Gaan voor niet-niet-naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Gember, 15 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hoi hoi!

    Ik ben 34 weken en ik heb werkelijk n hekel aan namen bedenken. We weten het geslacht niet, dus moet er ook nog eens twee bedenken!

    We hebben 1 eis: naam mag wegens achternaam niet eindigen op 'ijn' of 'ein'.

    Voor een jongen lukt t aardig. Hebben n volgend rijtje aan goed genoeg namen. Met Oscar als favoriet.

    Oscar
    Liam
    Boaz
    Kas
    Odin
    Abel

    Meisje is een probleem. Dan maar gaan voor een net-niet-naam?

    Ellis
    Irene
    Elise
    Louise (wil vriend niet omdat zijn nicht een kind heeft die zo heet, naam vind hij wel erg mooi)
    Jade (vriend nog niet overtuigd en ik vind t jammer dat t in t Engels ineens 'djeed' wordt)

    Of weten jullie nog namen die hier wel leuk bij passen? Voor een meisje vind ik een vrolijke naam leuk.
     
  2. Leed

    Leed Bekend lid

    14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik vind jade op z'n nl uitgesproken alleen mooi en zo ken ik het ook.

    Oscar vind ik een leuke naam, eentje die je ook niet vaak hoort.

    Misschien is Lucy nog een optie?
    Of Sara?
     
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Misschien iets wat op Louise lijkt? Lois of Lou?
     
    Gember vindt dit leuk.
  4. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Oscar en Elise, allebei erg mooi!

    Lise
    Thirza
    Jente
    Eline
    Tesse
    Liselot
    Veerle
    Isabel
    Minte
    Alice
    Eliza
     
  5. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Philou
    Louana
    Macy
    Madee
    Quinty
    Lilly/liliane
    Laurien
    Mirthe
    Jinthe
     
  6. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Als ik Oscar & Elise samen zie staan, vind ik het ook heel mooi klinken hihi.

    Jade is ook leuk hè. Maar mijn vriend moet wel mee natuurlijk ;).

    Mijn vriend wil niks dat lijkt op Louise helaas. Heb ik ook al voorgesteld ;). Elise mocht wel.

    Grappig om te zien dat jullie voorgestelde namen ook op mijn lijstje hebben gestaan (of nog steeds staan, als referentie). Zoals Lucy, Minte, Philou, Veerle, Tesse, Jinte. Vind vooral Philou leuk, maar mijn vriend niet.

    Zooo lastig hé? Hebben jullie al kinderen? Hadden je wel een overtuigend WAUW gevoel bij jullie namen?
     
  7. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik vond het ook heeeeel erg moeilijk. Bij een jongetje hadden we de luxe dat we twee namen heel erg leuk vonden en er daar 1 uit moesten kiezen. Wij wisten wel wat het werd. De tweede jongen zou de andere naam hebben gekregen denk ik, maar de tweede werd een meisje. Dat vond ik dus echt heel erg lastig... ik heb ook een naam gegeven die het misschien net niet was, maar nu ze er is ben ik toch blij met de naam, omdat ik weet dat er ook gewoon geen betere naam was.
     
  8. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Oscar vind ik leuk!
    Verder misschien:
    Eloise
    Loïs
    Irsa
    Elin
    Elore
    Ilse
     
    Gember en Marchella vinden dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Misschien nog Liz of Lize ipv Elise?
    Olivia?
    Livia
    Liv
    Lina

    Wij hebben nog geen kindje, maar wel een wauw gevoel bij de naam die we hebben voor onze zoon. Was ook nog een wonder dat we het gelijk eens waren over zijn naam, terwijl we daarvoor weken hebben gezocht naar een geschikte naam. :D
     
  10. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Wij wisten ook niet of we een zoon of dochter zouden krijgen en waren ook nog niet uit over de definitieve naam. Uiteindelijk pas na de geboorte besloten welke naam het zou worden. Deze "paste" gewoon bij hem. Ik vond het vooral belangrijk dat de naam een mooie betekenis zou hebben.

    Ik vind trouwens veel van de namen op jullie lijstje super leuk dus denken niet dat je heel verkeerd kan gaan ;)

    Snap dat je wat stress voelt maar probeer de druk er een beetje af te halen. Die naam komt echt wel! :thumup:
     
  11. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik snap je wel hoor! Ik vind het bedenken van namen heerlijk, en heb zo veel favorieten dat ik amper kan kiezen. Helaas is mijn vriend niet Nederlands en vallen daardoor heel veel namen af die hij niet kan uitspreken... :(
    En in zijn land hebben ze best beperkt aantal geaccepteerde namen helaas. Ik denk dat ik dus ook altijd voor een net-niet naam moet gaan... Hou m'n hart vast voor als ik zwanger ben :p

    Maarrrr jouw namen vind ik wel leuk!

    Van je jongensnamen vind ik Oscar en Odin geweldig.
    Van je meisjesnamen vind ik Elise en Jade het leukst. Elise vind ik wel wat 'netjes' naast de stoerdere, Scandinavische jongensnamen.

