Gaat het lekken minder worden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ikzelf, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Worden lekkende borsten op een gegeven moment minder en zo ja, wanneer ongeveer?
    Mijn dochter is 2 weken oud en ik lek overdag wat in de compressen en s'nachts is het vooral een probleem. Die compressen blijven s'nachts nooit op hun plek zitten (of eigenlijk mijn borsten niet haha) waardoor ik vaak een zeiknatte bh heb omdat ik na enkele seconden erachter kom dat het compres niks tegen houdt, oeps!
    Nu heb ik net wat topics gelezen waarin veel schrijven dat het lekken inmiddels wel voorbij is. Dit impliceert dat het dus overgaat. Is dit bij iedereen en zo ja wanneer?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat gaat zeker over, maar ik weet niet meer exact wanneer dat bij mij zo was. Ik sliep om die reden met een handdoek onder me op borsthoogte, anders was alles kletsnat 's ochtends.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  3. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Het gaat wel over maar wanneer precies weet ik niet meer. Wat ik altijd deed was de toeschietreflex wegduwen. De met twee drie vingers de tepel en hof induwen. Best stevig. Beetje oefenen. Alleen lastig bij de kassa in de supermarkt, waar ik het uiteraard standaard kreeg ;). En gefeliciteerd met je baby!
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat het bij mij op een maand of vier was....
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  5. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ik had het ook heel erg in het begin en heb toen op aanraden van de kraamphulp lilypads gebruikt, maar die hielden het ook niet tegen :rolleyes: Het was bij mij over zodra vraag en aanbod echt goed op elkaar ingesteld waren (na een week of zes dacht ik), maar het gaat dus ook wel weer eens mis als mijn zoontje meer of minder voeding nodig heeft en de productie zich daar op aanpast...
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  6. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier begint het inderdaad op 4 maanden minder te worden. Ik heb gewoon snachts een goedkope sport bh aan. Daar blijft bij mij de borstcompressen wel goed in zitten anders werd ik ook echt zeiknat wakker :s
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  7. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Dit. Soms nog drijfnat shirt gehad als de kleine s nachts langer sliep.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  8. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! 4 maanden lees ik 2 x. Ik heb mijn middels dochter 4 maanden bv gegeven en tot aan het einde aan toe zwembaden in bed, haha.
    Maar op een kritiek moment moeten stoppen begrijp ik dus.
    Ik hoop dat ik nu weer 4 maanden lang kan voeden en het liefst nog veel langer.
    Ik denk dat ik maar met kraamverbanden aan de slag ga in mijn bh want heb al zoveel geprobeerd bij mijn middelste om de lekkage op te vangen (lillypads, washandjes in bh ed) maar niks hielp dus vrees dat ik zwaar geschut moet inzetten totdat het hopelijk stopt.
     
  9. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Ik heb er ook enorm veel last van en min dochter is 12 weken. Ik ga de tip met de sportbh proberen!
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik was er op een gegeven moment zo op ingesteld dat ik al slapend die zoogcompressen goed deed als ik omdraaide :D
    Ik denk inderdaad een maand of 4/5 voor het over was.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  11. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Hier is het nog niet over na 7 maanden. Wel héél veel minder. Vooral een paar druppels als aan de andere borst wordt gedronken of gekolfd, en als ze ineens minder drinkt zijn het weer echte fonteintjes :roflmao:

    De zoogcompressen van Lansinoh kunnen echt gigantische hoeveelheden opnemen, die had ik voor 's nachts. Overdag minder lekken dus daarvoor goedkope Etos/Kruidvat huismerk zoogcompressen.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  12. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Herkenbaar, dat doe ik ook slapend! Hahaha!
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  13. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hier ook veel last gehad van lekken door een sterke tsr. Tegen de twee maanden dacht ik echt dat het nooit over zou gaan, maar nu met drie maanden draag ik de zoogcompressen enkel voor de zekerheid. Nat worden ze echter niet meer. Zo ongelooflijk hoe snel dingen kunnen veranderen!
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Mijn borsten werden pas 'zindelijk' bij 9-10 mnd... Tot die tijd dus met zoogcompressen in BH geslapen. Maar het werd wel al minder qua volume toen vraag/aanbod goed op elkaar afgestemd raakte. En ik heb veel 'deurbel-methode' toegepast om beetje binnen perken te houden tijdens voeden.
    Heel af en toe ging het daarna nog wel eens mis als ik een ongeplande TSR kreeg (huilende baby en opeens heel sterk aan je eigen kindje denken of zo), dat verdween ergens na de 12 mnd.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  15. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ik slaap met luiers in mijn bh s nachts om het lekken aan te kunnen. Compressen redden het niet en blijven ook niet op hun plek. Luiers redden het makkelijk :)!
     
    Blijdorp en Ikzelf vinden dit leuk.
  16. Fladderaar

    Fladderaar Actief lid

    13 jul 2015
    155
    213
    43
    Bij mij was het met 9 maanden gestabiliseerd en had ik geen compressen meer nodog overdag en snachts. Het wordt echt minder, alleen verschilt het per persoon wanneer
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  17. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier zijn ze na 4 maanden nog niet zindelijk haha. ik heb opgevouwen hydrofiel doeken in mijn nachthemd zitten ;). Die kunnen makkelijk wat verschuiven.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  18. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Hier is het pas gestopt toen ik stopte met borstvoeding. De middelste heeft 11 maand borstvoeding gehad en zowel overdag als 's nachts bleef ik lekken. Wel minder dan in het begin, maar toch nog behoorlijk veel. Ik draag daarom een sportbh met 2 wasbare compressen daarop 2 wegwerp en dan tussen die compressen in nog 2 compressen, hierdoor zit heel mn bh vol met compressen en is vaak mn bed niet nat.
    Maar ik heb dan ook wel een extreme overproductie die zelfs met saliethee, allerhande natuurlijke middeltjes en blokvoeden niet te temmen is. En dit voor de 3e keer.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.
  19. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Vele van jullie slapen met een sport bh. Maar ik vraag me af hoe jullie dan voeden...?
    Als ik voed moet ik een voedings bh aan zodat ik aan 1 kant kan voeden en de andere kant een compres heeft. Die andere kant gaat dan lekken dus moet dat met een compres opvangen. Hoe doen jullie dat met een sport bh?
     
  20. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb lilypads met veel succes gebruikt. Hier was het na een week of 6 over.
     
    Ikzelf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina