Opeens fles weigeren bij borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door lili13, 24 mrt 2024 om 07:51.

  1. lili13

    lili13 Actief lid

    21 feb 2011
    294
    208
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik hoop dat dit de juiste plek is.
    Mijn dochter is 2 maanden oud en krijgt borstvoeding. Dit loopt gelukkig goed. Vanaf de kraamweek is zij eigenlijk al gewend geraakt aan de fles (met afgekolfde melk), omdat ik toen flink ziek ben geweest door de griep en tepelkloven had. Wij hebben daarna dagelijks minimaal 1 flesje erin gehouden, en dat ging super. Zij huilde al erg veel maar dit werd maximaal met 4 weken met erg jeukende uitslag. Uiteindelijk bleek met 6 weken sprake van KMA en kippeneiwitallergie. In deze periode hebben we door het continue gehuil met gillen door krampjes en spugen geen flesje gegeven. Sinds ik op dieet ben is zij een ander kind, en is het huilen flink verbeterd. Het gillen zelfs gestopt.

    Maar nu dient het volgende probleem zich aan: zij weigert het flesje opeens. Het gaat meestal de eerste 3 minuten prima maar daarna raakt ze gefrustreerd. En is ze helemaal overstuur hierdoor. Soms is het zelfs vanaf het begin een probleem. We gebruiken de dr Brown fles. We hebben de 6 maand speen ook geprobeerd, Phillips avent fles, de mimic fles. Ik ben al uit de ruimte wanneer mijn vriend het probeert. Hij probeert met haar te lopen en een andere houding. Ze blijft gefrustreerd. Iemand dit toevallig meegemaakt? Is dit weer goed gekomen of gouden tips? Ik kan zo niet lang van huis..
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw
    Helaas is het hier ook niet meer gelukt. Dochter dronk sinds de kraamweek alle voedingen uit de fles omdat ze amper iets uit de borst kreeg. Ik kolfde dus volledig tot haar tongriem gekliefd werd met 6 weken en ze de borst wel leeg kreeg. Na twee dagen begon ze de fles te weigeren - want ik bleef ook aanbieden omdat ik niet zeker wist of het wel lukte met live voeden. We zijn het blijven proberen maar ze drinkt amper 20cc uit de fles met veel geschreeuw als ik een avond weg ben.

    Misschien kan je proberen uit een cupje te voeden ipv een fles? Die ga ik voor komende week ook klaarzetten. Misschien werkt dat wel.
     
  3. lili13

    lili13 Actief lid

    21 feb 2011
    294
    208
    43
    Vrouw
    Dankje voor je reactie! Ik was er al een beetje bang voor toen ik online ging speuren. En wat ontzettend vervelend ook. Lijkt dus inderdaad hetzelfde, want ze konden het beide wel. Maar ze hebben liever de borst lijkt wel.. dankje voor de tip. Ik heb het even opgezocht, bedoel je met cupje bijv zo’n Medela baby cupfeeder?
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.750
    5.441
    113
    Vrouw

    Kan, maar je kan bijvoorbeeld ook de dop van een fles proberen, die van de dr brown flessen zijn niet zo groot, zal vast ook werken lijkt me.
     
    lili13 vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad. Zoontje kreeg borstvoeding en enkel in de nacht afgekolfde melk uit een flesje omdat voeden dan wat vlotter ging. Wilde uiteindelijk enkel de borst en geen flesje. Op aanraden van de lactatiedeskundige de Medela Calma speen gaan gebruiken, deze werkt hetzelfde als de borstbeen dit werkte hier. Uiteindelijk nadat de nachtvoedingen over waren weer overgestapt op fulltime borstvoeding. Enkel op het kdv kreeg hij een flesje en dan ook uit de Medela Calma.
     
    lili13 vindt dit leuk.
  6. lili13

    lili13 Actief lid

    21 feb 2011
    294
    208
    43
    Vrouw
    Oké dus uiteindelijk wilde hij wel weer de fles. Ik ga het eens proberen met de Medela Calma. Ik heb nog stille hoop dat er eentje tussen gaat zitten die ze wel wil pakken, anders heb ik als back up dan toch het cupje. Dankje voor de tip!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  7. lili13

    lili13 Actief lid

    21 feb 2011
    294
    208
    43
    Vrouw
    Oké! Heel bedankt, daar kan ik wat mee :) fijne gedachte dat er toch nog zo’n oplossing kan zijn als ik ga werken. Geeft net iets meer rust. We proberen nog een paar spenen, en anders gaan we hiermee oefenen.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ja zeker, uiteindelijk met de Medela Calma dronk hij op de opvang en 's nachts uit het flesje. Ben ermee gestopt toen hij overdag geen flesje meer hoefde. Toen weer volledig borstvoeding.
     
    lili13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina