Gaat dit van mijn bevallingsverlof af?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Pasta, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Goedemorgen!
    Ik heb een vraag.
    Ik zou met 36 weken met verlof gaan, zodat ik na de bevalling twee weken langer met mijn gezin zou kunnen genieten ipv er voor.
    Ik ben tijdens deze zwangerschap nooit ziek of afwezig geweest van het werk.
    Echter met 34 weken kreeg mijn man een beroerte en ik ben vanaf dat moment niet meer aan het werk geweest.
    Ik was fulltime bezig met zorgen voor opvang van onze dochter (opa en oma passen altijd op maar die waren met vakantie), en van en naar het ziekenhuis rijden voor bezoek en gesprekken met (revalidatie)artsen en dergelijke.
    Mijn vraag is nu; gaan deze twee weken "aan het eind" van mijn verlof af?
    (Dit waren overigens veel zwaardere weken dan werkweken, en van verlof-gevoel was dan ook totaal geen sprake....)
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Pasta,

    Wat een heftige tijd maak jij door. Ik kan me voorstellen dat het zware weken voor je zijn.

    Je wilt weten hoe het zit, of je zwangerschapsverlof nu eerder is ingegaan en daardoor ook eerder zal stoppen.

    Ik raad je aan dit na te vragen bij je werkgever. Heeft de werkgever aan UWV doorgegeven dat het verlof 2 weken eerder in is gegaan? Dan zal UWV deze periode ook aanhouden. Misschien is er een andere regeling voor je getroffen, dan is de ingangsdatum niet veranderd.

    Is het verlof toegekend, dan vind je, als je inlogt op Mijn UWV, bij 'Mijn Documenten' de brieven over je verlof, waaronder die met de ingangsdatum.

    Veel sterkte.

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Bedankt voor je antwoord, ik ga dus maar eens op de website inloggen!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan. Nogmaals sterkte.
    Yvonne
     

Deel Deze Pagina