    Andere ideetjes:
    Luke
    Levi
    Ilias
    Finn
    Lux
    Beau
    Jamie
    Mika
    Owen
    Quinn
    Kai/Kaj
    Iven
    Lars

    Liz
    Noa
    Ivy
    Isa
    Nova
    Resa
    Esra
    Robyn
    Lou
    Dewi
    Mirle
    Luna
    Zara
    Jaël
    Lorin
    Eswen
    Lotus
    Julia
    Roos
    Eden
     
  12. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Oh en ik denk dat het wel helpt dat als je een beetje zeker bent van de naam, dat je de baby zo alvast gaat noemen thuis.
    Dan zeg je de naam vaak en gaat ie voor je gevoel misschien ook beter passen bij de baby.
    Succes!
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Leuke opties! Je kunt niet verkeerd kiezen met deze namen..

    Eerste kindje (meisje) echt een wauw naam. 2e (zoon), niet. Maar ondanks dat nu wel gewend en past het ook wel.

    Nu bij de derde denk ik niet dat er nog een wauw naam gaan vinden. Ondertussen hebben we alles wel zo'n beetje gezien.
    Ik merk wel dat mn smaak wat anders is dan drie jaar terug, staan nu andere namen op het lijstje dan toen.
     
  14. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Wat vind je van Veerle?
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.581
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Behalve Jade is de rest van jullie lijstje niet mijn smaak, maar als je op zoekt bent naar een vrolijke naam, denk ik aan deze namen:

    Linde
    Meike
    Esmeralda
    Daphne
    Suze
    Fiona
    Quirine
    Demelsa
    Bianca
    Imee
    Veere
    Jinthe
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.581
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Overigens geen wow-gevoel wat ik bij zoon zn naam had. Ik wilde nou eenmaal een andere naam (leek er wel voor de tweede helft op).
    Maar nu blij dat ie zo heet.
    De betekenis is supermooi en past helemaal bij ons én onze zoon en daarnaast krijgen we dus wel alleen maar "wow, wat een mooie naam!"-reacties :)

    Je zou verwachten dat nog een keer een jongensnaam bedenken moeilijker zou zijn dan nu een meisjesnaam moeten bedenken, maar grappig genoeg waren we voor dit kindje over een jongensnaam zo uit (toen we eenmaal wat tegenkwamen, want in eerste instantie kwamen we niks leuks tegen) en heeft de meisjesnaam heel wat meer voeten in de aarde gehad.
    Nu voor een jongen voor mij 100% een wow-gevoel en bij de meisjesnaam 95%. Denk niet dat we er nog één tegen gaan komen die 100% wordt voor mij. Heb er wel één, maar die vindt manlief écht niet mooi (helaas)!
     
  17. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.766
    4.733
    113
    Vrouw
    Zeker een wauw-gevoel, al vanaf het eerste moment dat mijn man de naam voorstelde.

    Bij de jongensnaam die we nu hebben, ook zeker een wauw-gevoel. Mocht het een meisje worden, moeten we hard op zoek.. dan zou ik het echt niet weten.
     
  18. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Haha dankjewel voor jullie reacties. Fijn! Beetje herkenning hier en daar. Super tof voor de aanstaande moeders met Wauw gevoel! Goed om te horen dat t niet perse gelijk Wauw hoeft te zijn, maar dat je ook soort van naar de naam toe groeit en er uiteindelijk ook ontzettend blij mee gaat zijn.

    Leuk om alle opties van namen te lezen. Sommige inspireren en bij andere voel ik duidelijke nee, maar dat is alleen maar goed voor de referentie. Het is makkelijker kiezen als je niet alle namen even mooi vindt :).

    Heb me voorgenomen om pas op het laatste moment met mijn vriend en keuze te maken. De naam die t langst bij ons blijft hangen, die is t gewoon!

    Ps. Doet goed om alvast complimenten op namen te hebben ontvangen! Gek is dat, t is een kwestie van smaak, daar kan niemand wat aan doen, maar toch fijn om te horen dat iemand je naam leuk vindt. Ook goed om eerlijk te horen dat t niet je smaak is, Hummeltjes. In jouw rijtje vind ik een aantal namen best leuk en sommige zijn ook niet mijn smaak. Het is zo persoonlijk hé? Maakt t ook leuk! Dan heeft niet de hele wereld dezelfde naam
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Lise of Lize
    Ilse
    Niene
    Jule
    Julie
    Vieve
    Evi
    Eline
    Feline
    Sara
    Ise
    Imke
    Jinte
    Fieke
    Lieke
    Liva
     
  20. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Het wauw gevoel kwam bij beide kinderen pas toen ze een paar weken oud waren :) dus er is nog hoop haha
    We hebben bij beide een gebrek aan beter naam gekozen en nu vind ik ze echt fantastisch. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de kindjes die erbij horen fantastisch zijn :D
     

Deel Deze Pagina