Flesweigeraar

Discussie in 'Voeding' gestart door Jackie87, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Help!
    Mijn baby is nu 7 weken oud. Vanaf 5 weken zijn we begonnen met het oefenen uit de fles. Ze snapt er helemaal niks van. Vanaf week 6 zijn we dagelijks gaan oefenen. Over 3 weken ga ik weer werken en ik begin hem te knijpen nu. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd met hulp van Google. Verschillende flessen, vers/koelkast/diepvries/poeder - melk. Niks wil ze.
    Het lijkt de speen zelf te zijn. Ik probeer haar zelf te laten happen maar dit doet ze niet. Ik heb er al wat melk op gedaan/in mijn Bh gedragen etc.
    Iemand dé gouden tip?
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Vaak komt het in een keer goed ook al andere mensen de fles laten geven ? En anders kunnen ze altijd nog gaan cupfeeden , Mijn zoontje nam het eerst ook niet toen had ik van een goedkope fles het gaatje groter gemaakt zodat het in zn mond liep(niet er in laten stromen natuurlijk) en de keer erna ging die er aan zuigen .
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Proberen of haar zuigreflexen nog werken?
    Onder haar kaakje aaien bijv.
    Hopelijk snapt ze dan dat ze eraan kan zuigen om haar voeding eruit te krijgen.
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    @joepy ik ga denk ik sowieo een cup aanschaffen. Goed idee.

    @Adrianna dát ga ik morgen inderdaad proberen.

    Hoe lang kan ik het beste per keer proberen met de fles? 10 minuten? Of langer of korter?
     
  5. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Niet gaan forceren. Even proberen en als ze niet wil, dan stoppen. Vaak wisselen van fles wordt ook afgeraden trouwens.

    Verder zou ik zeggen: laat iemand anders de fles eens geven en vooral niet in jullie huis. Mijn dochter dronk ook niet bij ons thuis, zowel niet bij mij als bij mijn man. Op de opvang zelf dronk ze meestal wel. Hoewel dat ook wisselend was; soms 50ml op een dag en soms 3 flesjes leeg. Ze kon het dus wel, maar thuis was de associatie met mij vermoedelijk te groot.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina