Gaan we voor een derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Me988, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hier andersom! Mijn man wil het graag een derde en twijfelt niet. Ik wel. Van absoluut wel naar absoluut niet en alles daartussen.

    Ik doe dit dus zelf: kijken naar auto’s voor 3 zitjes, nadenken over onze zolder of toch verhuizen. En toch kan ik het de dag daarna allemaal helrmaal niet vinden.

    Ik hoop zelf ook duidelijkheid te krijgen maar weet niet hoe. Mijn man vraagt het ook regelmatig maar tot op heden wil ik het er eigenlijk ook niet echt over hebben omdat ik het niet weet. Lastig hoor!

    Je kunt het zeker aansnijden hoor ts. Maar ik begrijp ik deze de twijfel en de lastigheid dus kan me ook voorstellen dat hij het moeilijk vindt om te beantwoorden..
     
  2. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Ik ben zwanger van een derde. En ik stuur nu geen berichtje om je ogen uit te steken ofzo ;), maar om aan te geven dat hier die twijfel er nog altijd is! Zelfs nu ik zwanger ben denken we nog wel eens “hoe moet dat straks o_O?!”. Bij de eerste voelde het logisch dat er een baby kwam. Bij de tweede ook, maar nu bij de derde blijft er toch constant iets in ons achterhoofd van “wat hebben we nu gedaan :eek:?!”. Open boek als ik ben, heb ik dit bij de VK voorgelegd en zij zegt dit vaak te horen bij een derde. Je weet inmiddels wat het inhoudt om voor kinderen te zorgen en hoe intensief het is, dus nog eentje erbij staat ook gelijk aan meer drukte, chaos en herrie ;). En daar kan je (ik) het best af en toe benauwd van krijgen. Maar kijk een paar jaar verder en je hebt het grote gezin. De jongste wordt ook vanzelf een keer 1,5 jaar en zelfs 4 (basisschool :D), dus de “rust” keert heus terug.

    Nu lijkt het net alsof een kind voor mij gelijk staat aan totale chaos :roflmao: (is ook stiekem zo ;)), maar de liefde die wij te geven hebben en de lol die we als gezin hebben, delen we graag met nog een kindje.

    Maar een derde voelt bij ons ook niet perse logisch, het is echt een keuze op gevoel (en ook verstand als in ‘kunnen we dit betalen’ natuurlijk).

    Een heel verhaal. Ik hoop dat je er iets van snapt o_O:D
     
    Deebje, marb en Lies1988 vinden dit leuk.
  3. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    @Guusje1987 ja ik snap je verhaal en het klinkt heel logisch. Het kan best hectisch zijn idd en ik ben echt niet de perfecte moeder. Ik sla mijzelf wel eens voor mijn kop, dat ik denk.... dat had best wat rustiger gekunt(mijn reactie haha) maar idd zoveel liefde voor de kinderen!

    @Hopsatee ik vind het wel heel interessant om jou kant te horen. Waarom wil je het er niet over hebben? En wat denk je dat de tijd gaat doen met je keuze? Uiteindelijk zou je de knoop toch keer door moeten hakken, waarom denk je dat dat straks makkelijker is dan nu?
    Gewoon even benieuwd en nieuwschierig hoe de andere kant er mogelijk over kan denken.. als je t te persoonlijk vind mag je t natuurlijk ook zeggen!
     
    Hopsatee en Guusje1987 vinden dit leuk.
  4. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Oh ik ben ook wel heel benieuwd waar je twijfel vandaag komt en hoe je tot een deginidefin keuze denkt te komen! Geeft mij ook weer meer inzicht misschien.
    Ik begrijp overigens prima dat mijn man tegen de babytijd op ziet, dat heb ik zelf ook. Nog meer chaos thuis lijkt me ook niet ideaal, maar de kinderen blijven niet altijd klein.
     
    Guusje1987 en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Fijn dat je er zo in staat! 2 kinderen hebben is inderdaad al echt een rijkdom. Ik heb altijd maar 2 kinderen gewild tot een half jaar geleden:oops:
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja hoor, dat mogen jullie best vragen en daar wil ik ook best antwoord op geven ;)

    Ik heb altijd gedacht/gezegd twee kinderen te ''willen'' hebben. Mijn man ging ook altijd van twee uit maar had het wel vaak over ''maar misschien ook wel een derde!'' We hebben toen besloten eerst maar eens aan kinderen te beginnen. De eerste was een huilbaby en ik kreeg het ook zwaar (wat postnatale verschijnselen hierdoor) en daarna dachten we heel lang: die tweede willen we voorlopig ook niet. Uiteindelijk toch voor de tweede gegaan en dat vonden we wel spannend. Ik vooral door de eerste periode van de oudste en ik ben toen in in therapie gegaan tijdens de zwangerschap hiervoor. En toen werd onze tweede geboren en dat is zo'n chille baby en het was zo'n mooie eerste (kraam)tijd, het ging ZO gemakkelijk allemaal dat mijn man gelijk zoiets had: nu weet ik het zeker, ik wil een derde. En dat is ook zo, hij is zo'n blije vent, daar kan je er wel 10 van hebben.

    Ik geniet er ook van, absoluut (hij is nu 8 maanden) maar ergens vind ik twee kinderen ook best wel pittig.Ik ben een perfectionist en controlefreak en enerzijds denk ik daarom dat ik het zeker aan kan (ik kan fantastisch plannen haha :roflmao:) maar anderzijds leg ik ook meer druk op mijzelf, me-time zal helemaal wel ver te zoeken zijn en dan nog 100 praktische bezwaren (geld, werk, opvang, auto's, huis) Daarnaast ben ik bang dat ik de aandacht niet goed kan verdelen.

