Flesje wél met warm kraanwater bereiden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Popidepi, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Gek ook dat ze dat zei! Mijn kraamzorg zei namelijk dat hun beleid was dat het niet mocht. In mijn kraammap/dossier stond het ook. En qua fles klaar maken vroeg ze ook nog aan mij of ik bezwaar had tegen magnetron (ivm straling evt) of het op een andere manier wilde verwarmen.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Roeren idd ook ipv schudden. Hier hadden we daar handige sorbet-lepels voor, super makkelijk :)
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je zou verwachten dat ze goed advies geven, maar dat hoop je ook bij het cb en dat gebeurd helaas ook niet...
     
  4. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Ik geloof dat @Averlhach Speedy Gonzales is of zo ;) Wat reageer je toch heerlijk snel altijd :thumup:

    Maar @Popidepi, ik zou de kraamzorg of de blog van Averlhach laten lezen of verwijzen naar de sites van watermaatschappijen, want daar staat het nota bene vaak op. Als ze dit advies aan jullie geeft, doet ze dat bij anderen namelijk ook...brrrr.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :oops:
    Meestal zie ik een melding van een tag en dan reageer ik. Juist door die tags kan ik reageren, want eigenlijk lees ik weinig topics op het moment ivm tijdgebrek en thuissituatie.

    Dus thanks voor taggen :thumup:
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  6. rums

    rums Niet meer actief

    Officieel word het inderdaad afgeraden.

    Wat wij deden en doen is 1/3 kokend water en 2/3 koud water. Wij hebben nooit water opgewarmd via de magnetron. Te omslachtig en geen een magnetron is hetzelfde.
     
  7. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ook wij kregen de 'goedkeuring' vanuit de kraamzorg. Wisten wij veel... we hebben het de eerste tijd dan ook gedaan zonder er ocer na te denken. Enorm stom achteraf.
     
  8. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    En dat is waarom ik hier elke keer meld dat het niet mag en dat ik de blog heb aangemaakt. Helaas blijven sommige organisaties het zeggen, maar omdat ouders deze terugkoppeling ook niet maken zal dit niet snel veranderen. En als het bij jou gezegd wordt zal het dus ook tegen alle moeders die na jou bevallen en dezelfde kraamverzorgster krijgen het ook doen.

    Dus mijn tip aan alle moeders, ook al is het al even geleden, meld het aub naar de organisatie die jou verteld heeft dat het mag. Zorg ervoor dat de moeders die nog moeten bevallen niet dezelfde informatie krijgen. Help andere nieuwe moeders.
    Ik heb gewoon contact gehad met de overkoepelende organisaties en die zeggen heel simpel het mag niet en heeft nooit gemogen.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  9. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Als ik eerder van zp had gehoord had ik t hopelijk eerder gelezen...
    Heb t zeker gemeld.
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heel goed. Fijn! Je helpt daarmee andere moeders :thumup:


    Ach ik moest even terug denken aan een ander topic....
     
  11. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Huh? Ik begrijp m niet?
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoeft ook niet. :)

    Ik moest terug denken aan een ander topic waar men aangaf dat het toch zeker wel mocht, maar discussie niet op prijs werd gesteld.....:$
     
  13. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ah ok. Dat was ik iig niet Zoon bleek flinke reflux te hebben dus heb mezelf echt wel klote gevoeld daarover.
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee was je niet.

    Weet je, als nieuwe moeder luister je graag naar de deskundige mensen, zoals kraamzorg, verloskundige of cb. Tot je er ineens achter komt dat ook dit maar mensen zijn met een mening en ook fouten maken. En jou dus verkeerd advies heeft gegeven. Daar ben jij in de basis niet verantwoordelijk voor. En het enige wat je kan doen heb je al gedaan, namelijk melding maken en zelf aanpassen. Meer kan je nu niet meer doen, dus voel je niet schuldig.
     

Deel Deze Pagina