Flesje water meegeven in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyLuna, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Flesje water meegeven naar bed?

  1. Ja hoor, geen probleem

  2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Een vriendin van mij geeft haar dochtertje vanaf een
    leeftijd van 1 jaar een flesje water mee naar bed.
    Daar drinkt ze dus zelf uit 's nachts of 's ochtends.

    Ik zou dit persoonlijk nooit doen. Maar wat vinden
    jullie?
     
  2. Ja als het kindje er behoefte aan heeft en het fijn vind zie ik het probleem niet zo. Maar goed het is natuurlijk niet nodig! Waarom zou jij dat nooit doen?
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik zou alleen niet kiezen voor een flesje. Dan zou ik een anti-lek geven. Ik vind het idee dat de speen loslaat toch nog een beetje te eng. Ik heb ook een glas water naast mijn bed staan en mijn dochter wil 's ochtends als eerste ook eerst drinken. Dus heb ik er in principe geen bezwaar tegen.
     
  4. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het een eng idee dat mijn kindje
    zich kan verslikken, en dat ik er dan niet
    bij ben....

    Maar misschien ben ik té bezorgd... :)

    Bedankt voor de antwoorden!
     
  5. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    water vind ik geen probleem.
    er zijn zat mensen die limonade meegeven in bed.
    dat zou ik dus never nooit doen!

    oh, het gaat om het verslikken...
    nooit over nagedacht eigenlijk.
     
  6. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Hm, als het alleen over het verslikken gaat kun je net zo goed wel een flesje meegeven... ze kunnen zich ook flink verslikken in hun eigen speeksel. Dat gebeurde Veerle gisteren nog: ben me rot geschrokken omdat ik niet meteen doorhad wat er gebeurde. Anyhow: dat dus dus typisch zo'n ongeluk dat in een klein hoekje zit. :(
     
  7. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou het zelf niet doen

    maar was een tijdje geleden een topic van een kindje die kreeg ook een flesje naar bed en is gestikt in de speen
     
  8. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Eek! Echt waar? Dan zou ik ook zeker geen flesje meegeven, hooguit een anti-lekbeker. Maar goed: ik moet dus nog zien wat ik echt ga doen, Veerle is voorlopig sowieso nog te jong.
     
  9. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb volmondig NEE geantwoord. Vind het overbodig om water te drinken in bed. Het is een kwestie van gewenning, doe je het 1x, dan onthouden ze het en willen ze het de andere nacht weer. Nee, hier géén fles/antilekbeker in bed. 's Nachts slaap je.
    Glenn gaat naar bed met voldoende vocht in zijn lichaam, voldoende eten........en rond 7 uur is weer etenstijd.
    Misschien ben ik te streng, maar wil dit écht niet.
     
  10. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik zou het ook niet doen vind het niet nodig en ben het met Lina eens.
     
  11. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Dankje Vales. Ik zag de poll en MOEST gewoon ff mijn mening geven.
    Ben benieuwd of er nog meer mensen denken zoals wij.
    Al respecteer ik andere meningen wel hoor.

    M.i. gaat een kind er aan wennen om 's nachts niet meer door te slapen wánt er staat 'drinken' klaar.
     
  12. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ben het helemaal met je eens.
     
  13. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik kan wel zeggen, dat ik het nooit zou doen, maar nu is mijn middelste helemaal verzot op een flesje en wil nu echt niet gaan slapen zonder flesje. Mijn oudste heeft ook dit probleem gehad. Je kan dan wel makkelijk zeggen van, geef het je kind niet, maar ik heb het zelfs bij mijn 2e niet kunnen voorkomen. Het begon ergens op de leeftijd van anderhalf jaar dat ze 's nachts ontroostbaar wakker worden en dan alleen weer willen gaan slapen met een flesje melk en dan gebeurt het steeds vaker tot ze er verslaafd aan worden. Ik probeer er nu al maanden vanaf te komen, maar lukt niet (hij maakt zichzelf helemaal overstuur als hij het niet krijgt en kotst zijn bed onder en ook daarna blijft hij huilen, totdat hij het flesje krijgt). Rond de leeftijd van 3 kon ik de oudste er pas vanaf krijgen, dus ik verwacht dat het wel weer goed komt.
     
