Fruitshoot ed. Wat moet ik ervan vinden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Als ik het drink krijg ik kromme tenen, zo zoet is het.
    Thuis drinkt zl water of verdunde appelsap en soms thee. Maar ik merk dat die flesjes overal opduiken. Kinderverjaardagen vooral. Maar nu ik ze ook bij oma zag ga ik me afvragen of ik dit wel zo'n goed idee vind.

    Wie heeft zich erin verdiept? Waar vind ik artikelen waarin ze onderzoek hebben gedaan naar de ingrediënten?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook thee, water en soms diksap.
    Op een verjaardag maak ik een uitzondering als zoon dit wil drinken. Maar meestal is hij (nog) tevreden met water of sap.
    Als hij zoiets bij opa en oma zou krijgen zou ik wel zeggen dat ik dit liever niet heb. Ligt ook aan welke opa en oma. De ene ziet hij maar eens per maand ofzo en de andere soms paar keer per week.
    Ik vind al die suikers echt niet nodig. Ze raken er al zo aan gewend en hebben dan later meer kans op overgewicht omdat ze naar die suikers blijven verlangen.
     
  3. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Is dan de suiker het enige wat zo slecht is aan het drankje?
     
  4. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik persoonlijk zou zoiets hebben dat wanneer ik er kromme tenen van krijg omdat het zo zoet is ik het niet zou geven. Het klinkt allemaal zo mooi zo'n fruit drankje of tegenwoordig die smooties. Maar gezond qua suikers lijkt mij het niet. Mijn dochter is bijna 2 en neem altijd een eigen beker met drinken mee. Ook zeg ik opa en oma er gerust wat van net zoals op verjaardagen. Heb ook een hekel aan die knijpfruit gevallen wat overal opduikt.
     
  5. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ligt er denk ik aan hoevaak kind bij oma komt en hoevaak kind het dan te drinken krijgt.

    1xpw 1 flesje zou ik niet erg vinden.

    Hier zijn beide oma's vreselijk, schoonmoeder paste 1x pw op de oudste en daar kreeg ze dan, sisi, fristi, chocomelk, caprison, limonade, thee met suiker. Al zei ik het is 1 pakje/beker fristi of chocomelk, kreeg ze gerust nog 2x pfff.

    En mn moeder geeft de kinderen gewoon limonade. Waardoor zoon nu water weigert. Want bij mij dronk hij niets anders dan water
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nee, juist de zoetstof.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik moet zeggen dat ik in die aardbei variant niet veel gekke dingen vind zitten, behalve de suiker.
    Die andere is suikervrij en bevat dus zoetstoffen en andere meuk.
    Verder bevat het vooral vruchtensap concentraat. Oftewel suikers uit fruit, waar het lichaam net zo op reageert als gewone suiker.

    M'n zoon is pas anderhalf dus die krijgt het sowieso de komende tijd nog niet. Die krijgt sowieso alleen maar water en thee. Ik weet niet hoe ik erover ga denken als hij straks een jaar of 4 is.
     
  8. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Je hebt toch ook gewoon met suiker? Ik heb het zelden in huis, maar dan mag ze niet die 0%.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh dat weet ik niet. Ik had even op hun site gekeken en se eerste 3 versies zitten vol met zoetstoffen. Heb ze niet allemaal bekeken, dus dat zou kunnen.
     
  10. lolu

    lolu Actief lid

    3 apr 2017
    187
    75
    28
    Hier krijgen ze de dag door gewoon sterk verdunde aanmaak (ook mee naar school in combi met altijd fruit) water, melk en thee. Op verjaardagen en bij oma krijgen ze wel eens een fruitshoot of een pakje, ik denk altijd maar we komen er niet dagelijks dan heb ik minder moeite mee maar het hoeft geen gewoonte te worden.

