Flesvoeding eerste keus..

Discussie in 'Voeding' gestart door Frida, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik wist ook gelijk al dat ik geen bv wou geven heb er nog geen dag spijt van gehad. vind het heerlijk gewoon de fles! en trouwens de flesvoeding is erg goed hoor. je moet gewoon doen wat je zelf wilt! ik heb nu in de 4 maanden tijd maar 1 keer een rare reactie gehad van iemand en ik ga me ook echt niet verantwoorden waarom ik het niet doe het is nog altijd je eigen keuze!
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hoe goed bedoeld ook ;) , ik denk dat het er ook wel om gaat dat niet iedereen zit te wachten op de goedbedoelde adviezen zonder dat daarom gevraagd is, en de keuze al gemaakt is voor KV. Als ze twijfelde en graag advies had willen hebben, had ze het gevraagd.
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Sorry, 2 x gepost. Was niet de bedoeling :D
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Frida schreef
    [/b]Bunbaloe schreef
    Er is niets mis met voorlichting. Maar zoals ik het lees, is frida bijna zeker dat ze flesvoeding wil gaan geven maar geen zin heeft om zich te moeten gaan verdedigen voor die keuze.
    (frida, als ik het verkeerd begrijp hoor ik het wel.)
    En er is niets mis met voorlichting, als men daarnaar vraagt. Soms kunnen de goedbedoelde ongevraagde adviezen weleens "te veel" worden.

    Dit zal altijd wel een hot item blijven. Degene die voor BV kiezen/ hebben gekozen: prima. Moeders die bewust kiezen voor KV: ook prima. Doe waar je je prettig bij voelt, dat lijkt mij het allerbelangrijkst. (Als je BV zou gaan geven omdat iedereen dat zo promoot, maar je staat er niet achter, heeft dat ook effect op de kleine!)

    Daarom: doe waar jij je prettig bij voelt en sta achter je keuze. En je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen!
     
  5. Niet meer actief

    *zucht* dit blijft altijd een gevoelig onderwerp..

    Waarom niet gewoon ieders keus respecteren zonder argumenten te gaan geven of er op in te gaan..

    Als iemand niet voor volle 100% achter borstvoeding staat dan zal diegene het ook nooit vol houden en je voelt je dan niet happy eronder en dat voelt je kind ook. Wat is er dan zo erg aan kv wat overigens ook hele goede voeding is en dat je ook met al je liefde geeft!

    Ik heb 6 weken bv gegeven en stond er ook niet met 100% achter maar deed het omdat ik het beste voor me kindje wou. Dit heb ik dus niet volgehouden en geef haar nu met al mijn liefde een heerlijk flesje :D
     
  6. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ja zeg :confused:
     
  7. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Tis toch soo :-#
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Over vooroordelen gesproken zeg, belachelijk. En alle blondjes zijn zeker ook dom enz.?
     
  9. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    dat zeg jij.... :D
     
  10. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Lekker tolerant weer dames!

    Mijn stelling is dat iemand je alleen ter verantwoording kan roepen, als je je zelf ter verantwoording geroepen voelt.

    Ik geef BV en krijg daar ook wel eens vragen over (goh, dat je dat nog doet nu je alweer werkt, wat een gedoe. Waarom doe je dat?) Ik zie dit niet als kritiek of als ter verantwoording roepen, maar als een opmerking van iemand die dat waarschijnlijk zelf niet zou doen. Prima toch. Ik voel niet de neiging om me daar tegen te verdedigen en ik denk dat je dat als KV-moeder ook niet hoeft te doen, als iemand vraag waarom je daar voor gekozen hebt.

    Als we er nu met zijn allen van uitgaan dat we niet ter verantwoording geroepen worden, maar dat mensen belangstelling hebben voor jouw keuzes en daarbij ook nog graag hun eigen keuzes aan jouw willen vertellen........ dan zou er in ieder geval iets minder ergenis zijn.

    Om antwoord te geven op de vraag,van Frida: Als jij je beter voelt bij KV moet je dat doen. Je kan genoeg redenen verzinnen waarom je toch BV moet gaan geven en evenveel waarom je dat niet zou moeten doen. Kritiek van anderen is voor beide situaties naar mijn mening niet relevant. De doorslag moet geven wat jij wilt.
     
  11. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Vind ik prachtig verwoord.
     
  12. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Gek eigenlijk hoe verschillend mensen dingen kunnen lezen... ik lees helemaal geen druk van bv moeders. Wel vragen naar het waarom en dat is niet hetzelfde als ter verantwoording roepen.

    Ik vind het bijvoorbeeld weer vervelend dat er meteen termen als 'bv-maffia' en 'ik zag het te laat, een bv-mama' gebruikt worden.
    En dat zal anderen weer niet opvallen...
     
  13. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    sorry stranger, maar TS heeft geen zin in verantwoording afleggen waarom ze geen BV geeft, en toch komen de BV mama's om de hoek met allerlei adviezen om toch maar BV te geven.

    Hoezo geen druk? Als iemand toch FV wilt geven, laat die persoon dan toch. Ik laat BV mama's toch ook hun keuze, waarom andersom dan niet?
     
