Flesvoeding eerste keus..

Discussie in 'Voeding' gestart door Frida, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Zeeuws meisje schreef:
    Je zou het altijd kunnen proberen. Maar aan de andere kant, als je na 2 dagen, of een week stopt, is het ook weer niet goed want dan heb je het niet lang genoeg geprobeerd. (aangezien het nog op gang moet komen enz)
    Dus er is altijd wel commentaar. Ik heb ook uiteindelijk voor FV gekozen en ben daar zo ontzettend blij mee! Heb BV ook niet geprobeerd moet ik zeggen. In het begin van mn zwangerschap zat ik te twijfelen en uiteindelijk was ik vastbesloten om FV te gaan geven. Achteraf ook maar goed ook :D

    Ik denk dat iedere (aanstaande) moeder kiest wat het beste bij haar en de kleine past. Doe waar je achter staat en laat commentaar van andere mensen uit je omgeving voor wat het is. Je bent ze geen verantwoording schuldig!
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ik heb vanaf het moment dat ik zwanger was gezegd het word fles voeding waarom weet ik niet maar vond het fijner!
    nou heb een keizersnede gehad en ben dus blij dat ik die keuze gemaakt heb :D
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom welles nietes? De TS geeft toch duidelijk aan wat haar voorkeur is en dat ze niet steeds pro bv verhaaltjes wil horen/lezen?
    Als dat dan wel gebeurt.. tja, dan wordt het openingspost alleen maar weer bevestigd, that's all.
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    ?, ff on-topic maar weer......
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh, ik las het anders. Ik vatte de post van TS zo op dat ze overal info over bv tegenkwam en men niet positief tegenover kv staat. Dus had ik zoiets van: als mensen ernaar vragen, dan kun je toch je redenen geven en dan is daarmee de kous af... is inderdaad iets anders dan verantwoorden.

    Ik vraag ook naar de redenen, ik ben gewoon benieuwd... ik wilde niet de indruk wekken dat ik TS ter verantwoording roep oid.
    Maar ik begrijp het gewoon niet, vandaar dat ik het vraag, misschien wordt het dan duidelijker voor mij...
     
  6. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik ben ook meteen fv gaan geven. Voor mij was bv ook geen optie en heb daar mijn eigen redenen voor. Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en waar je zelf achter staat. In mijn omgeving heb ik ook nooit van iemand commentaar gehad, ook niet van Vk en kraamhulp of iets.
     
  7. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jee rustig maar hoor, ik dacht, is altijd leuk voor TS om als tegenargument te geven als ze er weer op wordt aangekeken. Dus volgens mij best on-topic, niet dan?
     
  8. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    aaaaaa ik zag 't te laat, een bv mama
     
  9. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Wist je dat dit in kunstvoeding ook gewoon zit?
     
  10. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0

    Dan had ze misschien in haar posting wat duidelijker moeten zijn en moeten vragen om enkel argumenten tegen bv en voor kv. Want ik lees vooral twijfel in haar verhaal.
     
  11. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    En hoe komen die stoffen in de moedermelk ?
    O.a. door verbranding van afval (o.a. pakjes van kv dus)

    Borstvoeding is gewoon nog steeds het beste maar als iemand zijn/haar kindje kv wil geven moet diegene dat zelf weten.
    En volgens mij maakt het niet uit wat voor voeding je geeft commentaar krijg je toch. Ook ik met mijn bv hoor.
     
  12. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    :D :D achja....
     
  13. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    307
    83
    verpleegkundige
    Ik ken dat gedoe ja. Ik heb ook moeten zeggen dat ik KV ging geven. Op een gegeven moment zei ik al meteen:" ik ga ongezonde KV geven ipv gezonde BV en ik heb geen zin om jou uit te leggen waarom ik daar voor kies." Dan nog lief erbij lachen en dat gepreek is meestal ook van de baan.
    Doe ik ook met mijn hond, ik heb een rottweiler, je weet wel, zo eentje die kinderen dood bijt, en dan uitdagend erbij kijken. Is dat verhaal ook weer klaar.

    Zo ook hier, jij vraagt hoe je onder 7 maanden verantwoording uit kan komen, en toch zijn er alweer een paar posts waarin staat dat BV zoveel beter is, en dat je het moet proberen. Links naar sites waar ze er alles van weten er nog bij.
    Leer er mee leven meid, jij bent een KV mama. Dat is jouw stempel. 8)
     
  14. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ehm nee, dat wist ik dan weer niet!

    Feit blijft, als je kiest voor kv dan krijg je vragen. En als je kiest voor bv krijg je tepelkloven (ik dan).
    Waar bemoeien mensen zich mee he, vraag je je dan af. Eigenlijk gaat het ze niks aan, dus waarom zou je een antwoord geven.
    'ik geef kv. Waarom? Omdat het kind toch eten moet, nietwaar? :D '[/u]
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Juist!
    Sommige mensen kunnen het blijkbaar niet laten om tóch even een linkje neer te zetten. Is het onderwerp dan niet duidelijk genoeg? Er wordt aan gegeven dat de TS niet van dat commentaar is gedient, en alsnog drukken mensen het er even door. Bar irritant!
    Maar leer er maar mee leven, je bent een mama die fles voeding geeft, FOEI! =;
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hoeft de linkjes toch niet aan te klikken als je niet wilt? ;)
    Ik zou het niet te negatief opvatten, waarschijnlijk gewoon enthousiasme over het geven van bv, niks mis mee toch?
     
  17. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Toen ik zwanger was heb ik altijd gezegd 'ik ga proberen bv te geven. Lukt het niet of vind ik het niks dan stap ik ook over'
    Nou, ik heb het gedaan en vond het dus niks. Had al een heel verhaal klaar voor het cb, maar dat was helemaal niet nodig!
    Toen ik het uitlegde zei ze meteen 'jullie moeten het allebei prettig vinden. Als jij er zelf niet achter staat is dat ook niet het beste voor je kindje'. Was wel opgelucht toen hoor.
     
  18. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hoe goed bedoeld ook ;) , ik denk dat het er ook wel om gaat dat niet iedereen zit te wachten op de goedbedoelde adviezen zonder dat daarom gevraagd is, en de keuze al gemaakt is voor KV. Als ze twijfelde en graag advies had willen hebben, had ze het gevraagd.
     
  19. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ze schijft dat ze het bijna zeker weet dat ze kv wil gaan geven. Dus niet dat ze 100% overtuigd is. Wat is er dan mis met voorlichting?
    Als ze geen adviezen had gewild had ze dat gewoon moeten schrijven.
    dan had ze moeten zeggen dat alleen overtuigdkunstvoeding geeftsers mogen reageren.
    Ik vind overigens dat de mensen die in dit topic pro bv zijn zich heel netjes gedragen er wordt door hun niet veroordeeld of niks.
    De stickertjes worden in dit topic geplkt door de kv-moeders "daar heb je die bv-moeders weer die iedereen willen overtuigen"
     
  20. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij valt dat nog wel mee hoor, ik lees de meeste druk van de bv moeders ...
     

Deel Deze Pagina