Gaan we voor een derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Me988, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik ben een gelukkige moeder van een dochter van 4 jaar en een zoon van 20 maanden. In november hebben mijn man en ik besproken of en wanneer we evt een derde kindje zouden willen. Dit wilde wij wel was de uitkomst en practisch gezien zouden we dan starten half maart. Nu het eigenlijk bijna zover is vind ik het onderwerp lastig aan te snijden. Ik zei laatste tijd wel eens voor de grap kom zullen we alvast starten? Deze week iets serieuzer naar gevraagd en toen gaf hij aan het wel te willen maar af en toe toch twijdelt. Hij vind het nu ze groter worden wel makkelijker en fijn. Ik gaf rustig mijn standpunt aan en zijn er verder niet op doorgegaan. Mijn man heeft wel altijd aangegeven niet teveel leeftijdsverschil te willen.
    Dus nu, ik word ergens aankomende dagen ongesteld. Ik zou opzich daarna wel willen starten maar alleen als we er beide achter staan. Hoe graag ik het ook wil ik wil het alleen als we beide 100%zeker zijn. Meer mama’s in zo een situatie? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Wanneer praten erover en hoe t onderwerp aansnijden?

    P.s. We kunnen goed praten samen en bespreken altijd alles. Maar we twee kinderen die rond lopen en momenteel druk met werk vind ik dit onderwerp toch wat lastig haha
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik zou iets zeggen van: goh, toen we het laatst over nog een kindje hadden, hadden we het erover om te gaan proberen rond half maart. Dat is het bijna..ik zie het wel zitten om te beginnen, hoe sta jij erin?
    Zoiets?
     
  3. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Mijn man verandert ook continue van gedachte, maar hij wilt t wel! Ik wacht gewoon tot hij 100% zeker is.
     
  4. Winter30

    Winter30 Niet meer actief

    Gebruiken jullie nu condooms? Misschien vragen of er nog nieuwe gehaald moeten worden of niet. Zelfde voor andere anticonceptie. Vragen of je er mee door moet gaan.
    En ik zou eerlijk zeggen dat zijn antwoord nog niet duidelijk was.
     
  5. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik had al eerder een wens voor derde dan mijn man. Wij hebben toen een startdatum afgesproken. Omdat het bij toch heel erg bleef kriebelen wel eens in de zoveel tijd benoemd dat het van mij al wel mocht ;) in een van die gesprekken benoemde mij man: laten we er voor gaan!
     
  6. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Maar snij je het onderwerp wel af en toe aan? En zo ja hoe doe je dat? Zo nee waarom niet?

    We gebruiken idd condooms, hebben nog heeeeel veel liggen helaas

    Mijn man weet dat het van mij mag, en in onze gesprekken zeggen we beide ook vAak maar als er een derde komt of maar met drie enz. (Pracktische gesprekken waar we tot nu toe toch rekening met 3 kinderen houden)

    Het kriebeld enorm! Maar toch heb ik nu bij derde meer onzekerheden, drie is toch een lastiger besluit. Ik sta er 100%achter Dat wel maar af en toe merk ik toch wat kleine Angst Of onzekerheid.. onzekerheid over de praktische kant, in mijn hart is nog zeker ruimte. En op de momenten dat het druk is in het gezin. Herkenbaar voor jullie?
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Zeker herkenbaar. Zelf ook gehad bij de 3e. Maar nu zelfs voor een 4e.
     
  8. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Oh geweldig! Wat waren je gedachten en punten om het toch wel te doen?
     
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Hier ook al 2 meiden en we willen eigenlijk nog een 3e. Als het aan mij ligt gaan we vandaag al beginnen met zwanger worden, maar man heeft laatst aangegeven nog even te willen wachten. (dit had hij bij de 2e ook, en een paar weken later gaf hij aan er voor te willen gaan!) :) Soms moet je ze wat ruimte (tijd) geven. Ik weet natuurlijk niet of het ook zo bij jouw man werkt, maar hier wel.
     
