Hoeveelheid voedingen extreem?

Discussie in 'Voeding' gestart door aafje87, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Als ik andere in mijn omgeving mag geloven krijgt Sanne teveel melk.
    Ze is nu iets ouder als een maand en krijgt 5 voedingen van 150 met 5 scheppen.
    Ze drinkt ze ook gewoon allemaal weg! :)
    Zit nu op het schema: 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00 waarna ze de nacht doorslaapt(kwart voor 11 s'avonds gaat ze er in tot een uur of 6 s'morgens, vandaag was het zelfs nog iets later!)
    Het CB gaf van de week inderdaad ook wel aan dat het een grote slok is voor haar leeftijd maar dat ze het nu niet meer terug kunnen schroeven.
    Ze krijgt gewoon standaard voeding.

    NU het grootste probleem, ze lijkt steeds minder verzadigbaar! Ze had hetzelfde met de 120 + 4 scheppen flessen en toen zijn we forte gaan geven wat geen verschil gaf, ze bleef zo hongerig. Vandaar ook de overstap naar meer voeding.
    Nu mag ze niet meer, anders gaan er 180 ml + 6 scheppen flessen in(waavan ik denk dat ze ze misschien nog wel op krijgt ook als ik dat af en toe zie hoe hongerig ze nog is) maar dat is volgens het CB uit den boze!

    Ze weegt overigens iets meer als 4,5 kilo.(ze is ongeveer 1300 gram in een maand tijd gegroeid ze woog met de geboorte 3215 gr) daarbij zit ze nu dus boven de groeicurve helemaal in vergelijking met haar lengte.

    Is dit normaal of is ze gewoon een extreme eter?
     
  2. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Phoe he! dat is idd wel erg veel voor zo'n kleintje! Lijkt me wel erg vervelend dat ze zo onverzadigdbaar is. Vreemd dat het cb je niet wat tips aan de hand doet..... :(

    Noa is nu vier maanden en zij doet het prima op 160/5 (hypoallergeen van Nutrilon). Ze zou meer mogen, want ze weegt nu 6120 gram. Maar madammetje is tevreden en ze groeit goed.

    Wat ik me afvraag is of het wel nog honger is, want dat lijkt me erg sterk, zeker als je al forte geeft. Misschien lijkt het honger maar heeft ze nog zuigbehoefte. Je zou het eens kunnen proberen om haar een speentje te geven na de fles en haar dan even lekker bij je te houden. Houd dit eens een drie dagen vol en kijk wat het met haar doet.

    Hoop dat ik je wat advies heb kunnen geven.
     
  3. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ben even gaan kijken in mijn boekje van Kind & Gezin en Elena dronk toen ze een maand was ook al 5-6 flessen van 150 ml.Elena is een maand te vroeg geboren maar is altijd heel hongerig geweest.
    Nu drinkt ze 2 flessen van 240 ml en 2 van 210 ml per dag.
    Elena weegt nu 6400 gram

    Ze krijgt AntiReflux melk omdat ze reflux heeft en die melk ook hypoallergeen is.

    Bij mij hebben de artsen er nooit een probleem van gemaakt,als ze echt honger hebben moeten ze eten vind ik.

    Kunt inderdaad proberen om haar na haar fles een speentje te geven.
    Als Elena niet meer genoeg had aan haar fles bleef ze schreeuwen en overal op willen zuigen.Als ik dan wat bijmaakte dronk ze nog wat tot ze genoeg had.Meestal was dat in het begin maar 10-20 ml meer,maar blijkbaar toch genoeg dan...

    Ook als ze vroeger komt dan normaal voor een fles kan het zijn dat ze niet genoeg binnenhad...
     
  4. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Toen Amy iets meer dan een maand was, kreeg ze 6 voedingen van 120+4 schepjes...
    Nu is ze 3 maanden en krijgt 5 voedingen van 160+5 schepjes.
    Ik kan niet zeggen of zij te veel krijgt, raar dat ze op het CB niet meer tips kunnen geven.
    En, misschien heeft ie gewoon meer behoefte aan zuigen op een speen.
    Succes verder meid...
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    van de week ben ik met Deniz op het CB geweest, hij is nu 5 kg. Met 120+schepjes kwam hij echt elke 3 uur. Het CB adviseerde 150+schepjes (150 mag vanaf 5 kg), in de hoop dat hij elke 4 uur komt. Dat krijgt hij nu, maar dan nog komt hij wel eens binnen de 4 uur (dus 6-7x150 per dag!). 's Nachts lukt het hem wel om het 4 uur vol te houden. Als hij na 3 uur huilt, probeer ik eerst gewoon water te geven, het wil nog wel eens gebeuren dat hij gewoon dorst heeft en hierna nog een half uurtje slaapt.
    Ik denk maar zo: hij groeit hard, dan hebben ze ook gewoon meer nodig.
     
