Gaan voor een nieuw wondertje club. Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    @miniVosje balen dat je maandag pas kan bellen of je kan gaan
    Wij moesten bij de eerste ook bijna het trajekt in voor icsi. Gelukkig was ik voor het eerste gesprek toen net zwanger. Zaad van mijn vriend was toen ook heel slecht. Het is niet niks allemaal. Hopelijk kunnen jij en je vriend het er wel samen over hebben. Word toch steeds serieuzer. Duim voor je dat het nu met iui gewoon gaat lukken.maar wel heel fijn dat alles er is om te helpen zwanger worden.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @miniVosje die waarde is inderdaad erg laag.
    Wanneer heb je weer een gesprek met je gyn? *knuff
     
  3. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @lerana
    In de omgeving weten mensen wel dat we in het ziekenhuis lopen. (Me ouders, twee vriendinnen, en wat mensen op het werk. )Dat ze soms begrijpen dat ik soms wat gehaaid reageer.
    Maar hoeveelste poging en hoe we er precies voor staat niet, alleen als het te spraken komt.

    Helemaal niet erg hoor als je iets vraagt. (Ben op dit moment rustig en realistisch, dat zijn bij mij de meeste dagen)

    Wanneer heb je je eerste echo?


    @Myhappyfamily ik hoop dat het met 1van de iui's nog lukt.
    @Meisje93 Er staat nog geen gesprek gepland met de gyn. Het is gewoon dat deze gyn, die ik gisteren had, de eerste was die zei, probeer er mentaal al een beetje op voor te bereiden. Maar verwacht nog 2 a 3 pogingen iui te krijgen.

    Ik ben er zelf alleen maar blij mee, als iemand zo eerlijk en direct is. Dat weet je tenminste waar je aan toe bent, want dat de waardes laag waren, had ik ook al gezien...

    Hoe gaat het met de kleine in jouw buik? Voel je hem al veel bewegen?
     
  4. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Dat is zeker fijn als iemand meteen zegt hoe diegene erover denkt of wat de kansen zijn. Dan weet je waar je aan toe bent en wat er waarschijnlijk nog te wachten staat.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @miniVosje Ja die voorbereiding heb je denk ik ook wel nodig.

    Dat is helemaal waar. Onnodig blij gemaakt worden is helemaal vervelend.

    Daar gaat het goed mee hoop ik. :) Ja voel dagelijks schopjes. Erg blij mee.
    Toch die extra bevestiging dat het leeft.
    Woensdag de 20 weken echo. Erg spannend.
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden ben ik weer.
    Ik was een midweek met mijn vriend naar Texel geweest.
    Heerlijk lekker wezen uitwaaien daar op het strand.
    Nu weer lekker thuis.

    En heb nog een leuk vooruitzicht.
    Ik ga aankomend weekend naar Elfia toe.
    Weet niet of jullie dat kennen das in Arcen.
    Daar komen allemaal mensen naar toe die zich verkleden in de mooiste vaak eigen gemaakte kostuums.
    Is een soort fantasy beurs twee dagen lang.
    Ik ga dus ook verkleed in eigen gemaakte kostuum.
    Ik ga samen met een groep mensen erheen en we hebben een thema bedacht dat we als groep bij elkaar horen. We gaan allemaal als een dier ik ga als een draak mijn kostuum is verder nog geheim dit ter voorkoming dat anderen ook zo verkleed erheen gaan.
    Geen idee of ik het volhou die twee lange dagen maar goed ga anders gewoon even zitten en verkleed mij weer in eigen kleding.

    Hoest hier verder?
    Ik heb het idee mijn kindje steeds beter te voelen.
    Merk wel dat slapen echt een probleem aan het worden is.
    Weet gewoon niet meer hoe te liggen.
    Doe nu een speciale kussen tussen mijn benen en dat help wel iets.
    Maar Phoe echt lekker slapen zit er niet meer in.
    En anders moet ik wel weer plassen Ow Ow.
    Nou ja mag verder niet klagen.

    @lerana
    Druk aan het aftellen tot 1 okt dus haha.
    Snap dat je daar erg naar uit kijkt.

    @Myhappyfamily
    Ow fijn dat je eind okt de opvang paar straten verderop heb zitten.
    Dat scheeld zeg.

    @Meisje93
    Jaaaa jij nu ook op de helft van je zwangerschap!
    Morgen je spannende echo.
    Ik ga duimen dat jij ook goed nieuws mag krijgen.

    @miniVosje
    Hey weer druk in de weer met de follikel metingen zo te lezen.
    Hoest nu verder?

    Wij moesten toen meteen met icsi starten omdat de zaadkwaliteit zo danig slecht was dat iui al helemaal geen opzie was en ivf zelfs ook niet.
    De zaadjes bewegelijkheid was zo danig slecht en de hoeveelheid zo weinig dat kans van bevruchting op die manieren nihiel tot niet toen waren.

