Flesje water meegeven in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyLuna, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Flesje water meegeven naar bed?

  1. Ja hoor, geen probleem

  2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Water maakt ook niet dik, maar sommigen hebben de fles water vervangen door melk.
     
  2. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    als ik mijn dohctertje op bed leg savond na de laaste fles van half 8/ 8 uur dan geef ik haar soms als ze op bed ligt nog wel een paar slokjes roovicee omdat ze de slaap niet kan pakken maar dan heb ik het over twee slokjes ofzo..
    ook als ze snachts wakker wordgeef ik haar ee slokje drinken en dan valt ze weer in slaap dit is niet elke nacht
    maar zou haar als ze zo oud zou zijn niet een flesjemee naar bed geven vind ik een beetje eng idee...

    maar om nou bang te wezen dat ze er dik van word en al alles precies zo doen en niet anders vind ik persoonlijk te ver gaan...
     
  3. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Oké, ik heb het al begrepen.
    Heb alleen niet het gevoel dat ik begrepen word, waaróm ik het doe zoals ik het doe.
    (maar laat maar hoor)
     
  4. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik heb geantwoord dat ik het geen probleem zou vinden, maar ik zou zelf niet snel een fles mee in bed geven. Vind het zelf niet nodig en als ze het inderdaad gewend zijn willen ze niet anders meer. Maar als een ander dit doet heb ik er geen problemen mee hoor.
     
  5. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik doe het zeker niet. Ten eerste vanwege het gevaar op verstikking (kans is wel minimaal maar toch, het is wel gebeurd). Ten tweede is de nacht om te slapen. Als Jarissa wakker wordt van de dorst, kan ze best een slokje water krijgen maar geen fles standaard mee naar bed.
    En de discussie over wel/niet poetsen voor anderhalve tand: hier absoluut wel! Kwaliteit melkgebit is van invloed op 'grote' gebit. Heb aan dochter van mn vriend gezien wat slecht verzorging doet. Zes jaar en alle vier boventanden zo bruin als maar kan. Bah.
     
  6. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bedoelde er nix mee hoor :oops: gaf allen mijn mening...
    ik begrijp je heel goed en kan je ook nog wel begrijpen dat je bang bent dat je kindje dik word omdat jezelf overgewicht hebt en dat je daaron uitpast wat je je kindje precies geeft.....
     
  7. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik begin me bijna schuldig te voelen als ik jullie reacties lees en weet dat mijn oudste verslaafd is geweest aan een fles en mijn middelste (ruim 2 jaar) nu verslaafd is aan een fles. Ik ben ook wel zo iemand die principieel erop tegen is een fles of een speen mee naar bed te geven (een speen is net zo goed gevaarlijk), maar als je maanden lang alleen maar een gillend kind hebt 's nachts en alleen maar te troosten is met een fles, dan stap je daar toch vanaf. Ik weet dat het niet goed is, maar het liep eenmaal zo.

    Trouwens die verslaving van een fles in bed begon pas na hun eerste verjaardag, daarvoor wilden ze juist helemaal niet drinken (van die magere babies had ik). De meesten die ik zie reageren hebben babies onder een jaar, dus die krijgen nog te maken met angstige ontroostbare kindjes in de nacht.
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Kristel: dat is ook zo. Toch ben ik vast van plan 's nachts geen voeding te gaan geven. Eten is geen troost. Maar zoalles met veel in het leven en zeker met baby's: als je er voor staat, weet je pas wat je doet. Ik geef aan hoe ik er nu over denk. Maar kan heel goed zijn dat ik straks dezelfde keuzes maak als jij hebt gedaan. Maar goed, mijn reactie was zeker geen aanval op jouw keuzes. Ieder het zijne en wie weet wat ik nog ga doen.

    Vwb dikke kinderen: in de Wij Jonge Ouders of Kinderen (weet het even niet meer) stond nog een heel stuk over dikke baby's/peuters. Best een groot probleem. Vaste tijden voor eten en eten niet als troost gebruiken is wel iets waar ik zelf erg in geloof.
     
  9. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb wel degelijk nachten al opgezeten met Glenn en niet wetende wát te doen. Zat gemiddeld van 1 uur 's nachts tot 6:30 op met hem. Compleet ontroostbaar, het maakt je gék. Hij is zelfs opgenomen met die huilbuien en ontroostbaar zijn. Dus ik weet wat me eventueel nog te wachten kán gaan staan. Maar ik blijf erbij: géén fles!
     
  10. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier hetzelfde
     
  11. Niet meer actief

    ik heb nee geantwoord.

