Franse bulldog: teefje of reutje nemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillibit, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wij zijn op ons gemak aan het rondkijken voor een Franse Bulldog, we willen erg graag een hondje, zeker ook zodat mijn zoontje hier mee op kan groeien.
    We willen het liefst niet aan een pup beginnen, dus een hondje van mensen die er niet meer voor kunnen zorgen, waarvan we bij voorbaat dus weten of die bijv alleen thuis kan zijn of met kinderen en katten kunnen.
    Nu hebben we een leuke gezien, maar dit is wel een reutje. Zijn deze erg dominant of hoe zit dat?

    Wie heeft er een Franse bull en kan mij daar wat over vertellen?
     
  2. Naomi86

    Naomi86 Bekend lid

    28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    hey wat leuk dat jullie voor een hondje gaan!
    een reu kan dominant zijn, hoeft niet. ik heb zelf een rottweiler reu en deze is verre van dominant, hij is ook niet gecastreerd.

    is die reu die je gezien heb wel gecastreerd?
    meestal zijn ze veel minder dominant als ze gecastreerd zijn. maar ook met ballen hoef je daar geen last van te hebben.
     
  3. Naomi86

    Naomi86 Bekend lid

    28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ow wil nog even toevoegen dat als je een teefje neemt dit niet wil zeggen dat deze niet dominant is.
    ik heb zelf een jack russell terrier van bijna 11 een teefje. ze is geholpen maar blijft een dominant kreng. (zit m misschien ook wel in het ras).
     
  4. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    als je echt een hond wil hebben waarvan die met je zoontje kan opgroeien
    zou ik kiezen voor een golden retriever
    die zijn super lief en je kan ze heel veel leren
    ik zou eerder kiezen voor een reu !
     
  5. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, zou het zelf fantastisch vinden als we een hondje zouden krijgen! Mijn zoontje reageert erg sterk op dieren en vind het prachtig (en zijn ouders ook:)). Mijn vriend is altijd opgegroeid met grote honden dus die is wel wat gewend, maar met het oog op kleine kinderen ga ik liever voor een handzaam formaat en heb altijd al een Franse bull gewild.

    Ik heb geen idee of hij gecarsteerd is, goede tip om na te kijken! En ik neem aan dat je dat ook ten allen tijde kan laten doen?
     
  6. Kaardebol

    Kaardebol Niet meer actief

    me ouders hebben een teefje! Nada heet ze echt een schat van een beest! en ook voor de kinderen..,..

    alleen heeft ze een hoop kwaaltjes.. vaak oorontsteking... hernia..epileptische aanvallentjes...

    Verder kan ze snurken als de beste!!! echt geen gehoor!
    en poeppies laten en dan heel snel weglopen..:p

    maar het is een poepie echt een onwijze lieverd
     
  7. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    :D Zie het helemaal voor me!:D
     
  8. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Een reu hoeft niet per se dominant te zijn, en teefjes kunnen ook echten bitches zijn!

    ik zou me dus niet vastpinnen op het geslacht maar gewoon info over het karakter van het dier vragen.
     
  9. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, dat zijn zeker weten lieve honden maar das geen hond voor ons! Wij zoeken het echt in de bulldog achtigen!;)
    En volgens mij staan Franse bulldogs er ook bekend om dat ze goed met kinderen zijn!
     
  10. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    franse bull zijn echt schatjes, mijn nichtje heeft er 1 en dat gaat echt super met de kids, hun hebben wel een reu watn ze had geen zin in een loops teefje zei ze haha, reu is wel op 3 jarige leeftijd nog gecastreerd want hij werd iets dominanter maar na de castratie waas het gewoon weer de lieve trouwe hond die ze gewend waren :)
     
  11. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    dat de golden retriever een echte familie hond is klopt maar ik ken genoeg verhalen waarbij het niet goed is afgelopen maar goed dat zal voor elk ras gelden ;)
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik reageer vanavond even,heb zelf 2 franse rukkers :)
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    wij hebben altijd een teefje, omdat een reu vaak dominanter is en die gaat vaak proberen hoger in de rangorde te komen.
    Ik wil ook geen reu, en bij mijn ouders thuis hebben we ook altijd teven gehad.

    Ik heb een amerikaanse bulldog en das een superlief dier. Franse buldoggen zijn ook hardstikke leuke honden, zo eentje zou ik ook wel willen! Maar mn lief vind ze te klein ;)
    Een dog achtige hond is veelal veel relaxter dan een terriër achtige hond.
    Ook een langharige hond zou ik niet willen...die stinken altid zo naar hond...blegh!
     
