bedbodem wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iets nieuws, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iets nieuws

    iets nieuws Niet meer actief

    Hallo!

    Ik heb net een wiegje gekocht bij Babyplanet. Ben er echt heel blij mee.Tijdens het kopen, hebben we er nog op gelet of er wiegjes bestaan met een "open" bodem. Dit was niet het geval. Alle wiegjes zijn dicht aan de onderkant, die wij zagen.

    Maar nu lees ik net op sites dat de bodem luchtdoorlatend moet zijn, anders zou het gevaarlijk zijn.
    De bodem die in ons wiegje zit, is van spaanplaat. Ik overweeg nu om dan maar gaten erin te boren.

    Ik vroeg me eigenlijk af hoe de bodem van jullie wiegjes eruit ziet.

    GRoetjes Kim
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Die van ons is gewoon board.. Heel dun ook en zonder gaten hoor..
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De bodem van ons wiegje bestaat uit een lattenbodem die op steuntjes rust, erg luchtdoorlatend dus.
     
  4. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    De bodem van ons wiegje is dicht. Volgens de KV geen probleem. Net als bekleding aan de zijkant, in een wiegje mag dit nog wel. Als de kindjes wat groter zijn, gaan ze meer bewegen in bed, dan moet alles luchtdoorlatend zijn, maar meestal liggen ze dan al in een bedje.
     
  5. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb net een intakegesprek gehad van de kraamzorg en ze heeft ook onze babykamer gezien.
    Wij hebben een wieg waar o.a. mijn man nog in heeft gelegen en de bodem is ook een harde plaat. Nu vertelde ze me dat het beter is om een paar gaten te boren, zodat het matras toch wat kan luchten.
    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina