consultatiebureau loopt te miepen... grrrr

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door draak86, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey meiden,

    vanmiddag was ik bij het CB voor Kyan ze eerste prikjes :( . Op gegeven moment vroeg de verpleegster nar ze voedingen.

    Dus ik vertel dat hij op 5 voedingen per dag zit en dan 4x 150/5 en 1 x 165/5,5 (voor de nacht) ..... Haar ogen puilden eruit alsof ik haar een dooie rat gaf. Haar reactie, 5 voedingen hij ia pas 2 maanden en dat is te weinig blablaba vind je het raar dat je kleine veel huilt (huil zo 5/6uur per dag) :confused: ik met me bek vol tanden natuurlijk. Ik dacht najaaaa. Dus ik zei hij doet het er prima op, zij weer van nou blijkbaar toch niet he.
    :evil:

    Dus ik eerst ff 10 tellen afgekoeld toen uitgelgd dat hij s'nachts al 8/9uur slaat daarna voeding krijgt en dan weer 3/4 uur slaapt. Tja, al zou ik 6 willen gevendat krijg ik er dan niet in he, want dan zou ik om de 2,5uur ofoz moeten geven. Hij groiet goed enzo dus ik vind het best zo.

    Of sla ik nu de spijker HELEMAAL mis?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou gewoon voeden wanneer de kleine erom vraagt. Vraagt hij 5x voeding, geef je hem 5 keer. Vraagt hij 7x om voeding geef je hem 7x voeding. Als hij zelf niet om meer of vaker om voeding vraagt en hij groeit lekker, zou ik het zo laten.
     
  3. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Tja als de kleine vaak huilt..heeft ie toch misschien meer honger..?
    maar als t dat niet is..je moet t niet opdringen.. ;)
     
  4. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kijk als ik hem 6 geeef zou ik naar flessen van 120 ofzo terug moeten, maar ik was juist over gegaan naar 150 omdat hij van een fles van 120 niet genoeg had en tja 6x 150 is wat veel denk ik zo....

    Altijd lastig he ;)
     
  5. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En hij huilt ook vaak gewoon direct na ze fles... dus na 150 na half uur huilen lijkt me geen honger. Hij heeft ook wel kramjes hoor en wat reflux dus daar kan het huilen best van komen, maar hoeveel tijd moet er minimaal tussen voedingen zitten, 2 toch ? en dan bedoel ik voor een keer dus als hij eens wat eerder al vraagt.
     
  6. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    T is ook lastig hoor..elk kindje is ook anders.. ;)
    ik geloof dat er idd 2 uur min. tussen moet zitten..erg hĆØ..ik weet t al niet eens meer precies.. :oops:
     
  7. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ik heb even t schriftje erbij gepakt..
    ik schreef toen alles nog op..

    Mika kreeg toen ie 2 maanden was 790cc op een dag in totaal (dus water met voeding)binnen..
    verdeeld over 5 voedingen.. ;)
    Moet wel zeggen dat wij een ontzettend slaapkopje hadden..die maakten we wakker voor de fles..en ging daarna direct weer slapen..overdag en snachts.. ;)
     
  8. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    he draak86,
    mijn ventje krijgt 6x120 en die drinkt dat niet eens allemaal op en ik was vandaag bij een kinderarts en die zei dat dat eigenlijk veel was voor zijn leeftijd en gewicht! En hij krijgt er ook gewoon niet meer in. Hij heeft ook last van reflux en krijgt sinds vandaag daar medicijnen voor maar als je mannetje niet meer wilt moet je hem ook niet opdringen. Dan komt het er alleen maar uitzetten met als gevolg dat hij ook pijn in zijn keeltje gaat krijgen. Dus niet doen, lekker je eigen gevoel volgen en die mutsen lekker laten miepen!
    groetjes!
     
  9. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat een onzin zeg van CB! Ze spreken elkaar ook echt allemaal tegen! Als hij 's nachts doorslaapt dan kom je toch gewoon op 5 voedingen (elk 4 uur een voeding). Lijkt mij perfect.
    Mijn zoontje zat een tijdje op 6 voedingen en dat vond ons toen CB te veel. Hij kwam toen ook nog 's nachts, dus het leek mij logisch. Inmiddels slaapt hij door en zijn het ook gewoon 5.
    Misschien moeten ze eens maar beginnen met maar eenduidige adviezen te geven!
     
  10. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Het is dat je erheen moet voor de prikken anders kwam ik er NOOIT,ben ook altijd in 3 tellen buiten.
    Als ik wat wil weten ga ik liever ff googelen........ 8)
     
  11. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Fijn dat ik niet de enige ben die zo vermoeid word van die mensen daar. Ja die adviezen zo raar, snap het niet hoor, overal hoor je wat anders.

    Maar dan ook nog zeggen van nou blijkbaar gaat het niet goed en ook dat ze zei van ja nou snap ik wel dat hij zoveel huilt (of iets in die trant)
    ik had het gelijk al he-le-maal gehad. heb het daarna wel duidelijk gemaakt nou toen keek ze me nog steeds aan als een glazige ui die water ziet branden, doos...

    Naja volgende keer zeg ik gewoon ja hoor doe ik je hebt gelijk. Nee denk het eigenlijk niet dat zit gewoon niet in me aard, als ze zo reageert wil ik ook gewoon ff reageren op zo iemand grrr
     
  12. mo1978

    mo1978 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    lkkr door laten slapen
    de kleine als ie honger zou hebben dan kwam ie wel hoor
    tenminste zo denk ik erover!
     
  13. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Jij kent je kind het beste hoor, dan weet je het toch ook het beste?