    Laatst is er een kindje van 1 hier uit de buurt gestorven omtat hij de speen uit het flesje naar binnen had gezogen en de ouders te laat waren...

    Er kan altijd wel iets gebeuren, dat snap ik, maar liever niet iets dat ik had kunnen voorkomen.
     
  12. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Hier ook absolut niet. Ik ben het eens met Lina dat er overdag gegeten wordt en s'avonds niet. Ik ga Sam geen fles mee naar bed geven met wat dan ook. In bed slaap je en wordt niet gegeten/gedronken!

    Met Bas ook nooit gedaan en dat is een hele flinke vent. Die gaat namelijk ook bijna naar de kleuterschool en weegt 20 kilo en is ruim 1.10 meter. Ik moet kleding voor hem kopen in maat 116!
    Ik moet wel zeggen dat toen hij net terug was uit het ziekenhuis omdat hij daarvoor niet wou eten ik hem in het begin wel een beetje melk gegeven heb als hij s'nachts kwam. Maar nooit meer als 60 ofzo. Sam heeft nog geen tanden dus over poetsen hoef ik me nog geen zorgen te maken
    Voeden om te troosten is in mijn ogen (mijn mening he) wel een probleem. Ze adviseren ook altijd om kinderen NOOIT te troosten met iets eetbaars, dat ligt aan de grondslag van veel overgewichtproblemen.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    hallo,
    Ik ben het met Lina eens. Ik zou jasper nooit een fles mee naar bed geven, om verschillende redenen die hier ook al genoemd zijn.

    Jenny
     
  14. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik geef haar ook een flesje water in bed maar dat ben ik nu aan het afbouwen.
     
  15. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik ben het ook helemaal met Lina eens.
    Ik heb dab ook nee geantwoord en de rede is al wel genoemd denk ik!
     
  16. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik geef Tim en Lisa geen fles water mee naar bed. Lisa slaapt gewoon ook door.

    Tim wordt nu elke nacht wakker en kan dan niet meer slapen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
    Gewoon laten huilen (30 min.) even naar hem toe gaan, speentje.. echt helemaal niets!
    Als hij nu s'nachts wakker word dan geef ik hem een klein flesje water. Dit drinkt hij zelf op en valt dan weer in slaap.
    Dus ipv 30 min. huilen is het nu nog maar 2 min. en aangezien ik ook erg mijn nachtrust nodig heb is dit voor ons de ideale oplossing! Volgens het cb kon dit geen kwaad!
     
  17. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    kan me je mening goed voorstellen, en regelmaat is erg belangrijk, aleen hier word er nog steeds van uit gegaaan dat niet alle babies de nacht al doorslapen voor 1 jaar, en dat sommige tot een jaar nog gewoon de nachtvoeding nodig hebben, en word dan ook gewoon aangeraden dat je eerst wat water geeft om te kijken of ze dorst hebben, even wacht en als ze echt honger hebben, gewoon een flesje te geven. de nachtrust is namelijk heel erg belangrijk voor de groei van een kind, en de hele nacht opzitten doet hem echt ook geen goed.

    maar goed ieder voor zich.
     
  18. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Idd ik vindt ook dat wanneer je kind snachts wakker wordt van de dorst ze echt wel wat mag hebben.
    Je gaat toch geen hele nacht opzitten met een huilend kind terwijl hij miss wel dorst heeft?
    Vraag me af waar dat goed voor is? en dan heeft het niks met regelmaat te maken.
    Ik wordt ook wel eens wakker met een droge mond, dan ga ik ook niet liggen wachten tot het ochtend is ;) .....
     
  19. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik geef Evi ook geen fles mee naar bed en ben ook niet van plan dat ooit te doen!
    Reden; zie Lina :D

    En als ze dorst heeft geef ik haar best een paar slokjes water, maar dat kan niet elke nacht het geval zijn. En dat merk ik gauw genoeg.
    Ik heb het weleens gehad dat ik wat water wilde geven maar dat hoefde ze niet. Nou okee, dan niet, maar dan ook geen melk. Want dan is het geen dorst.
     
  20. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien rare vreaag hoor; maar hoe kan een ukkie in die speen stikken? die zit toch onder een dekseltje en die zit vastgeschroefd aan de fles (in ieder geval bij avent)....door losschroeven dan ofzo of zijn er flessen waarbij dit heel anders werkt?
    ik zou zelf misschien wel een antilekbeker meegeven in bed als het echt nodig is....
     

Deel Deze Pagina