  6. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik weet niet meer precies wat keira nam, maar rond de 5 flessen van 150 was het geloof ik hoor. zonder schepjes want ze neemt kant en klare baby melk. met haar honger bleek dit de beste oplossing, is ze echt vol. met die schepjes was ze eigenlijk nooit vol, dus werd mij kant en klaar aan geraden, en neemt ze nog steeds
     
  7. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,
    Ik ben vandaag met Jeffrey (6 week oud) naar het consultatie bureau geweest hij weegt nu 5610.
    En hij krijgt 6 voedingen per dan van 160 cc.
    Soms wil hij ook nog wel eens wat meer hebben.
    Soms hebben baby's wat extra voeding nodig.


    Gr Jessica
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meestal uit meer honger zich inderdaad in eerder komen zoals hierboven al door iemand is geschreven. Het klinkt een beetje als zuigbehoefte. Heb je die tip al geprobeerd? Je zou ook nog wat meer water in de fles kunnen doen. Bv. 160 of 170 + 5. En als dat echt niet voldoende is, eens flessen van 180 + 6 proberen. Maar met een baby van een maand is dat wel veel. Dan zou Sanne eigenlijk een halve kilo zwaarder moeten zijn en over moeten stappen op 4 flessen. Denk niet dat dat haalbaar is met zo'n jonge baby.
     
  9. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo Aafje,

    Yuri zat ook al vrij vlot op vijf flessen van 150, dus echt ongewoon is het niet volgens mij. Ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt, als hij nadat ik hem een speentje had gegeven toch nog wilde drinken, dan kreeg ie gewoon een fles.

    Toen ie 2 maanden was had ie volgens mij ook al 5 flessen van 180ml, zolang het niet meer is dan een liter per dag, maakt het niet zo heel veel uit.
     
  10. Niet meer actief

    Hallo,

    Joaquin krijgt ook 4 flesjes van 150 ml en de laatste is 180 ml... en hij drinkt alles weg hoor.

    En het cb die vinden alles uit den boze... ik mocht zelfs geen comfort meer geven.. ik moest waar weer overstappen NOT! dat doe ik niet!

    Iedereen zegt wat anders bij het CB en daarbij als mijn jochie honger heeft heeft hij honger en krijgt hij eten... dat doen wij ook.

    Wel een vraagje he, waarom mag hij niet meer dan een liter eigenlijk? Ik zeg dat weleens tegen me moeder of tante en die zitten me dan dom aan te gapen van uhh wat bedoel je, maar kan het zelf ook niet uitleggen hahaha
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een liter voeding (33 schepjes) is het maximale wat gezond voor de niertjes is. Als je baby structureel meer schepjes krijgt (meer water is niet zo'n probleem) dan moeten de niertjes te hard werken. Een keer een dagje geeft niets. Elke dag kan schadelijk zijn.
     
  12. Niet meer actief

    Ahaaaaa thanks maar water zelf zonder voeding mag dus evt wel? Okiedokie... niet dat hij dat krijgt hoor, maar hij komt dadelijk denk ik toch een keer met zon regeldagje of niet soms? En dan zou ik al in paniek raken en zeggen nee Joaquin jij mag niet want je mag niet meer als 1 liter krijgen.

    Dus 1 x zou geen kwaad kunnnen
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee hoor. En water al helemaal niet. Was advies van zowel mijn CB als Friso. En is ook logisch volgens mij.
     
  14. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

    Onze Zoë drinkt nu nog 7 voedingen van gemiddeld 100ml ( 120+4schepjes) soms dinkt ze het hele flesje leeg, soms niet. Ze weegt nu iets minder dan 3500gr en ze lijkt soms na de hele fles nog honger te hebben. Ze blijft krijsen. Met de speen kunnen we meestal nog 2 1/2 rekken, tot de volgende voeding, maar echt slapen gaat ze tussendoor dan niet! Als de speen eruit valt, gaat ze snel weer krijsen!

    Cb heeft ons aangeraden met de 123 speen te voeden, omdat ze 700+ per dag te veel vonden. Misschien kreeg ze te laat door dat ze vol was, aangezien ze binnen 15 min. de fles leeg heeft.
    123 speen zorgde ervoor dat ze minder dronk, sneller in slaap viel, veel langer over de fles deed en we weer op 8 voedingen zaten, omdat ze veel sneller weer kwam!

    Waarschijnlijk raden ze ons maandag de forte aan. Nu heeft ze af en toe wat krampjes van de normale nutrilon, ben dus bang voor krampen bij de forte......

    Vraag om ervaring

    Twinny
     

Deel Deze Pagina