tips voor een papfles gevraagd

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jette30, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jette30

    jette30 Actief lid

    4 jan 2008
    202
    0
    16
    Ik wil graag wat meer bambix door de ochtendfles gaan doen omdat Nic altijd snel honger heeft. Maar hoe krijg ik de speen zo dat hij dikke pap door laat? Ik heb al geprobeerd het gat groter te maken, maar ik vraag me af of er dan geen stukjes plastic los komen tijdens het drinken. En hoeveel scheppen doen jullie in de fles? Is er een bepaald merk fles waar jullie goede ervaringen mee hebben?

    Bedankt alvast!
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa krijgt haar papfles in een gewone Difraxfles met een L speen. Dit gaat prima!
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hier ook L speen, maar de gewone bambix klontert bij ons omdat we nutriton moeten toevoegen.
    Ik gebruik ook veel lepeltjespap van nestle en melkpap en bicuitpap van bambix. Hier hoef je alleen water aan toe te voegen. Kan je iets dikker maken, of je geeft het met een lepel.
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.299
    113
    Je kunt het natuurlijk ook van een bordje geven, dan kun je het sowieso wat dikker maken. Geef je hem zo wat melk en pap van een bordje.

    Weet niet wat je nu gebruikt, maar misschien is stand 3 van de 123 speen van avent groot genoeg. Daar kan behoorlijk wat doorheen.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier gebruiken we de 3 standenspeen van avent. Werkt prima voor de pap, gaat net zo snel als gewone melk met nr2 speen..
    De stand maakt niet eens zoveel uit. Alsof C ook op nr1 stand het gat voor nr3 maakt..
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Etos heeft een papspeen van het eigen merk, werkt perfect.
     
  7. augustus

    augustus Niet meer actief

    Wij gaven eerst de pap met een 1-2-3 speen op stand 3. Nu krijgt ze pap met een lepel (dus nog iets dikker gemaakt)
     
  8. jette30

    jette30 Actief lid

    4 jan 2008
    202
    0
    16
    Bedankt allemaal!
    Ik heb nu Dodi met een papspeen er op. Maar meer dan 2 scheppen Bambix lukt niet bij deze fles. Of Nic vindt het gewoon niet lekker, kan natuurlijk ook...
    Een bordje heb ik wel geprobeerd, maar dat vond hij toen ook niets. Daarbij is hij vaak al om 6.00 uur wakker en vind ik het niet zo'n succes om dan met een bord te gaan zitten.
    Nog meer vroege vogels die wel een bord pap krijgen?
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies de reden waarom wij 's ochtends nog pap in de fles doen. Ik heb er (nog) geen zin in om 's ochtends te helpen met eten. Bovendien vindt Jarissa haar pap uit de fles veel lekkerder dan diezelfde pap van een bord! Met de L-speen van Difrax heb ik 7 lepels Bambix in een fles van 180 + 6 (hier nog groeimelk, is 200 ml gewone melk).
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier 7 maatschepjes ( van de fv) in een fles van 180*6 .

    Difrax fles met de L speen.
     

Deel Deze Pagina