    Maar waarom ik het écht niet zie zitten is omdat ik natuurlijk net zoveel kans heb dat ik weer zo'n baby als mijn oudste ga krijgen. En dat gaat voor niemand goed zijn. Niet voor mij, niet voor de kinderen. Niet voor onze relatie. Ik kan nog steeds niet tegen huilen van baby's. Raak ik helemaal in de stress van. Gelukkig huilt de jongste bijna niet dus dat scheelt. Mijn man zegt hierop dat we ten eerste ook net zoveel kans hebben op nóg zo'n baby en dat als het niet zo is, wij nu ook veel zekerder en meer ervaren zijn.

    Dus ik neig de ene dag naar absoluut wel want aan alles valt een mouw te passen, en de volgende dag denk ik nee: ik ga mezelf voorbij, ik ga mijn andere twee niet voldoende kunnen geven, dit is een goed aantal, gelijke aandacht, ieder een ''kind'' als we op stap zijn, genoeg tijd voor elkaar, onszelf en het gezin....

    We hebben nu afgesproken het er niet over te hebben tot de jongste 1,5 jaar is en dán een besluit te nemen. Definitief wel of niet. Daarom wil ik het er nu niet over hebben omdat ik gek wordt van het twijfelen en heen en weer blijf gaan. Ik hoop gewoon dat ik op een dag een ingeving heb. Maar misschien is dat wel mijn kop in het zand steken. :rolleyes:
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Jemig wat een lang verhaal heb ik geschreven :eek::roflmao:
     
  8. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Haha lang maar vlot om doorheen te lezen en ook zeer herkenbaar en begrijpelijk! Ik snap je gevoelens heel goed, ik heb dezelfde angsten. Wij hadden dan 2 pittige kinderen als baby zijnde dus de kans op herhaling acht ik helaas vrij groot...

    Bij mij heerst dan wel altijd het gevoel dat we nog niet compleet zijn, al moet ik zeggen dat dit pas een half jaar speelt en ik altijd maar 2 kinderen gewild heb. Ik begrijp ook niet waar de wens nu ineens vandaan komt.

    Succes met het nemen van een beslissing uiteindelijk!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Uiteindelijk denk ik ook dat het om gevoel moet gaan hoor! Maar ik ben nogal een rationeel persoon en weet nooit zo goed wat nu spreekt, gevoel of verstand.

    Ergens heb ik dat gevoel van niet compleet zijn ook maar ik voel me ook niet incompleet. Ik weet ook niet of het na een derde dan wel definitief goed voelt of dat je altijd zon gevoeld houdt...

    Lastig hoor, hopelijk gaan jij en je man er wel snel voor!
     
    Lies1988 vindt dit leuk.
  10. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Hier gister een goed gesprek gehad. Beide ons ding kunnen aangeven en hij leek wel de kant op te gaan voor wel een derde kindje..hij zei dan moeten we er misschien gewoon voor gaan. Toen ik het in bed navroeg zei hij: ik laat t weten zodra ik helemaal zeker ben, voordat ik nu iets zeg en morgen denk shit wat heb ik gezegd... dus ik wacht geduldig tot zijn antwoord... zat tijd en geduld(NNEEEEEE GEEN GEDULD) maar ik doe mijn best en gun hem z’n tijd
     
    Pimpelmeesje, Hopsatee en knorretje87 vinden dit leuk.
  11. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dat klinkt positief, succes met (on)geduldig afwachten!
     
    Me988 vindt dit leuk.
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    @Me988 Ik hoop dat jouw partner snel een beslissing kan nemen (en dat hij voor een 3e kindje wil gaan), want geduld is iets dat wij vrouwen niet zo heel veel hebben volgens mij. Zeker niet op dit vlak.
     
  13. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik heb positief nieuws te melden:) Mijn man is definitief helemaal om! Ik heb inmiddels geen spiraaltje meer en wil nu even kijken wat mijn lichaam gaat doen en hoe lang mijn cyclussen gaan zijn. In juni/juli gaan we starten, dat komt het beste uit met de opleiding waar mijn man volgende maand aan gaat beginnen.

    Ben erg blij!
     
    26mei, Mooiezomer en Luna86 vinden dit leuk.
  14. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Hier ook groen licht! Jeeejjj!
     
    26mei en Mooiezomer vinden dit leuk.
  15. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat fijn zeg! Jullie gaan meteen starten?
    Succes, hopelijk ben je snel zwanger!
     
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ja, mijn eisprong komt er bijna aan. Wij gaan dus echt al serieus beginnen.
     
  17. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Wij gaan ook strarten eisprong is er ook bijna. Spannend!

    @Mooiezomer was je bij je vorige zwangerschappen snel zwanger?
     
    26mei vindt dit leuk.
  18. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ja, bij L was is in ronde 3 zwanger en bij S in ronde 1.
     
  19. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Succes beiden, spannend! Ik moet nog 3 maanden geduld opbrengen gelaad.
    Zal voor jullie duimen!

    @Me988, was jij de vorige keren snel zwanger?
    Ik ben zelf 3x in ronde 1 zwanger geworden, hopelijk dit keer ook weer:)
     
  20. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik was 1ste keer na ronde 2 zwanger-vroege miskraam. 2de keer direct na miskraam
    3de keer na ronde 2.. spannend dus! Hopelijk nu weer snel.

    Nog even @Lies1988! Wel wat om naar uit te kijken. Ikzelf merk wel dat ik mijzelf gek maak door op deze pagina`s te zitten. Dus weet niet of ik daarmee door durf te gaan haha
     

Deel Deze Pagina