    Wij hebben een icsi informatieavond bijgewoond in het ziekenhuis van ons traject voor wij ermee begonnen. Wij zaten tegelijk met andere mensen die ivf traject in gingen. Eigenlijk is het traject precies het zelfde. Alleen de bevruchting gaat verschillend.
    Bij ivf worden de zaadjes in een bakje bij de eicel gedaan en moet er dus als nog 1 zelf erin zwemmen om het te bevruchten. Bij het traject wat wij hadden icsi is in 1 eicel 1 zaadje geïnjecteerd. Dat is het enigste verschil.

    Het hele traject heb ik eigenlijk helemaal over mij heen laten komen.
    Ik ging er ook echt voor omdat ik ook hoop kreeg door dit icsi traject juist.
    Maar moest beginnen met de pil weer te gaan slikken dat vond ik wel echt ruk om net zo maar te zeggen drie weken lang slikken dat moest voor we aan het traject gingen beginnen was om cyste te voorkomen en dat ze alles goed konden inplannen kwa behandeling.

    Verder vond ik het wel eng om mijzelf elke dag te moeten injecteren om eicellen aan te maken. En dan steeds die follikel meting hopen op meerdere follikels maar ook niet tevel maar ook niet te weinig. Bij minder dan 3 ging de punctie niet door. Bij meer dan 20 wel een punctie maar geen terugplaatsing omdat je lichaam dan eerst moet herstellen. Pfff. Ik had er toen 10 dus perfect was dat toen. En de punctie heb ik zelf niet als prettig ervaren maar verschild per mens. Ondanks deze zenuwslopende periode en ziekenhuis in en uit heeft deze behandeling mij wel zwanger gemaakt!
    Dus als jou vriend net als mijn vriend zo danig slecht zaad heeft is dit zeker een goede kans van slagen. Ik ben het levende bewijs!
     
  7. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Dat is wel fijn dat mensen in je omgeving er iig vanaf weten zodat hun ook weten waar het vandaan kan komen als je indd even niet zoals je zelf bent enzo..

    Ik mag 1 oktober voor de eerste echo ben erg benieuwd.

    @Meisje93 heel veel succes morgen!
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Nancydierengek heerlijk hoor even een midweekje weg.

    Wat grappig volgens mij wordt dat ook wel eens hier in de buurt gedaan.

    @lerana thnx! Ben heel benieuwd.
     
    Phoebe vindt dit leuk.
  9. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    @Meisje93 spannend morgrn is d-day! Fijn dat je de kleine al meet voelt. Dan heb je meer het gevoel dat het goed zit.

    @Nancydierengek ohh heerlijk zeg nog een midweek weg geweest. Wij gaan in oktober nog een midweek naar centerparcs. Weer even opladen.

    @miniVosje met icsi is de kans van slagen zeker groot. Zeiden ze toen ook tegen ons. Daar duimen we ook voor. Maar beter nog dat iui nog helpt nu.

    @lerana nog eventjes en dan de eerste echo :D echt iets om naar uit te kijken? Hoe voel je je zo verder?
     
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Nancydierengek thanks voor de uitleg.
    Mezelf elke avond prikken doe ik al. Dus dat is niks nieuws,
    Ook ziekenhuis in en uit, is de helft van de maand vaste prik. Deze ronde kom ik waarschijnlijk op 5 ziekenhuis terecht. In een tijd van 8 dagen....
    Wel heb ik een angst op over stimulatie gecreëerd. Omdat ik de eerste 2 rondes elke keer te veel had. Maar wie weet zouden ze daar rekening mee kunnen houden. Zodat ik ondet de 20 eieren blijf...


    We zullen eerst eens zien wat deze ronde brengt. Morgen nog een fm, want maandag waren ze nog net niet groot genoeg, en dan verwacht ik donderdag de iui.

    @Meisje93 spannend morgen. Geniet ervan, en houd je zeker niet tegen om foto's te plaatsen...!!

    @lerana o dat in nog even een kleine twee weken wachten. Spannend zeg. Hoe gaat het met klachten? Ergens last van?
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Myhappyfamily ja rete spannend! Ja voel het nu al een poosje dagelijks. Maar denk dat placenta voor ligt.

    Wat heerlijk! Wij gaan in oktober ook een weekje weg.

    @miniVosje hopelijk zijn ze mooi gegroeid. Succes morgen.

    komt goed. ;)
     
  12. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Voel me opzich wel goed.. spugen is er heel soms en wel last van mn borsten en soms maagzuur maar na mijn idee merk ik nog te weinig kwa kwaaltjes word daar heel onzeker van.. Heb wel regelmatig dat ik mn banden voel.. vind dit echt enorm onzeker nu tot de echo pff heb liever meer last van kwaaltjes en daarmee soort van geruststelling dan de onzekerheid met zo weinig voelen dat maakt me gelijk bang voor de echo van oh straks weer net als vorig jaar slecht nieuws.. maar ondanks de angst probeer ik wel van t beste uit te gaan..