    Sla misschien volgens jouw cb de plank ook wel mis (vertelde dat ze soms 5 maar soms ook 8 flessen krijgt, en die helemaal opdrinkt en soms de helft laat staan, kortom heel erg op verzoek) en dat vonden ze hier prima en vonden haar zo lekker rustig en tevreden... Moest vooral zo doorgaan.

    Kortom elk cb en elke cb arts zegt weer iets anders denk ik... Stom dat zij meent zo te moeten oordelen over hoe jij het doet.

    Als ie veel huilt zou ik het zelf eens proberen met wat extra voeding, Lena had dat ook, na de fles nog huilen, en dan maakte ik nog een flesje en na 30 of 60 ml ofzo viel ze dan diep in slaap....

    Maar goed... Lekker boeiend wat zij vinden toch? Als jij vindt dat je kindje het er goed op doet gewoon volhouden hoor!
     
  14. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wat een ge-emmer weer! Justin zat al met 7 weken op 5 voedingen... (dan wel van 180+6...maar het ging haar om te aantal toch?) ze hebben altijd wat te zeiken joh, Justin vond ze te dik?
    Weet niet welk kind ze bekeken heeft....
     
  15. kleinetieke

    5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    Omdat wij in Duitsland wonen hebben wij niet de 'luxe' van een cb. En als ik alle verhalen zo lees ben ik daar blij van :D:D:D

    ik ben in het begin bij een kinderarts in Nederland geweest en zij vertelde mij dat je het volgende kunt hanteren:

    Een kindje heeft per kilogram lichaamsgewicht tussen de 160 en 180 cc melk nodig per 24 uur.

    dus als je kindje 5 kilo weegt dan doe je 5 keer (bijv.) 170= 850 cc per 24 uur. En dit kun je dan verdelen over 5 of 6 voedingen. Als je kindje dat niet op kan kun je de 160cc per kg aanhouden en als ze nog honger hebben dan kun je de 180 cc per kg aanhouden.

    Ik doe dit ook bij mijn beide dochters en ze doen het heel goed. Zij zitten vanaf een week of 7 al op 5 voedingen en dat gaat prima.

    misschien heb je hier wat aan.

    Groetjes,
    Ellen
     
  16. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben maandag ook naar cb geweest voor de tweede prikjes. toen vroegen ze uiteraard naar de voeding, dus ik zeg, ik geef 4 keer 210 cc. laatste fles krijgt ze om acht uur half negen.

    Nou dat was niet de bedoeling en dat kon toch niet, ik moest haar voortaan 180 geven en dat 5 keer. dus om 11 uur wakker maken voor de laatste fles.
    Ja daaag, echt niet. Ze doet het perfect nu, waarom zou ik haar ritme gaan verstoren

    ik haat het cb
     
  17. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Tjonge, vermoeiend zo'n CB! Zodra je kindje niet voldoet aan een of ander gemiddelde, wordt er gelijk gemiept. Ieder kindje is weer anders!We hadden met Liam eigenlijk precies het tegenovergestelde, toen vonden ze in het begin steeds dat hij teveel kreeg. Wij berekenden aan de hand van het gewicht sommetje hoeveel hij mocht hebben en hij kreeg dan het maximum, want hij had dit gewoon nodig! Ik heb wel eens met de hulplijn gebeld toen ik het even niet meer wist met de voedingen en de krampjes van Liam en had toen een geschokt persoon aan de telefoon met de mededeling dat we hem veel te veel gaven en hij gaf toen aan hoeveel we Liam mochten geven en dat hebben we die dag geprobeerd, maar daar waren we snel van genezen! Tjonge, wat was ons ventje aan het krijsen dat zijn flesje leeg was! Hij wilde echt meer hebben! Sindsdien hebben we alles gedaan wat ons gevoel aangaf en niet zo'n bureau en het gaat geweldig met Liam! Hij zit al een tijdje op 5 voedingen van 180+6 en groeit als kool en is zo gelukkig als wat. De laatste 2 bezoekjes kregen we niets anders dan complimenten dat we het zo goed doen met Liam en ze vroeg zelfs of we iets deden in de kinderverzorging! Voor ons des te duidelijker dat je moet doen wat je gevoel ingeeft.
    Volgens mij als je kindje te weinig binnenkrijgt, merk je dat heus wel! Als hij bijvoorbeeld zijn flesje binnen no-time leeg heeft en begint te brullen, dan weet je dat hij nog meer wilt (of er moet wat anders aan de hand zijn), maar dan merk je het gauw genoeg als je er meer indoet en hij tettert deze ook zo leeg.
    Bedoelde ze trouwens wel het aantal voedingen of meer de inhoud van het flesje? Liam zat namelijk met de 2 maanden ook al op 5 voedingen (hij sliep door van 23.00 uur tot 8.30 uur 's morgens) en daar was niets mis mee.
     
  18. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier al vanaf 3 en halve week 5 flessen (van 150 + 5). En gaat prima. Ik heb een prima CB zonder rare opmerkingen/adviezen. Maar ik ga alleen voor de prikafspraken. Vind de rest zo zonde van mn tijd.

    Mocht je zulke ervaringen hebben als bij jouw CB en toch voedingsadvies willen: ik heb ook hele goed ervaringen met de hulplijn van de FV. In ons geval Friso. Daar zitten gediplomeerde diƫtistes. Bij Jarissa heb ik ze een paar keer gebeld en echt goede adviezen gehad. Zijn ook nog eens beter bereikbaar dan menig CB.
     
  19. Liza84

    Liza84 Actief lid

    19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Joh, ik moest juist toewerken naar vijf flessen! Met twee maand sliep ze al door en kwam ik op vijf. Helemaal prima volgens cb hier.. Don't worry!
     

Deel Deze Pagina