Fotosessie baby wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EdN, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Wij willen graag een leuke serie foto's van ons zoontje laten maken bij een professionele (baby)fotograaf. Hij is nu 3 en een halve week, dus dat is nog wat aan de jonge kant. Maar wanneer is nou het beste moment om zoiets te doen? Natuurlijk kan ik niet wachten om een paar geweldige foto's van hem te hebben, we zaten dan ook te denken aan met een maand of 2, 2 en een half, maar het is natuurijk zonde om ze 'te vroeg' te laten maken. Vanaf welke leeftijd denken jullie dat het het leukste is dit te doen?
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja kan je niet direct helpen, maar ik was tijd terug op een site van een fotograaf die veel gezinnen dee dne veel ervaring had met babies...die had ene hele uitgerbeide uitleg over welke leeftijd van de baby en waar je dan rekening mee moet houden..mss kan ej btj googlen op fotograaf babies...was in elk geval ehct heel duidelijk...dat je zelf kon inschatten of jouw kindje dara voor geschikt was...heb em helaa sniet meer in mn fvaorieten staan!!!
     
  3. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het met een maand laten doen, maar dan is het eigenlij knog te vroeg. N. ging met 6 weken lachen en met ruim 3 maanden omdraaien, dan krijg je echt leuke foto's!
     
  4. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Ik heb bij de fotostudio in de V&D (ik noem geen namen :p) gewerkt (tot ze failliet gingen en toen toch terug kwamen onder een andere naam) en heb sinds 1,5 jaar m'n eigen fotostudio. En ik raad eigenlijk altijd aan vanaf 3 maanden, omdat ze dan hun hoofdje ook goed omhoog kunnen houden en vaak ook een knuffeltje oid goed vast kunnen houden, dan kun je dus wat meer verschillende poses doen.
     
  5. Mispoes

    Mispoes Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    In de eerste 10 dagen krijg je ook hele mooie, pure foto's :D maarja zie dat hij "al" 3,5 week is.... En idd 3 maanden, kunnen ze net wat meer, en daarna is het weer wat leuker als ze kunnen zitten, zelf. Er is denk ik voor alle leeftijden wel iets te zeggen, is maar net wat jullie zelf leuk vinden! Ik heb zelf van al die periodes foto's omdat mijn schoonzus fotograaf is, en erop los knipt met onze kinderen, en vind eigenlijk alle foto's wel wat hebben............
     
  6. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ons werd toen het advies gegeven om het rond 10-15 wkn te doen, en dat is dus omgerekend rond de 3 maanden!
    Wat daarna weer leuk is rond de 10 maanden ongeveer... Dan kunnen de meesten zitten en heb je weer meer opties wat beteft poses!
    Wij gaan toevallig over 2 weken weer, dan is onze meid 14 maanden...

    Het is ook inderdaad erg mooi om zo'n newborn reportage te laten maken, prachtige foto's zijn dat meestal. Maar daar is jouw kindje alweer 'te oud' voor!
     
  7. Lovely2011

    Lovely2011 Fanatiek lid

    2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb een mooie spiegelreflex camera dus heb gelukkig zelf in de kraamweek (vind ik) hele mooie foto's kunnen maken.

    Zelf zijn wij met 3 maanden geweest voor een shoot, was echt zo leuk! Lastige is wel dat een baby toch zijn of haar eigen ritme heeft en nog geen rekening kan houden met tijden want ons meisje was eigenlijk moe, maar heeft het gelukkig volgehouden en er zijn een hoop mooie foto's gemaakt. Gelukkig was de fotografe ook super, heel geduldig enzo.

    Ze kon nu ook op haar buik liggen, hoofdje omhoog enzo waardoor je toch wat 'verschillende' foto's hebt.
     
  8. mamavanlucas10

    mamavanlucas10 Actief lid

    14 jul 2011
    399
    0
    0
    Wij hebben eht met 4,5mnd oud laten doen.
    Geweldig.Ik wilde juist een foto waarbij hij op zijn buik zou liggen en dan met zijn hoofdje omhoof.Dit kon hij idd ook al goed op 3mnd oud maar neit lang.En wilde toch wel veel foto's verschillend hebben.
    Dus met 4,5 mnd oud kon hij lekker 10 a 15 minuten met de hoofd omhoog blijven.Resultaat is geweldig.

    Zelfs eentje waarbij hij zit in een houten tubbe met handdoek en eendjes.Dus dat is dan ook weer leuk dat hij even kon zitten.
    Volgend jaar ga ik weer met ons 2de wondertje op komst en dan weer rond de 5 mnd oud.Als ze zover is dan.Zittend en liggend is mijn favoriet.

    Resultaat was trouwens:

    naakt liggend op de buik hoofd omhoog
    kleding liggend op de buik enz
    zittend in de wastubbe bloot (luier zag je niet)
    Liggend op de rug voetjes vasthouden (foto van de zijkant)
    mama die lucas vasthield (luier zag je niet)
    Liggend op teddybeer met hoofd omhoog
    profielfoto zittend
    En nog 2 maar die hebben we niet genomen want hij kwijlde hihi :p

    Mijn ervaring.......als ze even kunnen zitten met steun en zeker al langer dan 5 min hoofd omhoog kunnen houden.
     
  9. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Dan wacht ik het idd toch nog heel even af, waarsch. tot een maand of 3, 4.
     
  10. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben het toevallig vorige week de eerste fotoshoot gedaan dus met 5 1/2 maand.
    zittende foto´s
    in een ton
    met zijn 3en
    liggend op de grond met hoofdje omhoog
    vastgehouden worden in de lucht zwevend

    als ze bijna 1 is gaan we weer
    wij zijn geweest bij zwangerfoto.nl
     
  11. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben toen hij 9 dagen oud was een babyshoot bij ons thuis laten doen.
    Lekker in zn eigen kamertje en kachel op 25!! hihi
    Super foto`s geworden!

    Ook een shoot gedaan toen hij 4 maanden was, ook erg leuk!

    Heb nu nog een tegoedbon voor een fotoshoot, denk volgende maand ofzo.
     

Deel Deze Pagina