    Ja vind t wachten echt killing liefst ga ik nu al maar daar schiet je ook niets mee op natuurlijk.. de vraag van ergens last van zie hierboven haha. Spannend voor jou komt het ook weer dichterbij hopelijk was dit de laatste keer en mag het nu gaan lukken! Ik ga heel hard voor je duimen! ♡
     
  13. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Oeps ging dubbel
     
  14. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    @miniVosje ik hoop dat de eitjes mooi gegroeid zijn zodat de iui door kan gaan!

    @Meisje93 ik wacht morgen op je goede bericht dat alles inorde mag zijn ;) genieten van je kleine uk.

    @lerana ja ik snap je wel. Na de vorige keer wil je nu extra die bevestiging dat alles goed is.
    Nog heel even volhouden en dan mag je spieken bij je mini me.
    Duim dat je dan een hele mooie echo hebt met een kloppend hartje!!
     
  15. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @Meisje93
    Je bedoelt van Elfia.
    Weet niet waar je woont maar Elfia word altijd 1x in het jaar in Arcen gehouden en 1x in het jaar in Haarzuilens.
    Zo leuk vind ik dat altijd.
    Ik ga er altijd naar toe.
    Zelf ga ik altijd verkleed erheen en om je heen zie je daar mensen in de mooiste kostuums lopen.
    Heb er echt zin in alleen hopen op mooi weer want alles is buiten.

    Lekker dat jullie in okt ook een weekje ff weg gaan.
    Leuk vooruitzicht.

    Succes bij je 20 weken echo hopen dat alles goed en wel is!

    @Myhappyfamily
    Ow lekker jij gaat ook al in okt ff weg.
    Meisje93 gaat ook al in okt ff weg.
    Lekker hoor!

    @miniVosje
    Graag gedaan en heb je meer vragen brand maar los.
    Nou scheeld dat als je eraan zou moeten beginnen dat je het prikken en ziekenhuis bezoeken al gewend ben. In dat opzicht veranderd er niet veel voor je. Wel dat als je dan follikels hebt op goede groote dat je dus een Punctie gaat krijgen dan.

    Ik was ook erg bang voor overstimulatie omdat ze dan zijden dat als dat gebeurt je een maand rust moet houden. Nou dat zag ik toen ook echt niet zitten. Elke dag wachten was al een dag teveel en een maand wachten is echt een hel dan. Maar goed daar weet jij helaas alles van.
    Bij elke follikel meting gingen ze kijken of ik er niet teveel aanmaakte zou dit wel het geval zijn dan zou mijn injectie vloeistof hoeveelheid verandert worden. Maar bij mij was het precies goed wat ik kreeg. Dus heb aldoor hetzelfde hoeveelheid kunnen injecteren.

    Succes met je follikel meting weer!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana wat vervelend van je onzekere gevoel.
    Ga heel hard duimen draaien voor je dat het nu wel goed zit.

    @Nancydierengek ja daar woon ik in de buurt. ;)

    ben blij dat ik zo eerst moet werken. Kan ik nog niet zenuwachtig worden.
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  17. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Ik moet zo naar het ziekenhuis toe.
    Omdat ze bij mijn 20 weken echo het hartje niet helemaal goed konden zien.
    Kindje was toen zo beweeglijk.
    Dus wilden ze dat ik daarvoor nog terug moest komen.
    Hopelijk kunnen ze het dit keer wel goed zien.
    Ik verwacht dat het allemaal goed is hoor maar krijg nu toch wel een beetje de zenuwen.
    Om 14:30 uur heb ik mijn afspraak staan.
     
  18. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Lief van je dankjewel!

    Dankjewel! Hoop t ook vind de onzekerheid ook echt verschrikkelijk.. je wilt zo graag ervan genieten maar dat lukt gewoon nog niet echt. Baal daar echt enorm van want ook deze weken zijn al speciaal pff..

    Hoelaat mag jij?

    Succes zo! Komt vast goed!
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    succes! @Nancydierengek
    zal vast allemaal goed zitten. :)

    @lerana ik moet om 16.15u

    ik herken het helaas. Misschien je agenda volplannen zodat de dagen wat sneller gaan?
    nog 11 daagjes!
     
  20. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Net weer terug uit ziekenhuis vandaan. Ze kon dit maal heel goed het hartje bekijken en yes! Alles is goed! :D:thumup:

    Kindje was ook aan de hik haha zo grappig. En kindje ligt anders dit keer. Kindje heeft zich helemaal omgedraaid en ligt nu in een stuitligging dus met zijn billen naar beneden. Nou nu is het prima dat hij zo ligt maar zou wel heel fijn zijn als hij later in de zwangerschap zich weer omdraait. :p

    @lerana
    Ja snap ik dat je heel erg naar die echo uitkijkt. Is echt ook meteen een bevestiging. Je weet dat je zwanger bent maar is zo onwerkelijk nog. Probeer er al van te genieten. Maar ik had dat ook door de onwerkelijkheid moest ik het eerst zien. En met een kloppend hartje erbij ja dat maakt het plaatje toch wel compleet. ;)

    @Meisje93
    Nog even en dan ben jij aan de beurt spannend!
     

Deel Deze Pagina