Fruithapje zelf maken

Discussie in 'Voeding' gestart door T86, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T86

    T86 Actief lid

    4 mei 2014
    157
    20
    18
    Mijn dochter is 5 maanden oud. Ze krijgt al vanaf 4 maanden groente en fruit. Nee ik hoef geen commentaar dat ik moet wachten tot 6 maanden!

    Mijn vraag is, mag ze alle fruitsoorten.

    Ik heb 4 soorten meloenen in huis, galia, water, honing en piel de sapo.
    Heb aardbeien, kersen en druiven.

    Ik weet al wel dat mango en perzik (uit potje als combi) niet goed gaat ivm reflux. Hier krijgt ze meer maag zuur door.

    Iemand iedeeen?
     
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Vanaf vier maanden mag je groente en fruit geven dus dat commentaar negeer je maar ;)

    Hier gaf ik banaan, mango, aardbei, peer, appel (eventjes voor koken en dat prakken), blauwe besjes, kiwi, ananas, galiameloen en watermeloen,
    Als ik zag dat iets goed ging, ging ik mengen. Ik begon wel echt met een soort per keer.

    Druiven en kersen vond ik lastig klein te krijgen, dit heb ik dus nooit gedaan. Sinaasappel/mandarijn schijnt wat te pittig te zijn voor de darmen. Of alle soorten meloen mogen durf ik je geen ja of nee op te zeggen.
    Geniet ervan, het is zo heerlijk samen fruit eten :)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  4. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik vul nog aan: abrikoos, perzik en nectarine. Lastig om fruitsoorten uit je hoofd te verzinnen haha!
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Je kan een lijst halen bij t CB volgens mij, de belgische cb's hebben hele posters volgens mij.

    Aardbeien kan een allergische reactie op wekken maar als je die eerst onder heet water en dan koud water spoelt dan is de grootste gevoeligheid er wel vanaf.

    Hier met bijna 7 maanden nog geen citrusvruchten gegeven, t gaat nu goed met haar reflux dus dat houden we even zo. En appel, peer en banaan gaan gaan goed. Dingen zoals papaya eten wij ook niet, dus dat ga ik haar ook niet geven. Maar kiwi, perzik, nectarine, bramen, frambozen, pruimen, aardbei, mandarijntjes en sinaasappel komen er gaandeweg nog wel bij.
     

Deel Deze Pagina