  14. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Poets je dan de tandjes weer ná het flesje melk?
    Het is dus écht een kwestie van GEwenning ipv VERwenning.
    Ik ga dan gelijk denken: hoe kan ik mijn zoon troosten zónder hem een fles te geven. Zo sluipt er al heel gauw in dat eten een troost is als je verdrietig bent.
    Ik weet dat ik het misschien te zwart/wit zie. Maar mijn standpunt is dat ik niet wil dat mijn kind te dik word door een slecht eetpatroon. Ook een kind die geen nachtvoeding meer nodig heeft, verbruikt dat 's nachts niet en word het omgezet in vetten.
     
  15. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    mijn middelste dochter heeft ook nog steeds een water fles mee naar bed

    ik vond het in het begin ook eng maar is moest een keer op genomen worden
    en toen zei een van de verpleegkundige daar zo
    dat een flesje water niet zo erg is

    ik zou geen sap of limonade er in doen want dat is heel slecht voor het gebit wat er al is of moet komen

    Dus sinds dien krijgt zei als ik op bed ga en anti lek beker met water
     
  16. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    het lijkt me dat een flesje water niet dik maakt, en mijn dochter heeft ook een flesje melk voor het slapen gaan, en meestal valt ze dan gelijk in slaap, voor die 2 en halve tand ga ik haar niet wakker maken om haar tandjes te poetsen..

    en te dik? ik denk dat dat meer aan de voeding ligt die je geeft. en naar mijn mening is voeding geven om te troosten minder erg dan een kind heel streng aan de regels te houden uit angst dat ze te dik worden, de eerste kan een probleem krijgen door steeds eten als troost te zoeken, en de 2de kan een probleem krijgen door al heel jong voeding te zien als dikmaker ipv een noodzakelijk iets, en kan zo anorexia krijgen of bullimia of wat dan ook, zag laatst op tv dat meisjes van 6 jaar al met anorexia lopen vanwege de ouders die zo bang zijn dat het kind dik word, dat het kind banzelf overgaat in het andere extreme.

    maar goed, een flesje water in bed? lijkt me geen probleem, ik zou het niet doen, want ook de anti lek lekt als ze er lekker mee gaat zwaaien, en heb ik een drijfnat bed...maar voor het slapen gaan of als ze net wakker word, of snachts wakker word dan krijgt ze wel water.
     
  17. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Mijn mening is en blijft: er is een tijd van eten, een tijd van drinken én een tijd van slapen. Met regelmaat HOEF je niet bang te zijn dat je kind dik word.
    Ik heb zélf overgewicht, en wil Glenn daarvoor behoeden. Op vaste tijden eten en drinken en ook vaste tijden tussendoortjes. Hiermee slaat ie écht niet om naar het extreme hoor.
     
  18. kristel

    kristel Niet meer actief

    Nou die angst heb ik niet. Mijn ouste gaat over een paar weekjes naar de kleuterschool en weegt 13 kilo (normale lengte), dus echt overgewicht heeft hij niet overgehouden aan de flesjes melk 's nachts. EN die van 2 1/2 weegt nu 11 kilo, ook geen zwaargewicht. Ik zie het meer als iets wat ze juist goed kunnen gebruiken.
     
  19. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook nooit een flesje water oid mee... voor ze naar bed gaat mag ze nog wat drinken, dan tandenpoetsen en naar bed. Zie er absoluut het nut niet van in. Zie alleen maar geknoei voor me en zelf heb ik het zowiezo niet zo op flessen... heb mn dochter ook vrij gauw uit een beker leren drinken en kan me ook voorstellen dat je dan weer gedoe krijgt als je het wil afleren of als het flesje leeg is ofzo.. Ik heb ze er nooit aan laten wennen in ieder geval.

    Denk niet dat ze van een flesje water overgewicht krijgen hoor... water maakt niet dik maar vind het gewoon onnodig.
     
  20. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ik heb fay nooit een fles mee naar bed gegeven maar ik weet nog heel goed dat mijn zus het bij de jongste wel deed anders werd die om de 2 uur wakker van de dorst!
     

Deel Deze Pagina