    Ik heb altijd wicky in huis maar we hebben ook een abbo op de dierentuin die zijn eigenlijk daarvoor bedoeld verder krijgen ze het niet.
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    #11 Lieke1989, 22 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2017
    Hier kunnen ze op hun kop staan maar ze krijgen hier alleen water en heel af en toe dunne roosvise of diksap. gelukkig vinden mijn oudste 2 dochters Fristi en chocomel niet lekker(te zoet) en doe je hun meer plezier met water. Gelukkig wel opa's en oma's die daar in mee gaan.(de oudste is nogal een flapuit en zou zoiets wel zeggen als ze iets anders kreeg)
    Op een kinderfeestje/schoolreisje drinkt de oudste wel ranja heb ik begrepen van haar en dat lust ze wel maar aangezien 95% van de tijd alleen water drinkt heb ik daar geen problemen mee.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier krijgen ze ze niet van mij en ook niet bij grootouders, vind het echt vies spul.
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter nag van alles drinken, met mate! Thuis drinkt ze meestal Karvan Cevitan, water of dubbelfris, en veel melk.
    'S avonds mag ze soms een glas warme chocomelk als wij koffie drinken.
    Wicky, taxi, caprisonne zijn voor af en toe, meestal nemen wij water of karvan cevitan mee onderweg. Maar het mag wel.
    Fruitshoot had ik een keer gekocht in de aanbieding voor dagjes weg, handig zo'n flesje dacht ik. Mijn dochter kreeg ern volledige drukke stuiteraanval na die rotzooi :) mijn man is naar de kast gelopen en heeft de rest zo de container ingegooid!!

    Nu weten we wel achteraf dat mijn dochter suikergevoelig is... ze wordt er ietwat hyperactief van.
    Maat af en toe een keer moet kunnen, maar dan minder dan één keer per week hoor.
    Zoetstoffen heb ik liever niet.
     
  14. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Zelf zou ik het idd nooit in huis halen, maar omgeving springt daar anders mee om. Gelukkig vraagt zl zelf vaak om water. Ook bij oma.
    Maar gisteren toen we bij hun aten zei hij ineens: "O, nee doe maar zo'n rood flesje." En toen gaf ze toe dat hij 'een heel klein beetje' ervan had gehad die dag. Ik heb eerder al meerdere keren uitgelegd waarom ik liever niet heb dat hij dat drinkt. De laatste keer leek het alsof ze me daarin begreep en zou volgen. Nu is het dus weer gebeurd.
    Het irriteert me vooral omdat ik niet kan begrijpen waarom je een kind zo graag iets zo ongezonds wil geven. Zelfs als ze er zelf niet om vragen.

    Ik wilde eigenlijk haar een link sturen met een mooi artikel waarin objectief wordt uitgelegd wat het met je lijf doet, maar ik kan niet iets vinden erover. Zelf begrijp ik wat chemische toevoegingen doen, maar ik vrees dat oma niet verder leest dan de tekst 0% suiker toegevoegd.
     
  15. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    En de knijpfruit van bijv goodies of ellas kitchen? Die zijn volgens mij helemaal goed, misschien gewoon een paar halen voorbij opa en oma?
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Uk is 3 en krijgt thuis water, thee(zonder suiker) , melk, ranja. Verhouding ranja is 5 ml op 180 water dus betreft calorieën heel weinig.

    Bij opa en oma's komt hij weinig en krijgt verdund sap en heel af en toe halen ze die flesjes ook. Hij mag er dan 1 hebben en dat is ook meer dan genoeg.
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier verkopen ze alleen de versie met suiker. Niet gezond, maar dat geldt voor al het drinken met suiker, lijkt me. Hier krijgen ze het af en toe als we een dagje weg gaan. Maar naar school krijgen ze ook sap en siroop ed mee, dus ook niet megagezond.

    Ik zag op de site dat ze ze ook zonder suiker en zoetstoffen hebben; anders oma daar naar op zoek laten gaan/er zelf naar op zoek gaan? Als je dat wel goed vindt dan natuurlijk. :)
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Hier thuis krijgen ze het niet tot amper. Bij een vaste oppas zou ik het ook niet zo'n goed idee vinden omdat ik denk dat het er dan snel insluipt dat ze het dan wekelijks krijgen.
    Maar op een kinderfeestje, verjaardag of visite maak ik er geen punt van.

    Dat gaat ook niet, want ik kan niet bij elk feestje waar mijn kinderen heen gaan zeggen dat ze zoiets niet mogen. Dat heb ik losgelaten.
    Op speelafspraakjes krijgen ze meestal een beker siroop, alleen mijn oudste vraagt bij iemand anders om water omdat zij siroop bij iemand anders te zoet vindt. Heb van vriendje ook al eens het commentaar gehad dat mijn siroop naar water smaakt:D
    Maar mijn zoontje drinkt dan rustig 3 bekers siroop, vind ik ook geen probleem. Thuis is het weer water of sterk aangelengde diksap.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  19. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Knijpfruit vind ik ook niet nodig. Zl eet graag gewoon fruit. Het gaat me echt om het drinken.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De water-met-een-smaakje-versie hebben ze hier ook eens gehad; vonden ze heeeel vies :D terwijl ze allebei bv wel die Spa-met-smaakje (geen suiker/zoetstoffen) lusten.
     

Deel Deze Pagina