    Me988 vindt dit leuk.
  10. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Wij waren het na de geboorte van onze 2 zoon als snel eens over een 3e kindje.
    Zouden wachten tot de tweede 1 jaar zou worden, dat was 9 maart. Maaar vorige maand toch ook al zonder condooms gezelligheid gehad (laatste moment besloten), maar niet super actief, deze maand gaan we eigenlijk pas echt van start, met om de dag gezelligheid, zeker rond eisprong.
    Maar ook hier vaak gesprekken over praktische dingen met 3 kinderen!
     
  11. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wij zitten in hetzelfde schuitje. 2 prachtige dochters en bij mij al tijden een wens voor een derde kindje. Mijn man is nu ook zo goed als om, hij vindt het eng om er definitief voor te gaan. Ziet tegen weer een babytijd op (de meiden waren best lastig als baby) en inderdaad ook de praktische kanten.

    Succes voor iedereen waarbij de man nog twijfels heeft!
     
  12. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Bij mannen werkt zoiets ook vaak door het gewoon te doen. En dan bedoel ik niet stiekem ofzo maar gewoon zelf de knoop door te hakken. Zeg gewoon: als ik ongesteld ben geweest gaan we er weer voor. Als je het echt niet wil moet je het nu zeggen.
     
  13. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Alle praktische dingen zijn op te lossen en in de toekomst kun je niet kijken...
    Dus waarom iets niet doen als je het zo graag wilt.

    Hier geen moment spijt gehad van onze beslissing. ❤

    Maar ik weet wat je voelt. Telkens slingert je gevoel heen en weer. Bang voor het onbekende.
    Volg je gevoel. Dat is het enige wat je kunt doen.
     
  14. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    J

    Eens !
     
  15. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Hele mooie woorden dank je wel!

    En verder als ik dat op die manier tegen mijn man zeg en hij toevallig net twijfelt zegt hij uit voorzorg nee... dus nee niet zo goed moment. Hier helpt het als we samen eten uit eten of thuis samen fonduen oid. Dan komen de gesprekken op gang.. dus denk dat ik dat maar even inplan
     
  16. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Heel herkenbaar wat jullie beschrijven.
    Inderdaad om de zoveel tijd erover praten en geen druk opleggen. Mannen zijn er vaak toch wat later klaar voor dan vrouwen.
    Je moet er echt samen voor willen gaan.

    Hier helaas niet dat geval. We zouden deze zomer voor een 3e gaan. Maar ik had al het idee dat mijn man teveel beren zag. Uiteindelijk een goed gesprek gehad. Hier gaf hij aan eigenlijk geen 3e te willen. Dit kwam hard aan bij mij. Maar ik ben ook blij dat we eerlijk tegen elkaar kunnen zijn en dat ik zo niet ' aan het lijntje' gehouden ben.

    Heel veel succes met jullie beslissing. Hopelijk een 3e op komst in 2018 voor jullie.
     
  17. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Heb het er vanavond even kort over gehad. Hij gaf aan er erg tegenop te zien tegen de babytijd. Hij vind dat niet “leuk” en lastig. Pas vanaf 1,5 jaar vind hij het echt leuk. Hierdoor oa twijfelt hij. Bij vlagen denkt hij ach we doen t gewoon! En daarna weer twijfel. Ik heb aangegeven het heel graag te willen en het lastig te vinden dat ik het niet in kan schatten. Regelmarig hebben we het er namelijk over dat we van de zolder een slaapkamer moeten maken over baby namen, spullen die we nog gaan gebruiken.. dat is verwarrend.

    Hopelijk snel duidelijkheid en denkt hij weer even rustig verder
     
  18. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Oh dat lijkt me lastig om te accepteren, maar goed dat je man het wel aan durfde te geven. Heb je het er nog erg moeilijk mee?
     
  19. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik had dit geschreven kunnen hebben, behalve dat van de zolderkamer dan:p
    Mijn man mag een nieuwe lease auto uitzoeken en zoekt naar auto's die geschikt zijn voor 3 kinderzitjes. Dat is positief, maar hij kan ook nog erg twijfelen.

    Ik hoop ook snel duidelijkheid te krijgen en wens iedereen dat toe!
     
  20. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Soms wel moeilijk. Helemaal als ik grote gezinnen zie (ooit mijn droom) of teveel op zp zit. Maar heb twee prachtkinderen waar ik zo dankbaar voor ben. Heb niks te klagen dus ☺
     

Deel Deze Pagina