Flesje wél met warm kraanwater bereiden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Popidepi, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Vandaag thuis gekomen uit het ziekenhuis, borstvoeding is nog niet op gang dus tot die tijd krijgt mijn dochtertje kunstvoeding.
    Mij is aangeleerd dat je het flesje bereid met koud water en dit kookt en af laat koelen of verwarmt in de magnetron.
    Nu vertelde vanmiddag de kraamzorg dat het ook best met warm water uit de kraan kon?
    Mij is altijd verteld dit juist niet met warm kraanwater te doen.
    Weet iemand wat nu juist is?
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Hier mocht het ook van t ziekenhuis en de kraamzorg. Wij hebben t eigenlijk nooit gedaan. Ik gebruik altijd de quooker of de magnetron.

    Een enkele keer als we buiten de deur waren wel eens een fles met warm water gemaakt.
     
  3. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Oh en gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mij is verteld dat het niet met warm water uit de kraan mag. Waarom weet ik niet precies meer maar het had te maken met de waterleiding.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je dochter pas 2 dagen oud is... logisch dat de bv nog niet op gang is, Dat komt morgen/overmorgen...

    Dus ik weet niet wat de reden is dat je flesvoeding geeft?


    Sowieso denk ik dat je het helemaal niet op gang krijgt als je flesvoeding blijft geven en niet heel vaak kolft
     
    MaMa vindt dit leuk.
  6. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik heb een keizersnede gehad dus mijn lichaam steekt de energie in het herstellen.
    Ik kolf fulltime, net zoals ik bij de eerste heb gedaan. Omdat mijn dochter toch voeding nodig heeft krijgt ze kunstvoeding.

    Maargoed, mijn vraag was of het oke is om een flesje kunstvoeding te bereiden met warm kraanwater.
     
    Blijdorp en Glimmer vinden dit leuk.
  7. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Mij is ook verteld dat het niet met warm water uit de kraan mag. Wij doen het dan ook opwarmen met de magnetron.
     
  8. Inezz8

    Inezz8 Actief lid

    31 jul 2017
    242
    159
    43
    Vrouw
    Koud water koken en laten afkoelen of in de magnetron is het beste. Ik voelde me het prettigst bij eerst het water eerst te laten koken.
     
  9. marthajonesb

    1 dec 2013
    48
    8
    8
    Hier mocht het gewoon met warm water uit de kraan. Bij beide kids (2014/2015). Enige voorbehoud; als je in een oud huis woont waar mogelijk loden leidingen liggen, dan wordt het afgeraden. Ook bij beide gewoon gedaan, ze hebben er niets aan overgehouden.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, het mag niet. Dat wordt expliciet zo gezegd door watermaatschappijen.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, watermaatschappijen zelf zeggen níet doen. Gewoon koud water koken en laten afkoelen of in de magnetron verwarmen dus.
     
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Oud of nieuw huis maakt niet uit, gewoon niet doen. Je drinkt zelf toch ook geen warm water uit de kraan? Dat smaakt echt anders.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Aha oké, het was niet lullig bedoeld hoor... weet alleen dat het heel vervelend is als het mislukt... vandaag ;)


    Maar nee, geen warm kraanwater
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Lees even in de blog van @Averlhach in haar handtekening!
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    En gefeliciteerd!
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee het mag niet EN alle officiele richtlijnen zeggen dat het niet mag. Van cb tot arts tot kraamzorg en verloskundige.
    Ik heb zelf met meerdere organisaties contact gehad en allen zeggen dat het niet mag en dat het ook niet geadiseerd mag worden.

    In mijn blog kan je meer lezen, daar staan ook de reacties in van de organisaties etc.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  17. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik ga het even lezen. Vond het zo een gek advies van de kraamzorg.
    Je zou verwachten dat zij het juiste advies geeft.
    Bedankt voor je reactie!
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Nee het wordt inderdaad afgeraden. Hier vanaf het begin gedaan met 1/2 water van de kook en 1/2 koud water uit de kraan erbij. Ook direct aan de kraamzorg gemeld dat wij het zo wilden doen. Evenals de fles zwenken of doorroeren om de poeder op te lossen i.p.v. schudden.
     
  19. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij deden de helft gekookt (koud) water en de helft koud water.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  20. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij verwarmen in de magnetron en roeren het poeder door het water ipv te schudden. Dit ivm heftige krampen. Scheelt echt!

    Gefeliciteerd!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina