Frequentie borstvoeding bij 1 jaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fritsie, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb je geprobeerd om nog te kolven?
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, ik was al een paar weken gestopt en aan de ene kant vond ik dat wel fijn. Ik was het kolven toen ook wel zat. Maar als ik eerder had geweten dat mijn zoon lactose-intolerant was was ik wel langer doorgegaan. Twee keer per dag ofzo, dan had ik hem geen amandelmelk gegeven maar gewoon moedermelk.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Was hij lactose intolerant of had hij kma? Want bv zit propvol lactose, ongeacht wat jij eet of drinkt.
     
  4. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Lactose-intolerant. Wel een milde variant want inmiddels verdraagt hij af en toe een boterham met kaas en zelfs een bolletje roomijs. Alleen dingen die hij op dagelijkse basis krijgt zoals melk en yoghurt krijgt hij lactosevrij. We hebben al twee keer geprobeerd of hij er misschien overheen is gegroeid en dan vervangen we de melk in zijn pap bijvoorbeeld voor gewone melk maar na drie dagen gaat het mis. Dat hij geen last had van de borstvoeding komt doordat de lactose in moedermelk “anders” is dan in gewone melk. Ik kan er maar niet achter komen hoe dat nou zit maar ik heb wel eens gelezen dat er in moedermelk ook meteen een enzym zit dat helpt de lactose af te breken en om te zetten in energie. Dat artikel was alleen niet wetenschappelijk onderbouwt dus zeker weten of het klopt doe ik niet. Het klinkt wel logisch. Met fruitsuikers werkt het ook zo. Gewone suiker wordt niet goed afgebroken in ons lichaam maar als je fruit eet (waar dus fruitsuikers in zitten) eet je meteen een enzym waardoor de suikers beter afgebroken worden. Daardoor is fruit minder schadelijk qua suiker dan gewone suiker. Zo zal het dan met die lactose in moedermelk ook wel gaan. Ik zal het toch eens aan de huisarts vragen als ik hem weer spreek. Ben wel benieuwd of die theorie klopt. :)
     

Deel Deze Pagina