  14. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oww, ik ben benieuwd!!!
     
  15. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Panter: Heeft hier ook ff geduurd hoor, voor ik vriendlief over heb kunnen halen voor een Fransje...hij vondt ze in eerste instantie ook te klein! Amerikaanse ook erg mooi inderdaad! Vriend wilde nog even een Engelse, maar wij houden best van wandelen en Engelse bulldogs volgens mij helemaal niet!
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn advies: laat je adviseren door de fokker. Wij gaan voor een Jack Russel pup en ik had ook als voorkeur een teef omdat ze "liever" zouden zijn, maar de fokker vertelde me dat dit niet altijd waar is. Het hangt echt van het karakter zelf af. Reuen kunnen ook erg aanhankelijk zijn. Mijn ouders hebben 1 reu en 1 teef en de reu is de onderdanige. Dus geslacht zegt niet altijd wat...

    De fokker waar wij voor kiezen, kiest ook de pup voor ons. Zodat elk hondje terecht komt in de voor hem beste situatie. Dus geen dominante hond in een gezin enz.

    Veel succes met je keuze!! ;)
     
  17. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    #17 MMarianne, 24 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2012
    Wij hebben twee franse bulletjes, een reu en een teefje :D

    Binnenshuis is zij de baas en buitenhuis is ze zo onderdanig als ik weet niet wat, buitenhuis is hij de dominantste.
    Het teefje hebben we van pup af aan en de reu was 1 jaar toen ie bij ons kwam. Hij is dominant maar heeft zich erbij neergelegd dat zij de koningin des huizes is.

    Het zijn verschrikkelijke lieve beessies, grappig, enthousiast, intelligent en stronteigenwijs :D

    Ze waren hier dus eerder dan onze zoon Stijn, deze is nu 11 weken, maar ze reageren tot dusver super op 'm. Hij wordt als eerste begroet, dan wij pas :D
    Het teefje is nogal een stuiterbal en reageert heel enthousiast op kinderen. Echt kleintjes zijn bang van haar, omdat ze zo onstuimig is, en iets oudere kinderen zijn helemaal gek van d'r...omdat ze zo onstuimig is ;)
    Naar kinderen toe houden wij hém meer in de gaten maar naar Stijn toe is hij juist weer de meest voorzichtige. Het is allemaal moeilijk te voorspellen.

    Hoe het hier straks gaat als Stijn gaat kruipen en lopen, dat weet ik nog niet...maar kijk hoe het nu gaat:
     
  18. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Wij hebben een franse bull reu.. nu 1 jaar..
    hij is verre van dominant.. alleen nog wat "lomp" soms met springen van enthousiasme,maar dat komt ook door zijn leeftijd.
    verder kan ons dochtertje alles met hem doen en weet hij dat hij in rangorde onder haar staat. Hij heeft in al die tijd 1x zijn lip opgetrokken naar haar (wat direct afgestraft werd) en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
     
  19. MamsieM

    MamsieM VIP lid

    22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Whoeieee nog een bullen liefhebber!

    Wij hebben ook een franse bull, een reu genaamd Levi. Hij is ondertussen 4 en echt een geweldig beest. Niet dominant oid (zoals al eerder gezegd, teefjes kunnen ook echt dominant zijn). Hij is gecastreerd.

    Wij zijn echt enorm blij met hem. Als we thuis komen, is hij even door het dolle heen. Hij vindt het heerlijk om op de rugleuning van de bank te liggen en naar buiten te kijken. Zit graag in de zon en heeft een hekel aan regen. Hij heeft wel lekker een eigen wil!

    Met mijn zoon gaat het super samen. Ze zoeken elkaar vaak op en spelen samen.
    Helaas deelt mijn zoon ook regelmatig zijn koekjes of brood met Levi dus ja, een beetje schooien doet hij wel (voordat mijn zoon er was, deed hij dat niet)

    Ga je naar een fokker toe? Heb je al eerder een bull gehad of is dit de eerste?
     
  20. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Onze bull is trouwens (nog) niet gecastreerd. Zolang het niet nodig is doen we het niet. En ik wil er bij zeggen.. een grotere clown kan je niet in huis halen. Geweldige beesten :D
     

Deel Deze Pagina