  14. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het is niet duidelijk wat TS wil... je kunt het lezen alsof ze tips wil om zich niet te hoeven verantwoorden en zo lezen de meeste het hier. Andere lezen vooral de twijfel: ze weet bijna zeker dat ze kv wil gaan geven. Dus is ze er nog niet over uit. Dan is het toch niet erg dat men ook voordelen van bv laat zien? Zodat TS een afgewogen keuze kan maken?

    Dat is dus precies wat ik bedoel: hoe vat je dingen op... De in mijn ogen gewoon enthousiaste bv-reacties worden door anderen meteen als druk/kritiek/veroordeling opgevat... Terwijl ik er niets van een veroordeling in kan lezen. Vragen naar redenen is m.i. níet veroordelen, dat is geïnteresseerd zijn in argumenten. Ik vind het jammer dat dat meteeen negatief uitgelegd wordt. En meteen ook alle pro-bv'ers op een hoop geveegd worden, alsof ze allemaal alleen maar van bv geven willen overtuigen en veroordelend bezig zijn.
     
  15. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
     
  16. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    [/quote:2jdod0p7]

    Ja maar moeten ze dan liegen en zeggen dat kunstvoeding even goed is dan bv? Dan geven ze onjuiste info en dat is nu ook niet bepaald goed lijkt me. Het is ewoon zo dat kv bepaalde nadelen heeft op bv. (o dat mag ik vast niet zeggen nadelen, ik moet vast zeggen dat bv voordelen heeft :S)
    Ik blijf erbij dat het is wat je er zelf van maakt.
    Iemand zegt dat bv beter is en dan kleur jij vervolgens in dat je een slechte moeder bent oid opmdat je kv geeft.
    Ik krijg ook veel kritiek als ik zeg dat ik mijn jongste dochter van 2 jaar en 4 maanden oud nog aan de borst heb. Of over het feit dat ik mijn kinderen nooit alleen laat huilen en dat mijn kinderen niet alleen hoeven te slapen als ze dat niet willen of dat ze de eerste weken zelfs bij mij in bed hebben gelegen. En ik dank SO WHAT, lekker belangrijk wat een ander denkt ik doe het zoals ik het wil en als ik zie hoe geod mijn kinderen het doen, hoe sociaal ze zijn, hoe weinig ze huilen, wat een vrolijke meiden het zijn, en hoe weinig ze ooit ziek zijn. Dan denk ik dat hebben wij mooi gedaan zo samen mijn man en ik. En dat het gros van de mensen (hier nu vast ook) het bezopen vindt dat ik nog bv geef zal me lekker worst wezen.

    En dan tot slot, iedereen moet eens ophouden met zich te verdedigen over zijn keuzes. Ik blijf erbij dat als je denkt je te moeten verdedigen je zelf ook wel weet waarom. En dat is niet omdat de ander je daartoe dwingt, dat is om wat jij voelt. Jij hebt dan blijkbaar iets te verdedigen. En wat ik bijzonder jammer vind is dat er vaak met argumenten geschermd wordt met "toen mijn kind kv kreeg ging het veel beter" Dat kan zeker, maar dat zegt niks over hoe goed je bv was. het zegt meer over hoe geod je begeleidt bent in het begin, verkeerd aanhappen, te veel tijd tussen voedingen, voeden op tijd zijn allemaal dingen die gebeuren en die de bv omzeep helpen waarna een baby het uiteraard beter doet op bv.

    Zo I rest my case.
    Het blijft een welles nietes gebeuren.
    Daar kom je niet uit omdat mensen zich altijd aangevallen zullen voelen, wat je ook zegt het maakt niks uit.
    En de een zegt dingen wat genuanceerder dan de ander. Ik persoonlijk neig meer en meer naar mindergenuanceerde uitingen dan naar de bedekte termen. Niet altijd leuk voor de lezer, maar wel heel duidelijk :)
     
  17. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik ben de eerste 8 dagen begeleid door een lactatiekundige in het ziekenhuis, die dus én veel van BV weet én veel van BV aan prematuren. Desondanks.....rechtstreeks drinken lukte niet en gekolfde melk bleek geen succes. Ik heb op haar advies 3 weken 6 keer per dag 15 tot 20 minuten met een dubbele gehuurde kolf gekolfd maar had op het laatst nog maar 90 tot 180 cc per dag. Het kolven is de eerste drie dagen onder bgeleiding van een verpleegkundige gedaan. Ik denk dus niet dat goede begleiding altijd succes brengt of dat niet gelukte BV door een gebrek aan begeleiding komt....

    [/quote]
     
  18. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Misschien is het een idee om een reactie van de TS af te wachten, voordat men hier allerlei aannames doet?

    Het valt me nl op dat er steeds meer wordt gespeculeerd over wat Frida wel of niet wilde zeggen...en dat zijzelf helemaal niet meer heeft gereageerd terwijl bv en kv moeders hier over de grond rollen. (geintje, dus) :p
     
  19. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    [/quote]

    6x per dan optijd kolven is dus geen goed advies. Ookal komt het van een lactatie kundige. Bij prematuren is live drinken heel moeilijk maar dan is het wel zaak dat de productie goed op gang komy en daarin ben je net goed begeleid. Ik ben zelf bij de oudste ook waarde loos begeleid door de laktatiekundige. Ik had meer aan de adviezen van het cb, maar de oudste heeft dus nooit live gedronken.
     
  20. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    :) Ja precies! Mischien is frida wel afgehaakt? (geintje) :) :) :)
     

Deel Deze Pagina