eerder opstaan maar moet haar dan ook eerder wakker maken en dat vind ik nu al zo zielig). Die dag willen we t dus in de fles doen.

    Thnx alvast!
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij halen het filter uit de fles met pap geven. Het lekt dan een klein beetje maar kan prima
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Niet te dik maken en een 4 speen gebruiken. En even schudden wanneer je kan. Het laatste restje deed ik altijd wat extra water bij zodat ook dat op kon. Dan ging het prima. Overigens kun je met de nieuwe options fles het binnenwerk eruit halen maar met de oude fles kan dat niet.
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Inmiddels krijgt ze het 6x pw uit een bordje en 1x een gewone fles. Met filter bleef het hangen en met speen 4 zoog ze de fles in 5 minuten leeg... Zonder filter (nieuwe fles) overal pap...:eek:
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb van die nieuwe fles gehoord dat hij dan vacuum zuigt, is dus niet zo?
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Jawel is wel zo. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn jongste vind het niet erg als ik hem dan even uit zijn mond trek zodat het vacuüm wordt opgegeven.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Bij mij zoog hij niet vacuüm hij ging gewoon heel erg lekken.
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat heb ik met de oude zonder ventiel
     
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat slecht. Dus dan is het eigenlijk net een goedkope fles van 3,-

    Heb er speciaal een aangeschaft nu voor de pap van mijn zoontje maar ik denk dat ik hem terugstuur
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nou ja je kan de pap prima geven met het binnenwerk erin. Ik heb de papfles XL van difrax geprobeerd maar dat ging veel te snel. Ben toen bij dr Brown gebleven.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Als je het filter er ook in laat tanken ze hem zo leeg.

    Filter eruit en evt een grotere speen erop.
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Leegtanken is een kwestie van welke speen je er op zet ook denk ik?
    Bv kinderen zuigen wel harder maar ik heb het over mijn fv kind vanaf 6mnd
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Nee dat maakte hier niet uit.
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb alle spenen en flesjes geprobeerd en elke raakte of de speen verstopt of hij had hem binnen 5 min leeg.
    Heb het opgegeven en geef het nu al een tijdje van een bordje.
    Schijnt ook nog eens beter te zijn voor de mondmotoriek (onderkaak hoeft minder naar voren) en inmiddels hapt meneer aardig door ennis het bijna net zo makkelijk als de fles.
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik heb het ook opgegeven. 6x pw een bordje 1x pw een gewone fles ipv pap. Ze vindt het prima zo :)
     
  16. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wij geven s avonds voor het slapen gaan nog een papfles.
    12+ maanden pap met gewone melk in een brede dr Brown fles met speen 4 (de zogenaamde pap speen). We laten gewoon het filter erin zitten en ja, soms zit er nog een beetje dikke pap vast bij het filter maar meestal heeft ze keurig haar flesje leeg gedronken.
     
  17. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik maakte 180 +6 met 4,5 scheppen (schepje van voeding)pap( fijne granen ). Daarna filter eruit en speen L van Difrax. Voordat ik bij deze verhoudingen was........ ellende. Haha
     

Deel Deze Pagina