Voeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SoSweet, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Hoi meiden,
    Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven maar op de uitzet lijst staat ook dat ik een pot melk poeder moet hebben in huis.
    Nu bestaan er zo veel soorten melk poeder...
    Je weet immers niet of je kindje allergie heeft voor een of ander.
    Wat moet je dan in huis halen... Want wat als je in de nacht gaat bevallen... of net dat de winkels dicht zijn en je kindje wilt geen borstvoeding hebben?

    Graag hoor ik jullie mening!

    Thanks,

    SoSweet
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik zou het niet halen..als de bv niet lukt kun je het altijd nog halen. De apotheek heeft het ook en die zijn snachts soms ook open. En bv probeer je niet maar 1 dag ;)
     
  3. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    vind het uberhaupt raar dat het op de uitzetlijst staat :( Gewoon niet halen, verloskundige en kraamverzorgsters hebben vaak zelfs in nood nog wel het een en ander, dus gewoon vanuit gaan dat het goed gaat zo niet dan is er dag en nacht nog wel op verschillende plekken voeding te krijgen
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Precies....

    Je kindje moet leren drinken aan de borst. De eerste dagen is het helemaal niet raar als dat nog heel erg moeizaam gaat. Mocht je kindje na een paar dagen echt niet aan de borst willen drinken, dan probeer je eerst nog te kolven en bied je die melk aan. Mocht het nu zijn dat je helemaal geen melk hebt, dan pas komt de kunstvoeding in zicht en dan is het zo gehaald.

    Mocht je wel kv gaan geven en er komen allergieen voor in je familie, dan zou ik kiezen voor een hypoallergene melk. Komen er helemaal geen allergieen voor, dan kun je voor een standaard voeding kiezen. Merk is persoonlijk, zelf gebruik ik het liefst Friso, maar dat is per persoon verschillend....
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik moet wel een pak in huis halen , maar bij mij is het nu al duidelijk dat ik geen borstvoeding ga geven. dat zal denk ik wel verschil maken.

    wat je anders voor de zekerheid kan doen is gewoon een pak gewone voeding van het kruidvat halen.
    kost niet veel en is hetzelfde als nutrilon, scheelt alleen een hoop euries!


    joyce
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Bij ons had de kraamverzorgster voeding bij zich. Na een paar dagen bleek ze toch een dagje bijgevoed te moeten worden, maar dat hebben we gedaan van de voeding die zij mee had genomen.
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier staat het ook op het lijstje, maar alleen voor mamma's die fv gaan geven, bij bv staat er niks over (wat ik daar weer zo onzinnig vind is de borstkolf die je of zelf moet kopen of moet kopen van de kv)
     
  8. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Gewoon niets kopen, in nood is er zo gehaald!

    Een tijdje geleden mocht je een kolf van de kv lenen, maar tegenwoordig zeggen ze dat dat toch niet zo hygienisch is. Nog geen zelf kopen, als je het nodig hebt, kun je altijd nog bij het Kruiswerk een kolf lenen.
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had niks gekocht en heb het ook niet nodig gehad.
    Kunstvoeding is overal verkrijgbaar en de meeste verloskundigen hebben zelf een voorraad. Er is altijd wel aan te komen.
    Sommige benzinepompen verkopen het zelfs... :confused:
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad andrea, ik koop er ook nog geen hoor. wij hebben in de stad een apotheek die 24/7 open is en die ze ook verkoopt, dus als het écht dringend moet kan het altijd. maar een kolf heb je vaak niet met hele hoge spoed nodig, je probeert toch eerst even.
     
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik haal niks in huis voor fv, ik ga bv geven en anders zijn er altijd wel winkels open savonds, meeste winkels zijn hier tot 22.00 uur savonds open
     
  12. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb ook niks gehaald van te voren, ze denken dat je dan te makkelijk op zal geven als de BV even niet lukt.

    Er was op een gegeven moment sprake van dat het niet leek op te schieten met mijn borstvoeding. toen hebben we bij de avondapotheek kant en klare voeding gehaald. voor de zekerheid. Die staan nog steeds in de kast nooit nodig gehad.

    ik zou niks in huis halen als je BV wil geven.
     
  13. Niet meer actief

    De thuiszorg verhuurd ook kolfapperaten.
    De bv wilde bij mij niet op gang komen en toen hebben we bij de thuiszorg een electrische kolf gehuurd.
     

Deel Deze Pagina